Treść strony - 9 STOKROTKI
Uśmiechnięte przedszkolaki
Każda Stokrotka:
- przedstawia się osobom dorosłym i rówieśnikom;
- rozpoznaje zapis swojego imienia;
- poznaje imiona kolegów i koleżanek;
- dzieli swoje imię na sylaby, wysłuchuje w nim pierwszą głoskę;
- chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
- współdziała w zespole rówieśników;
- doskonali sprawność manualną;
- rozpoznaje głosy dzieci ze swojej grupy;
- wymienia cechy dobrego kolegi;
- wyraża różne emocje i działania w scenkach dramowych;
- odróżnia, czy zachowania dotyczące wspólnych zabaw i działań są właściwe czy niewłaściwe;
- wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu, formułuje logiczne wypowiedzi;
- dokonuje oceny zachowania;
- respektuje przyjęte zasady i normy zgodnego współżycia w grupie;
- aktywnie słucha wiersza, zwracając uwagę na występujące w nim zwroty grzecznościowe;
- kojarzy kolor kartki z odpowiednim zwrotem;
- określa położenie przedmiotu w przestrzeni;
- utrwala nazwy figur geometrycznych;
- wymienia cechy charakterystyczne kwadratu, prostokąta i trójkąta;
- układa rytmy z kolorowych figur według wzoru;
- wskazuje zalety innych dzieci;
- współpracuje z innymi dziećmi w czasie wykonywania wspólnego zadania;
- orientuje się w schemacie własnego ciała;
- określa strony ciała dziecka znajdującego się naprzeciwko niego;
- współtworzy plakat swojej grupy;
- chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.





