Treść strony - Liski
Wiosna tuż-tuż
KRĄG TEMATYCZNY: Wiosna tuż-tuż
CZAS REALIZACJI:05-19.03.2021
Każdy „Lisek” powinien:
-potrafić prezentować swoje zdanie i je uzasadniać;
- umieć wyjaśnić pojęcie rolnik;
- potrafi uświadomić sobie znaczenie pracy rolnika w produkcji żywności;
- umieć współpracować z rówieśnikami podczas składania obrazka;
- umieć nazywać przeznaczenie maszyn rolniczych przedstawionych na zdjęciu;
-potrafić wskazać znak minus wśród innych znaków;
- umieć wykorzystać znaki do kodowania czynności matematycznych;
- potrafić kreślić cyfry i znak minus po śladzie i samodzielnie w kratkach;
- potrafić układać zadania – opowiadania;
- potrafić odpowiadać na pytania dotyczące tekstu;
- znać nazwy czynności związanych z pracą w gospodarstwie;
- umieć wypowiadać się na temat zajęć w gospodarstwie w formie pracy plastycznej;
- wiedzieć, jaka jest odpowiedzialność pracy rolnika – opieka nad zwierzętami hodowlanymi;
- potrafić malować farbami.
- znać rozwiązania zagadki;
- umieć czytać nazwy produktów spożywczych ser, mleko, masło;
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej sylabowej i głoskowej wyrazów;
-rozpoznawać i wskazywać litery j, J wśród innych liter;
- potrafić czytać sylaby, proste wyrazy i zdania w zakresie wprowadzonych liter;
-potrafić tworzyć kompozycję z wcześniej przygotowanych elementów
-umieć zgodnie pracować w grupie
- potrafić wypowiadać się na temat ilustracji – budować kilkuzdaniową wypowiedź;
- potrafić dokonać analizy słuchowej nazw elementów na obrazku;
- umieć poruszać się figurami tańca „Furman”;
- potrafić ilustrować treść wiersza za pomocą dźwięków wydobywanych za pomocą wybranych przedmiotów;
- potrafić ilustrować ruchem rytm i charakter utworu „Ptasi berek”;
- umieć łączyć elementy kompozycji, zwracając uwagę na estetykę pracy
- potrafić wyjaśnić własnymi słowami znaczenie pojęć siać, sadzić;
- umieć konstruować wg podanej instrukcji;
- wiedzieć jaka jest możliwość innego wykorzystania materiałów odpadowych;
- potrafić porządkować sekwencje czasowe;
- znać i posługiwać się pojęciami najpierw, potem, na końcu podczas opowiadania
- potrafić angażować się w zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne;
ZRÓB TO SAM:
Wionenne kwiaty:
Wiosenne drzewko:
Malowanie pianą: