Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki
Na tropie wiosny
Godzina dostępności:
- p. Dorota- wtorek, środa 6:30- 07:00
- p. Magda - wtorek, środa 11:00- 11:30
Każda Kredeczka:
nazywa poszczególne składniki pogody;
przypisuje symbole do poszczególnych składników pogody;
zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe;
chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej przy muzyce;
wskazuje oznaki wczesnej wiosny;
wymienia zmiany związane z nadejściem wiosny;
ćwiczy swoją zręczność;
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów;
interesuje się czytaniem, zna litery „c”, „C”;
czyta krótkie teksty;
wykonuje własne eksperymenty graficzne;
układa wyrazy z sylab i je odczytuje;
nazywa wybrane wiosenne kwiaty;
odczytuje nazwy kwiatów;
przelicza elementy podczas zabawy;
posługuje się liczebnikami porządkowymi;
rozpoznaje kwiaty wiosenne;
porównuje liczebność zbiorów;
rozwiązuje zadania typu: „o ile więcej?”, „o ile mniej?”;
układa zapisy matematyczne z cyfr i znaków matematycznych;
używa symboli matematycznych <, >, =;
zna następstwo pór roku, wymienia pory roku w kolejności;
wypowiada się na temat zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;
ogląda ilustracje i opowiada o nich;
zna zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;
tworzy konstrukcję kukły;
wymienia oznaki wiosny opisane w tekście opowiadania;
odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości, byty realistyczne od fikcyjnych;
współpracuje z dziećmi w zabawie;
wymienia zwiastuny wiosny – elementy pogody, zachowania zwierząt, świat roślin;
doskonali aparat artykulacyjny; reaguje na sygnał dźwiękowy w ustalony sposób.
W tym tygodniu będziemy radośnie witać nadejście wiosny oraz świętować Światowy Dzień Zespołu Downa.
Prosimy pamiętać, by w czwartek każde dziecko było ubrane na zielono i miało założone różne skarpetki.