Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 11 Słoneczka

  • przyroda

Dbamy o przyrodę

 

 

CZAS REALIZACJI: 21.04-30.04.2025

 

W czwartek 24 kwietnia z okazji Dnia Ziemi odbędzie się przedstawienie ekologiczne. Tego dnia dzieci wezmą również udział w Akcji Sprzątania Świata. Bardzo proszę, aby dzieci tego dnia przyniosły jednorazowe rękawiczki oraz ubrały się na niebiesko lub zielono.

P8B9so8yvrWguAAAAAASUVORK5CYII=

W poniedzaiałek 28 kwietnia jedziemy na wycieczkę do Teatru Capitol.

Tego dnia proszę o przyprowadzanie dzieci do przedszkola do godziny 7:30.

Śniadanie tego dnia będzie o godzinie 7:40. Powrót planujemy ok godziny 13:30.

Proszę, aby każde dziecko miało ze sobą w dniu wycieczki plecak, a w nim komplet ubranek na przebranie, mokre oraz suche chusteczki. 

Proszę nie wkładać dzieciom do plecaków zabawek ani słodyczy!

Prowiant oraz wodę dzieci otrzymają do plecaków z przedszkola.

 

W tym tygodniu każde Słoneczko:

 

  • podaje piłkę i mówi kilka słów o sobie,
  • określa, w jakim jest nastroju,
  • maluje dłoń farbą i odciska ją na karcie,
  • czyta wyrazy, koloruje właściwe okienka,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach,
  • wypowiada się na temat opowiadania,
  • porusza chustą najpierw powoli, potem coraz szybciej,
  • rozpoznaje i nazywa literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • reaguje odpowiednim ruchem na usłyszane dźwięki,
  • uważnie słucha piosenki,
  • ilustruje to, o czym jest mowa w wierszu,
  • kończy rozpoczęte zdania,
  • bawi się z innymi,
  • pisze litery po śladach i samodzielnie,
  • określa, jakie odpady można umieścić w każdym koszu,
  • wie, na czym polega segregowanie śmieci,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • spaceruje w okolicy przedszkola,
  • śpiewa piosenkę,
  • odpowiednio reaguje na zmianę charakteru muzyki,
  • mówi, dlaczego segregowanie odpadów jest ważne,
  • porusza chustą w taki sposób, aby kulka papieru nie spadła na podłogę,
  • podejmuje swobodne zabawy,
  • rysuje odznakę przyjaciela przyrody po śladach,
  • wykonuje ruchy do prezentowanego tekstu,
  • wykonuje odznakę przyjaciela przyrody,
  • naśladuje czynności wykonywane przez N.,
  • wyklaskuje nazwę drzewa, z którego pochodzi pokazany przez N. liść,
  • uczy się rymowanki na pamięć,
  • kończy rozpoczęte zdania,
  • mówi, co możemy zrobić dla naszej planety,
  • wie, że należy dbać o planetę Ziemię,
  • wykonuje przeskoki obunóż przez piłki w przód,
  • gra na instrumencie,
  • czyta tekst, pisze po śladach,
  • buduje z klocków,
  • samodzielnie wykonuje codzienne czynności kontynuuje układanie rytmu z guzików,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • przestrzega ustalonych zasad,
  • rytmicznie porusza się do piosenki,
  • tworzy krajobraz przedstawiający czystą i zadbaną planetę.