Treść strony - Zdalna nauka
Artyści to my
Kochani, dziś Wszyscy zamienimy się w artystów!
Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy!
Zaczynamy!
Drogie dzieci, czy wiecie kim jest artysta? Na to pytanie pomoże nam odpowiedzieć poniższy filmik:
Teraz zapraszamy na wycieczkę z Kornelią i ....., aby się tego dowiedzieć posłuchajmy opowiadania czytanego przez Panią Monikę :)
Drogie Dzieciaki
zapraszamy do improwizacji ruchowej przy muzyce
„Ukłon artysty”
Dzieciaki tańczycie przy muzyce z chustką, gdy muzyka cichnie
(wyciszenie muzyki przez Rodzica) składacie fantazyjny ukłon.
Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem kłaniacie
się w inny sposób.
Dziś proponuję abyście wykonali eksperyment
artystyczna woda
To bardzo ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości.
Do zabawy potrzebujemy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki kolorową bibułę lub trochę farby.
Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Eksperyment w sumie trwa kilkadziesiąt minut jednak pierwsze reakcje czyli barwienie się i zwilżenie papierowych ręczników zauważycie dosyć szybko.
Po upływie 30minut sprawdźcie: Co się w tym czasie stało z wodą? Udało się? Przemieściła się już całkowicie czy potrzeba jeszcze chwilkę? Cierpliwie oczekiwaliście na efekt i mam nadzieję, że eksperyment się udał i sprawił Wam wiele radości.
Teraz sprawdzimy Waszą spostrzegawczość:
zapraszamy do gry sudoku
Każdy artysta ma swoją inspirację, która pomaga w tworzeniu wspaniałych dzieł. Dziś chcielibyśmy zaproponować Wam "piosenkę artysty". Może oprócz dobrej zabawy i nauki języka angielskiego, piosenka ta pomoże Wam stworzyć jakieś niepowtarzalne dzieło:
>The Artist Song! | Nursery Rhymes & Kids Songs with Sweet Tweets
Czas na trochę zabaw ruchowych!
Zabawa "Who I am?" - poproście Rodziców o wydrukowanie ilustracji potrzebnych do tej zabawy. Rozkładamy na podłodze karty obrazkowe przedstawiające artystów nazywając je: „A musician/A painter/An actor/A writer/A sculptor”, powtarzamy ich nazwy. Następnie włączamy muzykę np. „Chocolate”i poruszamy się w rytmie muzyki. Na przerwę w muzyce wybrana osoba przedstawia za pomocą ruchów/gestów/mimiki jednego z artystów przy pracy. Zadaniem pozostałych uczestników zabawy jest odgadnąć i nazwać artystę. Zabawę możemy urozmaić wybierając dzieci, które mają wcielić się w role artystów. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie lub do momentu, aż wszystkie chętne dzieci wcielą się w role artystów.
Karty z ilustracjami do wydrukowania:
Piosenka chocolate: >Chocolate choco choco - YouTube
Do kolejnej zabawy ruchowej będą Nam potrzebne karty z ilustracjami artystów, które używaliśmy w zabawie wcześniejszej:
„Jump and say”
Rozkładamy na dywanie karty obrazkowe przedstawiające artystów nazywając je: „A musician/A painter/An actor/A writer/A sculptor”. Kolejno Rodzic układa na dywanie 3-4 wybrane karty obrazkowe. Przeskakujemy kolejno pomiędzy kartami, wypowiadając nazwę karty, którą właśnie przeskoczyliśmy. Pozostałe osoby sprawdzają poprawność wykonania zadania. Za każdym razem zmieniamy układ kart.
Życzymy miłej zabawy :)
Artystą można być w każdej dziedzinie.
Zapraszam Was do zabawy, która uczyni Was artystami w kuchni. Ale nie dajcie się zmylić, wcale nie będziemy gotować :)
Dzięki proponowanej zabawie staniecie się artystami malarzami, którzy będą malować...kolorowymi lodami. Jesteście ciekawi?
Do przygotowania kolorowych lodów potrzebujemy:
małe, plastikowe pojemniczki np po jogurtach;
woda;
farby plakatowe;
pędzelek;
wykałaczki lub patyczki do lodów.
Wykonanie:
Do ciepłej wody w pojemniczkach wlewamy wybrane przez siebie kolory farb, mieszamy. Należy dodać na tyle dużo farby, by barwa wody była intensywna. W pojemniczku umieszczamy patyczek do lodów lub wykałaczkę i wkładamy do zamrażalnika.
Koniecznie powiedzcie domownikom o Waszej zabawie, żeby nikt się nie skusił na kolorowy lód :)
Po kilku godzinach, gdy woda zamarznie, możemy zabierać się do malowania.
Udanej zabawy!
źródło: https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/lodowe-pieczatki
"Kreatywny przedzkolak - mały ARTYSTA"
praca plastyczna.
Potrzebne materiały:
biała kartka papieru
farby: kolor żółty, pomarańczowy, brązowy, zielony,
widelec
woda
Dzisiaj będziemy artystami i zamiast pędzla będziemy dziś widelcem i palcem tworzyć dzieła!
Przygotujcie sobie białą kartkę papieru i farby rozcieńczone wodą oraz widelec.
