Treść strony - 10 ŻABKI
"Jestem Polką, jestem Polakiem".
Każda Żabka:
-
wie, że każdy kraj ma własne symbole narodowe;
-
zna legendy polskie;
-
zna znaczenie słowa,, Niepodległość”
-
śpiewa piosenki patriotyczne;
-
tworzy kącik patriotyczny, opisuje/rozpoznaje polskie symbole; narodowe – godło, hymn, flagę oraz wybrane zabytki Polski;
-
odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do ojczyzny;
-
wymienia nazwę swojego kraju, jego stolicy (obecnej i historycznych) ;
-
recytuje wiersz M. Brykczyńskiego „Polska”;
-
zakłada hodowlę kryształów soli, prowadzi jej obserwację ;;
-
określa i porównuje właściwości przedmiotów – soli i węgla
-
wykonuje eksperymenty graficzne węglem, tworząc proste i złożone znaki;
-
wskazuje na mapie Polski Warszawę i miejscowość, w której mieszka ;
-
wymienia przykłady elementów środowiska stworzonych przez człowieka i przez naturę;
-
wskazuje na mapie Polski miasta oraz regiony, w których występują bogactwa naturalne ;
-
wie, że w Wieliczce jest kopalnia soli;
-
wie, jakie informacje zawiera tablica z adresem, rozpoznaje ją w przestrzeni miejskiej;
-
interesuje się czytaniem, zna litery „L”, „l”;
-
dzieli słowa na sylaby, wskazuje głoski w słowach o prostej; budowie fonetycznej, układa schematy sylabowe i głoskowe słów
-
układa wyrazy z sylab;
-
zna swój adres i zasady bezpiecznego posługiwania się nim;
-
odróżnia elementy legendy, które mogły się wydarzyć, od tych, które są fikcją;
-
zna sławnych Polaków: Mikołaj Kopernik ryderyk Chopin
-
tworzy rymy, szacuje „na oko” liczebność zbiorów; oraz weryfikuje ocenę poprzez przeliczanie i ustawianie w pary;
-
zna figury geometryczne;
-
posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-
wykonuje pracę plastyczną ,,Mój dom”-metodą przez ruch Doroty Dziamskiej.
-
jest kreatywny tworząc prace plastyczne związane z Polską;
-
uczestniczy w zabawach i konkursach z okazji,, Dnia Postaci z bajek’’;
-
potrafi zaprezentować swój strój i wcielić się w rolę postaci bajkowej.
ZRÓB TO SAM
W tym tygodniu zapraszam do wykonania pracy plastycznej ,,Kotylion z serduszek”. Zaproście rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy plastycznej.





