Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 9 Kredeczki z zeróweczki

  • j

Zapachy i smaki jesieni

W tym tygodniu godzina dostępności będzie zrealizowana w formie dnia otwartego. 

Każda Kredeczka z Zeróweczki:

  • świętuje Dzień Chłopaka;
  • rozpoznaje ukryte przedmioty za pomocą: dotyku, węchu, słuchu i określa słownie wrażenia sensoryczne;
  • identyfikuje owoce i warzywa po zapachu;
  • określa smak owoców i warzyw;
  • dostrzega zdrowotne korzyści wynikające ze spożywania owoców i warzyw;
  • nazywa narządy zmysłów, zmysły i zna ich znaczenie w percepcji świata;
  • uważnie słucha opowiadania oraz wypowiada się na jego temat;
  • odczuwa swoją przynależność do rodziny;
  • wczuwa się w emocje osób z najbliższego otoczenia;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej zdań oraz wyrazów;
  • dzieli proste wyrazy na sylaby, tworzy schematy sylabowe wyrazów, wyodrębnia w wyrazach głoski w nagłosie;
  • tworzy schematy głoskowe wyrazów, wyodrębnia w nich głoski;
  • interesuje się czytaniem, zna litery „m”, „M”;
  • rozpoznaje i wskazuje litery „m”, „M”;
  • odczytuje sylaby i krótkie wyrazy;
  • kreśli litery „m”, „M”;
  • kreśli wzory literopodobne;
  • odtwarza w różnorodny sposób słyszany rytm (tupanie, stukanie, klaskanie);
  • klasyfikuje owoce według podanego kryterium;
  • wyznacza zbiory, podzbiory i przelicza je;
  • odzwierciedla cykl roczny drzewa owocowego w zabawie naśladowczej współdziała podczas wykonywania zespołowej pracy plastycznej;
  • posługuje się liczebnikiem „dwa”, zna cyfrę 2;
  • rozumie pojęcie liczby 2, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę;
  • rozumie, że ilość pieniędzy jest ograniczona i zakupy wymagają planowania;
  • zgodnie współdziała z partnerem podczas zabawy;
  • dekoduje złożone zapisy symboliczne;
  • odczytuje kod cyfrowy;
  • przelicza elementy, tworzy zbiory.