Treść strony - 4 Biedronki
Jesienna szaruga
Każda Biedronka
dostrzega cechy pogody i kolorytu późnej jesieni
rozumie co znaczy w pogodzie „szaruga”
wie jakie są częste zjawiska atmosferyczne późną jesienią:różne rodzaje deszczu, mgła, jesienne wiatry, szron
utrwala nazwy podstawowych kolorów i poznaje pochodne kolory
ćwiczy aparat artykulacyjny mowy poprzez zabawy logopedyczne
rozwija umiejętności społeczne w zabawie
reaguje ruchem na umowne sygnały
uczy się ubierać w rzeczy wierzchnie stosownie do pogody
ćwiczy umiejętność ubierania się w tym zakładania butów z niewielką pomocą osób dorosłych
uczy się właściwej kolejności zakładania i zdejmowania ubrań podczas ubierania się
do wyjścia na dwór i powrotu do przedszkola
uczy się rozumienia pojęcia „para” m.in. na przykładzie różnego rodzaju butów
ćwiczy spostrzegawczość wzrokową
rozwija sprawność manualną poprzez zabawy i zajęcia plastyczne
naśladuje szum deszczu szeleszczeniem gazetą, stukaniem w różne powierzchnie itp.
wie jak zabezpieczyć się przed deszczem
uczy się odtwarzać rytm piosenki wystukując go różnymi przedmiotami
poznaje i opowiada historię parasola opisaną w wierszu „Parasol” M. Konopnickiej
uczy się wyciągać wnioski i odpowiada na pytania dotyczące poznanych wierszy i opowiadań
poznaje sposoby jak można ciekawie spędzić czas nie wychodząc z domu, z przedszkola w czasie „szarugi jesiennej”
gra na instrumentach perkusyjnych w refrenie piosenki pt „Listopadowa piosenka”
poznaje tajemnice kosmosu w czasie prezentacji prowadzonej przez objazdowe „Planetarium” w naszym przedszkolu
Współpraca z rodzicami - ewentualne kontakty z nauczycielkami wg potrzeb
Pani Iwonka
Poniedziałek
6:30 -7:00
Wtorek
12:00 – 12:30
Pani Beatka
Poniedziałek
godz.11:00 – 12:00
Droga Biedronko zachęcam Cię do zrobienia z pomocą najbliższych jeszcze jednej pracy plastycznej,oto propozycje
https://pracaplastyczna.pl/index.php/jesien/2496-jesienna-szaruga-deszczowa-pogoda