Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Zdalna nauka

  • teatr

Kino czy teatr?

Drogie dzieci!

Zapraszamy  Was dzisiaj na wycieczkę do kina oraz teatru. Na pewno każdy z Was ma jakieś wyobrażenie na temat tych miejsc. Dzisiaj postaramy się pogłębićwiedzę na ich temat.                               

                                          

 

Zaczynamy!

 

Posłuchajcie krótkiego opowiadania pt. „Kino” które czyta dla Was p. Beatka z grupy „Raczki” i postarajcie się odpowiedzieć na kilka pytań.

Poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo w przeczytaniu wiersza poniżej.

 

Piegowaty Jaś z Radzynia
Co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak
Wszystko robił tam na opak:
Głośno gadał, jadł, szeleścił,
Ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,
Puszek z sykiem otwieranie,
Tupot nóg i głośne śmiechy.
Ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
Widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy
Usiedli za nim jego koledzy,
Jedli i pili głośno chrząkając,
I Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

 

Zastanówcie się teraz nad zachowaniem Jasia. Czy jego zachowanie było właściwe? Jak należy zachowywać się w kinie? Poniżej opisane są różne zachowania, waszym zadaniem jest określenie czy jest to zachowanie właściwe czy też niewłaściwe:

 

W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami.

W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji.

W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie.

W kinie siadamy wygodnie, ale tak aby nikomu nie przeszkadzać.

W kinie jemy i pijemy głośno chrząkając.

 

Po wizycie w kinie zapraszamy do teatru! Jest to niezwykłe miejsce, w którym można zobaczyć aktorów „na żywo”. Skąd w ogóle wziął się teatr? Miejscem pochodzenia teatru jest starożytna Grecja gdzie ludność chcąc czcić swoich bogów organizowała liczne przedstawienia na ich cześć. Teatr przez lata się zmieniał, ale to właśnie dzięki niemu powstały dzisiejsze bajki i seriale.

Zobaczcie co i kto jest potrzebny by powstało przedstawienie teatralne

                                                                                                          9k=

AKTORZY to osoby grające role w teatrze lub filmie.

2Q==

KOSTIUM to strój aktora, który wyróżnia graną przez niego postać. 

REKWIZYTY to przedmioty wykorzystywane w przedstawieniu teatralnym.

9k=

SCENA TEATRALNA  to miejsce w teatrze przeznaczone do wystawiania sztuk teatralnych.

Z

W SCENARIUSZU zapisane jest to wszystko co widz później zobaczy i usłyszy na scenie. Aktorzy uczą się z niego swoich ról.

Z

KURTYNA to element dekoracji teatralnej, wykonany z tkaniny, służy do oddzielenia sceny i widowni oraz osłonięciu technicznych czynności wykonywanych na scenie podczas spektaklu.

9k=

WIDOWNIA to część teatru, kina, stadionu lub innego obiektu widowiskowego przeznaczona dla widzów.

Zapraszamy teraz do obejrzenia filmu
“Jak powstaje spektakl teatralny?”

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

 

LUBIMY  SPEKTAKLE TEATRALNE - zabawa słownikowa

 

Zabawa polega na wyszukiwaniu słów,

które pasują do tematu.

 

W kinie jest ..........(wymień pasujące słowa)

W teatrze jest........(wymień pasujące słowa)

 

Dopowiadamy brakujące slowa.

 

Do teatru zakładamy eleganckie .......

Do kina i do teatru kupujemy........

W kinie mamy.......

Lubimy spektakle teatralne, bo.........

 

Szukamy wyrazów ukrytych w wyrazach.

kukiełki

laleczki

kurtyna

kupujemy

bilety

mrok

zakładamy

 

         Zachęcamy teraz do zabawy w kodowanie.

 

Potrzebne nam będzie:

- plansza,

- kilka strzałek wyciętych z kolorowego papieru,

- zdjęcie dziecka,

- maska.

 

Przygotowanie:

W lewym dolnym rogu umieszczamy zdjęcie dziecka. Maska powinna znajdować się w dowolnym miejscu na planszy.

 

Opis:

Twoim zadaniem jest wyznaczenie drogi od zdjęcia do maski. Możesz układać strzałki tak, aby dojść do maski.

Przy zabawie głośno mówimy, w którym kierunku się poruszamy np. w lewą stronę, do przodu,  dwa kroki do tyłu.

 

Zabawę można przeprowadzić również na dywanie. Potrzebne nam będą wtedy długie kawałki bibuły, z których można ułożyć planszę a dziecko samo będzie mogło po niej chodzić.

 

 

Poniżej znajduje się przykładowa plansza:

                                                                                                               BvGNHImPW93dcXuzthFCCCGEEEIIcZDb7Rd79Fg53aWo8QAAAABJRU5ErkJggg==

 

Aktor, aby mógł odgrywać swoją rolę w teatrze lub filmie musi się do niej należycie przygotować, dlatego teraz zapraszam Was do udziału w zabawach, które pomogą wam zdobyć umiejętności aktorskie:

„Lustrzane odbicie”

Dziecko stoi naprzeciwko Rodzica. Zaczyna wolno się poruszać, Rodzic naśladuje jego ruchy tak, jakby był jego lustrzanym odbiciem. Potem następuje zamiana ról.

„Gra z pudełkami”

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic opowiada:

Jesteś czarodziejską szkatułką. Jesteś bardzo mały(a) i szczelnie zamknięty(a). A teraz szkatułki pomału otwierają się i wychodzi z nich …fruwający motyl – dziecko naśladuje jego ruchy. Teraz pudełko z powrotem się zamyka i wychodzi z niego: ryba, niemowlak, który jest strasznie głodny, dumnie krocząca naostrzona kredka, miauczący kot, wąż, człowiek wchodzący po schodach, myjący okna, łapiący motyle, spacerujący przy silnym wietrze

„Powiedz to…” – zabawa głosem

Tekst: „wlazł kotek na płotek” wypowiadamy: ze złością, z radością, ze smutkiem, ze zdziwieniem, ze znudzeniem.

 

Zapraszamy teraz do zabawy w „Zaczarowane postacie”.

Wyobraźcie sobie że pewien czarodziej zamienił  Was w zaczarowaną postać, która nie może nic mówić. Aby was odczarować rodzice bądź rodzeństwo muszą odgadnąć kim jesteście.

Waszym zadaniem jest wcielenie się w tą postać wykonując jej charakterystyczne ruchy, cechy, zachowania. Pamiętajcie jednak że nie możecie przy tym nic mówić. Pomyślcie teraz w jaką postać mógł zamienić was czarodziej. W niedźwiedzia a może w piosenkarkę?

Po odczarowaniu dziecka, zamieniamy się miejscami. Rodzice pokazują, a dziecko próbuje odgadnąć w kogo się wcielił. Powodzenia! :)

 

Teraz czas na pracę plastyczną. Zachęcamy Was dziś do zrobienia masek z talerzyków jednorazowych

Potrzebne Wam będą:

- papierowe, jednorazowe talerzyki

- farby

- pędzelki

- kolorowe kartki

- kredki

- nożyczki

- klej

Wystarczy odrobina wyobraźni i możecie być tym kim chcecie, ale żeby nie było za trudno, poniżej macie propozycje masek - zwierzątek.

A dla tych, którzy nie mają swojego własnego pomysłu również coś mamy, poniżej w linkach zostawiamy gotowe maski do druku, zobaczcie jakie są piękne, możecie je ozdobić w dowolny sposób np. farbami, kredkami, brokatem, bibułą lub czym tylko chcecie. Do dzieła!

https://przedszkolankowo.pl/2016/12/28/karnawalowe-maski-kolorowanki-zestaw-1/ 

https://drukowanka.pl/kolorowanka/maska-jednorozec/

http://www.kolorowanki123.pl/rzemioslo-papieru/maska/2

http://moje-kolorowanki.blogspot.com/2012/01/szablon-maski.html

 

 

Drogie przedszkolaki, na pewno wiecie, że są również teatry, które w swym repertuarze posiadają musicale. Są to teatry muzyczne, w których przedstawienie jest spektaklem połączonym z tańcem, muzyką i śpiewem.

 

Są również teatry lalek, w których aktorzy użyczają swojego głosu lalkom – kukiełkom.