Teraz będziemy malować płatki słonecznika, które powstają z farby odbitej widelcem.
Umoczcie widelec w rozcieńczonej żółtej farbie i odbijcie na kartce widelec kilka razy.
Środek słonecznika tworzymy poprzez umoczenie palca w brązowej farbie i zrobienie mnóstwo kropek.
Na koniec pracy namalujcie palcem zieloną farbą łodygę i listek kwiatka. Gotowe!
Praca plastyczna - kukiełka z drewnianej łyżki.
Kochane Przedszkolaki!
Wiem, że wszyscy uwielbiacie przedstawienia teatralne. Wiem też, że sami lubicie wcielać się w role aktorów i tworzyć wspaniałe przedstawienia.
Myślę, że wielką przyjemność sprawi Wam wspólne z Rodzicami stworzenie teatrzyku domowego, do czego Was serdecznie zachęcam.
Dzisiaj do przedstawienia teatrzyku, zrobicie samodzielnie pomysłowe kukiełki w bardzo prosty sposób.
Będą to kukiełki z drewnianych łyżek kuchennych.
Myślę , że każda mama ma taką w swojej kuchni. Możecie wykonać postać lub zwierzątko, zależy od tego jaką postacią chcecie być w przedstawieniu.
Do wykonania kukiełki potrzebujemy:
-
drewnianą łyżkę
-
włóczkę
-
kokardki
-
magiczny klej
-
materiał lub kolorowe kartki
-
folię samoprzylepną
-
drut kreatywny
Sposób wykonania:
Na górę łyżki naklejamy włosy z włóczki, w środku wycięte z folii samoprzylepnej oczy i usta. Z materiału lub kartki wycinamy sukienkę. Dookoła rączki owijamy drut kreatywny tworząc ręce dziewczynki i naklejamy sukienkę.
A może zamiast dziewczynki chcesz zamienić się w zwierzątko?
Sposób wykonania :
Łyżkę malujemy wybranym kolorem farby, wycinamy z papieru kolorowego elementy, potrzebne do wykonania zwierzątek : buzię,brzuch, uszka itp.
Przyklejamy w odpowiednie miejsca na łyżce.
Przyklejamy oczka kreatywne lub z papieru .
Do drucika kreatywnego przyklejamy wycięty kształ łapek.
I już kukiełka gotowa!
Powodzenia !
Mamy dla Was jeszcze kilka propozycji zabaw:
Zabawy z muzyką
>Zabawy z muzyką - Wiosna A. Vivaldi - (4 latki)
Taniec z chustami
poproście Rodzica o kolorową chustę, apaszkę itp. Tańczymy z chustkami w rytm muzyki klasycznej. Na przerwę w muzyce zatrzymujemy się i wykonują ćwiczenie podane przez wybraną osobę: trzymamy chustkę za jeden róg, zakreślamy w powietrzu ósemki – najpierw prawą, potem lewą ręką; trzymamy chustkę za dwa rogi – przesuwmy nią do przodu, do tyłu; podrzucamy do góry i łapiemy prawą/lewą ręką; obracamy się dokoła własnej osi itp.
>Zabawa z chustkami, przy muzyce, rytmika dla dzieci, Delibes, Pizzicato polka,
Seven jumps
Przedstaw muzykę
swobodna ekspresja do muzyki – poruszamy się swobodnie do różnego rodzaju muzyki np. smutnej, wesołej, energicznej, dramatycznej.
>Wesoły Muzyka klasyczna dla dzieci
>Najbardziej dramatyczna muzyka
>Georges Bizet - "Les Toreadors" from Carmen Suite No. 1
Stopklatka
Uczestnicy wspólnie ustalają hasło będące tematem zabawy, np. "wycieczka".
Następnie chodzą/biegają po sali. Na słowa prowadzącego "stopklatka" każdy uczestnik musi przyjąć nieruchomą pozycję w ten sposób, by ciało ułożone było zgodnie z ustalonym wcześniej tematem zabawy.
Rzeźbiarz
Uczestnicy zabawy wymyślają wspólnie hasło, które będzie tytułem rzeźby, na przykład "Zakupy".
Pierwsza osoba wychodzi na środek i ustawia się w nieruchomej pozycji. Kolejne osoby podchodzą do niej i tworzą następne elementy rzeźby, zgodnie z wymyślonym wcześniej hasłem. Kiedy rzeźba będzie gotowa, można dodać gesty, dźwięki i tym podobne.
Jedzie pociąg
ta zabawa pozwoli nam poćwiczyć Naszą pamięć i nauczyć się wierszyka :), jeżeli będziecie chcieli zostać kiedyś aktorami powinniście ćwiczyć Swą pamięć już od najmłodszych lat!
Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbi trąbka – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum
Konik człapie – człap, człap, człap
Woda z kranu – kap, kap, kap
Mucha bzyczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – ssssss
Baran beczy – be, be, be
A owieczki – me, me, me
dla przyszłych aktorów i nie tylko proponujemy zabawę z wierszykiem - poruszamy się po sali wypowiadając i wykonując ruchy zgodnie ze słowami wiersza.
Życzymy miłego dnia i dobrej zabawy!