Treść strony - Liski
Cztery żywioły
CZAS REALIZACJI:22-26.02.2021
KRĄG TEMATYCZNY: Cztery żywioły.
Każdy „Lisek” powinien:
- umieć doświadczać obecności powietrza wokół siebie;
- umieć ocenić skutki działania wiatru w kategoriach pomaga, niszczy;
- umieć określić źródła dymu i zanieczyszczeń powietrza na podstawie obserwacji i doświadczenia;
- umieć określić sposoby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami;
- umieć wyjaśnić przebieg i efekty doświadczenia na podstawie własnej wiedzy i obserwacji;
- wiedzieć, jaką role pełnią wiatraki w produkcji energii elektrycznej
- umieć określić zagrożenia i korzyści płynące od ognia;
- potrafić podać nazwy źródeł ognia;
- wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa wynikają z nieostrożnego używania ognia;
- potrafić manipulować liczmanami do zilustrowania czynności matematycznych;
- umieć dokonać oceny sytuacji przedstawionej na ilustracji wg kryteriów właściwe, niewłaściwe;
- potrafić podać przykłady właściwych zachować dzieci podczas kontaktu z ogniem;
- potrafić czytać globalnie wyrazy wulkan, krater, lawa, erupcja;
- umieć wyjaśnić własnymi słowami pojęcia wulkan, lawa, magma;
- potrafić różnicować pojęcia wulkan czynny, wulkan uśpiony, wulkan wygasły;
- potrafić odczytać instrukcje obrazkową;
- znać teorie na temat wyginięcia dinozaurów
- znać, niektóre nazwy dinozaurów-tyranozaur, stegozaur, diplodok, triceratops
W tym tygodniu z FifiDance będziemy uczyć się:
-nawyku mówienia „Dziękuję” z entuzjazmem
https://www.fifidance.pl/videos/fifiuczucia/czuje-dziekuje/?wpvsopen=1
- uwalniać złość w tańcu zamiast na innych
https://www.fifidance.pl/videos/fifiuczucia/to-sie-zatrzymuje/?wpvsopen=1
ZRÓB TO SAM
Wulkan cytrynowy:
https://www.youtube.com/watch?v=gmT13zAedzc
Sztuczny ogień:
https://www.pytam.edu.pl/artykuly/12-infografiki/165-diy-jak-zrobic-sztuczny-ogien
Dinozaury z balonów