Treść strony - 8 Sówki
Z latawcem w przedszkolu.
Każda Sówka:
- rozpoznaje podstawowe figury geometryczne ,
- konstruuje, wykorzystując figury geometryczne,
- sprawnie posługuje się nożyczkami ,
- prowadzi obserwacje zwracając uwagę na warunki atmosferyczne,
- wciela się w rolę reportera,
- eksperymentuje, doświadcza i wyciąga wnioski ,
- określa położenie latawca w przestrzeni, stosując pojęcia: „za”, „przed”, „obok”, „pod”,
- dostrzega podobieństwa i różnice między latawcami,
- przelicza kokardki umieszczone na sznurku, dopełnia zbiory ,
- wspólnie z grupą konstruuje latawiec, korzystając z planu pracy w postaci zapisu symbolicznego ,
- wykonuje własny latawiec ,
- dzieli wyrazy na sylaby,
- wymienia wyrazy zaczynające się głoską ,,o” ,
- wymyśla imię dla latawca ,
- wykleja szablon litery „o” ,
- opisuje odczuwane wrażenia zmysłowe ,
- rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje i wskazuje ich symbole ,
- wypowiada się na temat uczuć i emocji w danej chwili ,
- dostrzega zmiany charakteru muzyki i wyraża ją ruchem,
- dostrzega zmianę charakteru muzyki, dostosowując do tego ruch bibułą ,
- wyraża emocje w tańcu ,
- ćwiczy aparat artykulacyjny podczas ćwiczeń oddechowych ,
- konstruuje instrument muzyczny i próbuje na nim grać,
- układa sekwencje rytmiczne, aktywnie słucha muzyki ,
- eksperymentuje z powietrzem ,
- rozdziela po jednym i odczytuje kod ,
- odtwarza dźwięk wiatru przy użyciu trójkątów sensorycznych,
- prowadzi obserwacje dotyczące zjawisk przyrodniczych ,
- aktywnie słucha opowiadania i koloruje rysunki związane z jego treścią .
ZRÓB TO SAM!
W tym tygodniu zapraszam Was do wykonania jeszcze jednego latawca:) Może ciekawym rozwiązaniem okazać się wykorzystanie do tego dzieła zwyczajnej rolki po papierze toaletowym:)