Treść strony - 11 Nutki
Na tropach Wiosny!
Każda Nutka:
-
swobodnie wypowiada się na temat zjawisk związanych ze zmianą por roku: zima i wiosna;
-
zna tradycje i obyczaje dotyczące pożegnania zimy i powitania wiosny;
-
wykonuje prace plastyczna ,,Pani Wiosna”;
-
śpiewa piosekę o tematyce wiosennej;
-
rozwiązuje zagadki dotyczące pogody
-
przypisuje symbole do poszczegolnych zjawisk atmosfercznych
-
wyjaśnia znaczenie przysłowia „w marcu jak w garncu” oraz powiedzenia „ubrać się na cebulę”;
-
dostosowuje stroj do pogody;
-
wymienia nazwy dni tygodnia w kolejności;
-
zakłada i prowadzi kalendarz pogody, systematycznie obserwuje pogodę, wyniki obserwacji zapisuje za pomocą symboli;
-
rozumie pojęcia: „temperatura poniżej zera”, „powyżej zera”;
-
opowiada o pogodzie na podstawie symboli;
-
wie, czym zajmuje się telewizyjny prezenter pogody;
-
rozpoznaje i nazywa proste urządzenia do obserwacji pogody: termometr, wiatraczek, deszczomierz;
-
wymienia elementy budowy kwiatu;
-
posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „w południe”, „po południu”;
-
nazywa narzędzia ogrodnicze i związane z nimi prace ogrodowe;
-
układa historyjkę obrazkową przedstawiającą rozwoj tulipana;
-
interesuje się czytaniem, zna litery „c”, „C”;
-
odczytuje proste sylaby zbudowane z poznanych liter;
-
uczestniczy w zakładaniu uprawy roślin;
-
porownuje liczebność zbiorow, używając symboli matematycznych =, <, >;
Zrób to sam!
Domowy kalendarz pogody
Godziny dostepności:
wtorek 9.30 - 10.30