Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - p. Tereska

12.04 - 16.04.2021 ĆWICZENIA DLA ELFÓW, SMERFÓW, MUCHOMORKÓW I LISKÓW

Dzień dobry, tym tygodniu mam dla Was propozycję zabaw interaktywnych.

Celem ćwiczeń będzie utrwalanie wymowy głosek [SZ, Ż, CZ] oraz usprawnianie umiejętności słuchowych,np. zabawa z rymami, dzielenie wyrazów na głoski oraz słuchowe różnicowanie wyrazów podobnie brzmiących.

Zaczynamy:

1. Spróbuj wykonać to ćwiczenie, może Ci się uda?

 

 

Ćwiczenia artykulacyjne:

 Celem ćwiczeń jest urwalanie wymowy głosek [SZ, Ż, CZ] w wyrazach.

Pamiętaj o poprawnej wymowie głosek!

 

Przed rozpoczęciem zabawy, kliknij w ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu w celu powiększenia widoku ekranu i włącz głośnik.

1.Link do gry PRZEBIJ BALON / głoska SZ/  głośno powtarzaj nazwy obrazków.

https://wordwall.net/pl/resource/1164475/logopedia/g%c5%82oska-sz/

 

2. Link do gry ZNAJDŹ PARĘ/ głoska CZ/ głośno powtarzaj nazwy obrazków.

https://wordwall.net/pl/resource/1436856/logopedia/znajd%c5%ba-par%c4%99-g%c5%82oska-cz 

3.Link do gry - ZNAJDŹ WYRAZY, które nie mają głoski Ż na początku wyrazu. 

https://wordwall.net/pl/resource/2519218/g%C5%82oska-%C5%BC-cz-s%C5%82uchowe/

 

Ćwiczenia słuchowe:

Nazwij obrazek i powiedz ile głosek ma dany wyraz? Sprawdź odpowiedź na odwrocie karty.

link do ćwiczenia:

https://wordwall.net/pl/resource/1239353/logopedia/ile-g%c5%82osek-nazwij-obrazki-i-powiedz-ile-g%c5%82osek-ma

 

Połącz i powtórz rymujące się wyrazy, np. wozy – kozy /  przeciągnij obrazek do właściwego okienka.

link do ćwiczenia:

https://wordwall.net/pl/resource/1039596/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-rymuj%c4%85ce-si%c4%99-wyrazy

 

Ćwiczenia słuchu fonematycznego – różnicowanie wyrazów o podobnym brzmieniu. Nazwij  obrazki i odpowiedz na pytanie, np. GDZIE JEST KOZA ?

Poproś kogoś o czytanie poleceń. 

link do ćwiczenia:

https://wordwall.net/pl/resource/1102274/%C4%87wiczenie-s%C5%82uchu-fonematycznego-cz1-wska%C5%BC-prawid%C5%82owy-obrazek

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06.04 - 09.04.2021 ĆWICZENIA DLA ELFÓW, SMERFÓW, MUCHOMORKÓW I LISKÓW

Dzień dobry, na  ten tydzień przygotowałam dla Was ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę głoski [sz] .

 

Gra planszowa- utrwalanie głoski [SZ] - rzuć kostką i przesuń o tyle pól ile wskazuje kostka, przeczytaj wyraz lub powtórz. Następnie pokoloruj obrazek, którego nazwę wymówiłeś.

 

 

Powtórz  wierszyk rymowany z [SZ]- ćwiczenie utrwalające

RYMOWANKA

AGNIESZKA, ŁUKASZ, GRUSZKI, FARTUSZEK

MATEUSZ, SZYMON, KOSZYK, DZBANUSZEK

SZAFA, SZUFLADA, MUSZLA, SZYSZECZKA

KALOSZE, SZCZOTKA, GROSZEK, SZYNECZKA

 

Powtórz pary wyrazowe :

 

 

Życzę udanych ćwiczeń

29.03 - 2.04.2021 ĆWICZENIA DLA ELFÓW, SMERFÓW, MUCHOMORKÓW I LISKÓW

29.03 - 2.04.2021

ĆWICZENIA DLA ELFÓW, SMERFÓW, MUCHOMORKÓW I LISKÓW

 

Na  okres  zawieszenia zajęć stacjonarnych proponuję dla Was zabawy i ćwiczenia artykulacyjne do wykonania w domu z pomocą Rodziców.

Ćwiczenia logopedyczne będą podawane dla grup: Elfy, Smerfy, Muchomorki, Liski 1x w tygodniu w poniedziałki.

Przypominam o możliwości kontaktu  za pośrednictwem dziennika elektronicznego na adres mailowy teresa.wesling@zs1.nowydwormaz.pl

poniedziałek 29.03.2021

Na początku zaczniemy od ćwiczeń usprawniających język i wargi.

Przygotuj killka paluszków oraz lusterko. Wykonaj kolejne ćwiczenia prezentowane na poszczególnych obrazkach. 

 

1.Ćwiczenia artykulacyjne utrwalające poprawne różnicowanie głosek opozycyjnycych [cz-c] w wyrazach.

Polecenie: Nazwij głośno obrazki z głoską [cz] i zaznacz na czerwono, następnie  nazwij obrazki z głoską [c] -zaznacz kolorem zielonym.

Przypominam o właściwym ułożeniu języka do [cz]- język za górnymi zębami oraz do [c] - język schowany za dolnymi zębami.

 

 

2.Ćwiczenia artykulacyjne utrwalające poprawne różnicowanie głosek opozycyjnycych [sz-s] w wyrazach.

Polecenie: Nazwij głośno obrazki z głoską [sz] i zaznacz na czerwono, następnie  nazwij obrazki z głoską [s] -zaznacz kolorem zielonym.

Przypominam o właściwym ułożeniu języka do [sz]- język za górnymi zębami oraz do [s] - język schowany za dolnymi zębami.

 

3.Wspólne czytanie: Utrwalanie poprawnej wymowy głoski [sz] w zdaniach.

Rodzic czyta zdanie, a dziecko po usłyszeniu głośno powtarza oraz podaje nazwę obrazka we właściwej formie gramatycznej.

 

4. Na koniec powtórz wierszyk z głoską [cz]. Możesz nauczyć sie go na pamięć.

MAŁA CZAPLA, MRUCZY MAMIE,

CHYBA UMIEM RYMOWANIE,

ACZA - KACZA

OCZO - UROCZO

ECZE - MECZE

UCZU - KLUCZU

YCZY - BYCZY

ECZE - MECZE

ĄCZĄ - ŁĄCZĄ

JEDEN,DWA,TRZY

I RYMUJ TY!

Mam nadzieję, że ćwiczenia Wam się spodobają.

Życzę dobrej zabawy.