Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 8 Sówki

  • latawiec

Z latawcem w przedszkolu.

Każda Sówka:

  • rozpoznaje podstawowe figury geometryczne ,
  • konstruuje, wykorzystując figury geometryczne,
  • sprawnie posługuje się nożyczkami ,
  • prowadzi obserwacje zwracając uwagę na warunki atmosferyczne,
  • wciela się w rolę reportera,
  • eksperymentuje, doświadcza i wyciąga wnioski ,
  • określa położenie latawca w przestrzeni, stosując pojęcia: „za”, „przed”, „obok”, „pod”,
  • dostrzega podobieństwa i różnice między latawcami,
  • przelicza kokardki umieszczone na sznurku, dopełnia zbiory ,
  • wspólnie z grupą konstruuje latawiec, korzystając z planu pracy w postaci zapisu symbolicznego ,
  • wykonuje własny latawiec ,
  • dzieli wyrazy na sylaby,
  • wymienia wyrazy zaczynające się głoską ,,o” ,
  • wymyśla imię dla latawca ,
  • wykleja szablon litery „o” ,
  • opisuje odczuwane wrażenia zmysłowe ,
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje i wskazuje ich symbole ,
  • wypowiada się na temat uczuć i emocji w danej chwili ,
  •  dostrzega zmiany charakteru muzyki i wyraża ją ruchem,
  • dostrzega zmianę charakteru muzyki, dostosowując do tego ruch bibułą ,
  • wyraża emocje w tańcu ,
  • ćwiczy aparat artykulacyjny podczas ćwiczeń oddechowych ,
  •  konstruuje instrument muzyczny i próbuje na nim grać,
  • układa sekwencje rytmiczne, aktywnie słucha muzyki ,
  • eksperymentuje z powietrzem ,
  • rozdziela po jednym i odczytuje kod ,
  •  odtwarza dźwięk wiatru przy użyciu trójkątów sensorycznych,
  • prowadzi obserwacje dotyczące zjawisk przyrodniczych ,
  • aktywnie słucha opowiadania i koloruje rysunki związane z jego treścią .

ZRÓB TO SAM!

W tym tygodniu zapraszam Was do wykonania jeszcze jednego latawca:) Może ciekawym rozwiązaniem okazać się wykorzystanie do tego dzieła zwyczajnej rolki po papierze toaletowym:)