Treść strony - 11 SŁONECZKA
Jesienne kolory
Każde Słoneczko:
dokonuje analizy treści ilustracji;
odwzorowuje i odtwarza z pamięci uprzednio widziane wzory, znaki;
buduje głoskowy schemat wyrazu;
rozpoznaje i nazywa literę „a”wielką i małą;
dokonuje analizy i syntezy słuchowej, wskazuje miejsca głoski „a”w słowach i wyrazach;
podejmuje próby pisania liter w liniaturze;
recytuje wiersz z właściwą intonacją i regulacją oddechu;
określa miejsce głoski„a”w słowach;
układa schemat zdania i podaje liczbę wyrazów w zdaniu;
utrwala obraz litery „a”;
wyróżnia głoski w nagłosie;
wskazuje litery pośród innych elementów;
uczestniczy w zabawach ruchowych;
klasyfikuje i segreguje figury geometryczne według kształtu, wielkości i koloru;
koduje i dekoduje cechy figur za pomocą kart kodowych;
rozpoznaje i nazywa koło, kwadrat i prostokąt;
prowadzi różnorodne doświadczenia i obserwacje;
wnioskuje na podstawie dokonywanych doświadczeń oraz obserwacji i wymienia właściwości powietrza;
recytuje zespołowo wiersz z pamięci;
posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10;
rozróżnia i nazywa cyfry oznaczające liczby od 1 do 2, dopasowuje je do właściwej liczebności zbioru;
dokonuje pomiaru długości, posługując się wspólną miarą – krokami;
zna cyfrę 2, posługuje się liczebnikiem dwa;
podejmuje próby pisania cyfry 2;
tworzy kompozycje nieregularne w różnych układach;
obchodzi DZIEŃ CHŁOPAKA;
bierze udział w zajęciach i zabawach prowadzonych w ramach akcji "TYDZIEŃ O BUDOWANIU RELACJI".






