Treść strony - Smerfy
Lato – czas zabawy
Każdy Smerf powinien:
- opisywać zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla lata;
- podać propozycje spędzania czasu wolnego latem;
- wypowiadać się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami;
- określić, w jakich miejscach będzie/można wypoczywać w czasie wakacji;
- wskazywać na mapie wybrane miejsca letniego wypoczynku;
- rozpoznawać i nazywać polskie krajobrazy na obrazkach: morze, góry, jeziora, niziny;
- posługiwać się nazwami pojazdów i miejsc, z których wyruszają: dworzec kolejowy, lotnisko, port, dworzec autobusowy;
- rozumieć znaczenie znaków informacyjnych;
- dobierać obrazki przedstawiające przedmioty potrzebne nad morzem, w górach, nad jeziorem;
- opisać historię powstania bursztynu, podać sposoby jego wykorzystania;
- wskazać sposoby odpoczywania nad wodą;
- wiedzieć, jakie rzeczy należy zabrać w góry;
- znać zasady, jakich należy przestrzegać podczas wycieczek górskich;
- wskazać gatunki fauny i flory charakterystyczne dla regionu;
- rozumieć konieczność chronienia przyrody tego regionu;
- znać popularne rośliny łąkowe;
- uświadomić sobie znaczenia małych zwierząt dla środowiska oraz konieczności ich ochrony;
- kształtować właściwe postawy i zachowania w sytuacjach trudnych oraz wiedzieć, jak i kogo może prosić o pomoc;
- utrwalić znajomość telefonów alarmowych służb ratowniczych;
- dostrzegać i uzupełniać sekwencje rytmiczne;
- doskonalić umiejętność klasyfikowania ze względu na różne kryteria;
- doskonalić umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz kodowania i dekodowania informacji;
- uczestniczyć w inscenizacji z okazji zakończenia roku;
- wypowiadać się na temat swoich wspomnień z przedszkola;
- angażować się w zabawy taneczne oraz ruchowe.