Treść strony - 5 Motylki
Każdy z nas jest inny.
Każdy Motylek:
- rozmawia o przyjaźni,
- podejmuje próby rozwiązania sytuacji konfliktowych na drodze kompromisu i negocjacji,
- wyjaśnia pojęcie „nuda”,
- opowiada historyjkę na podstawie ilustracji,
- maluje dłoń farbą i odciska,
- określa podobieństwa oraz różnice miedzy ludźmi i traktuje je jako rzecz naturalną,
- rozpoznaje czego potrzebują inni i wykazuje chęć pomagania na miarę swoich możliwości,
- rozumie wagę i znaczenie współistnienia opartego na wzajemnej życzliwości, otwartości i uczynności,
- potrafi układać rymy z podanych obrazków,
- przedstawia przemienność dnia i nocy oraz pór roku za pomocą przyjętego kodu,
- wskazuje i nazywa różnice wykorzystując zmysły: dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
- rozpoznaje rytmy słuchowe i wizualne,
- rozumie i wyjaśnia rolę zmysłów w życiu człowieka,
- wyjaśnia dlaczego należy dbać o narządy zmysłów,
- potrafi nawiązać bliski, serdeczny kontakt z innymi,
- potrafi budować pozytywny obraz własnego „Ja” i zaspokajać poczucia bezpieczeństwa.
- radzi sobie z własnymi emocjami, właściwie reaguje na przejawy emocji innych oraz kontrolowanie zachowań.
- wykazuje zachowania akceptowane społecznie,
- wykorzystuje okazje do wspólnego podejmowania i realizowania rożnych
- zadań, rozwiązywania problemów.
- wie, że każdy człowiek mały i duży chce być kochany i szanowany,
- obdarza uwagą dzieci i dorosłych aby zrozumieć to co mówią i czego oczekują,
- grzecznie zwraca się do innych w domu, przedszkolu, na ulicy,
- wie, że nie należy wyszydzać i szykanować innych,
- potrafi zachować szacunek do innych,
- rozumie inność związaną z chorobą, niepełnosprawnością wie , że należy obdarzać takie osoby szacunkiem i pomocą.