Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 13 Koraliki

„Na tropach wiosny”

31.03.2025 – Wielkanocna sesja zdjęciowa.

02.04.2025 – Dzień Autyzmu

04.04.2025 – Lekcja biblioteczna

 

 

Każdy Koralik:

-      rozwiązuje zagadki dotyczące składników pogody, nazywa poszczególne składniki pogody

przypisuje symbole do poszczególnych składników pogody;

-      wyjaśnia znaczenie przysłowia „w marcu jak w garncu” oraz powiedzenia „ubrać się na cebulę”;

-      wypowiada się na temat zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;

-      dostosowuje strój do pogody;

-      wymienia nazwy dni tygodnia; pory roku i miesiące w kolejności;

-      posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu w ciągu dnia – rano, w południe, po południu;

-      posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „najpierw”, „potem”, „później”, „na końcu”;

-      zakłada i prowadzi kalendarz pogody;

-      zna symbole przedstawiające zjawiska pogodowe;

-      nazywa części krokusa i odczytuje nazwy części rośliny;

-      układa historyjkę o rozwoju fasoli i wypowiada się swobodnie na jej temat;

-      wymienia zwiastuny wiosny – elementy pogody, zachowania zwierząt, świat roślin;

-      określa charakterystyczne cechy nasion;

-      klasyfikuje zwiastuny wiosny na grupy: kwiaty, ptaki, symbole pogody

-      interesuje się czytaniem, zna litery „g”, „G”;  

-      podejmuje aktywność poznawczą, wie, że książka może być źródłem wiedzy;

-      przelicza i porównuje liczebność zbiorów;

-      przedstawia liczebność zbiorów za pomocą cyfr;

  •      porównuje liczebność zbiorów, używając symboli matematycznych =, <, >;

 

· Godzina dostępności:
Beata Koszewska - środa 14:30 - 15:30
Grażyna Duch wtorek, środa - 11:00 - 11:30
Beata Malasiewicz - wtorek 14:00 - 14:30 
                                 czwartek 14:00 - 14:30