Treść strony - 10 Smerfy
Kiedyś i dziś
Każdy Smerf:
-rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, tworzy dłuższe wypowiedzi oparte o ciągi myślowe,
-zna znaczenia wyrazu „zamek”, wie, że ten sam wyraz może mieć różne znaczenia,
-interesuje się czytaniem, zna litery „z”, „Z”, czyta krótkie teksty,
-wypowiada się na temat wynalazków, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiedzą,
-dzieli się swoimi wyobrażeniami oraz wiedzą na temat życia w jaskiniach, bez współczesnych wynalazków,
-rozpoznaje i nazywa środki transportu,
-nazywa, rozpoznaje domowe sprzęty elektryczne, wie, do czego służą,
-przyporządkowuje przedmioty do współczesności i do czasów dawnych,
-wypowiada się na temat pracy architekta,
-klasyfikuje elementy według wskazanego kryterium, układa przedmioty w grupy,
-przelicza elementy zbioru, dodaje i odejmuje w zakresie 9 z wykorzystaniem liczmanów, układa działania dodawania i odejmowania za pomocą symboli matematycznych, przedstawia działanie dodawania na zbiorach zastępczych, uzupełnia zapis dodawania za pomocą symboli matematycznych.