Treść strony - 6 Kropelki
Witaj Wiosno
Każda Kropelka powinna:
dostrzegać piękno budzącej się do życia przyrody na wiosnę
znać ludowe przysłowie „W marcu jak w garncu” i próbować je zrozumieć
znać jakie są pierwsze zwiastuny nadchodzącej wiosny:bazie, pierwsze wiosenne kwiaty,pączki listkowe na gałązkach drzew,powracające ptaki
zapoznać się z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami i obserwować wiosenną pogodę,prowadzić (zaznaczać pogodę symbolami) w grupowym kalendarzu pogody
dowiedzieć się jakie owady budzą się na wiosnę
wyobrazić sobie jak może wyglądać wiosna
poznać pierwsze najbardziej znane wiosenne kwiaty: przebiśnieg,
krokus, pierwiosnek, hiacynt
rozpoznawać powracajace z ciepłych krajów ptaki:skowronki, bociany,słowiki,jaskółki
rozumieć znaczenie pojęcia „roślina pod ochroną”
poznawać tradycje żegnania odchodzącej zimy i witania wiosny wiosennym korowodem z innymi grupami przedszkolnymi po osiedlu z Marzanną
dowiedzieć się o Dniu Kolorowej Skarpetki – Światowym Dniu Dzieci(Ludzi) z Zespołem Downa, i ich trudnościach w codziennym życiu związanych z tym zaburzeniem genetycznym, i zastanowić się jak my wszyscy możemy im pomóc
poznać liczbę "9"w różnych aspektach i jej zapis graficzny cyfrę"9"
poznać kolejną literę – zapis graficzny głoski „y” - literę małą i wielką: „y,Y” na podstawie prostych wyrazów występujących w liczbie mngiej np.lody,buty itd.
Współpraca z rodzicami - ewentualne kontakty z nauczycielkami wg potrzeb
Godziny dostępności
Pani Iwonka
poniedziałek: 12:00 – 13:00
Droga Kropelko
Zachęcam do zrobienia z pomocą najbliższych „Skarpetkowego ludzika” w ramach konkursu
przedszkolnego z okazji Dnia Kolorowej Skarpetki wg regulaminu umieszczonego na stronie
internetowej przedszkola i na tablicy grupy Kropelki do dnia 20.03.2025 tj do czwartku