Treść strony - 13 Sówki
Recepta na zdrowie
W tym tygodniu każda Sówka:
– wypowiada się na temat tego, co służy, a co nie naszemu zdrowiu;
– rozpoznaje i nazywa produkty żywnościowe wg wskazanego kryterium;
- swobodnie wypowiada się na temat zdrowego trybu życia;
- współtworzy plakat o zdrowym trybie życia;
- klasyfikuje produkty spożywcze według podanego kryterium;
- słucha i powtarza teksty związane z tematem;
- wypowiada się na temat zdrowych i niezdrowych produktów spożywczych;
- wie, że witaminy są substancjami niezbędnymi do zachowania zdrowia;
- wie, że witaminy znajdują się w produktach spożywczych;
- rozpoznaje produkty po zapachu;
- odczytuje krótkie wyrazy związane z tematem;
- chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej z przyborami;
- nazywa i klasyfikuje produkty na zdrowe i niezdrowe;
- wycina nożyczkami elementy o rożnych kształtach;
- współpracuje z dziećmi i osobą dorosłą w czasie zabawy;
- obdarza uwagą nauczyciela i dzieci – partnerów zabawy;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
- odczytuje symbolikę zawartą w piramidzie zdrowego żywienia;
- współtworzy planszę z piramidą zdrowia;
- słucha poleceń i starannie wykonuje zadania na karcie pracy;
- wymienia zachowania prozdrowotne;
- wybiera z przedstawionego zestawu produkty zdrowe;
- doskonali szybką reakcję na pauzę w muzyce;
- kształtuje umiejętności wokalne i poczucie rytmu;
- radzi sobie z emocjami w sytuacji wygranej i przegranej swojej drużyny;
- reaguje zgodnie z przyjętym kodem;
- wypowiada się na temat wyglądu otoczenia w pierwszych dniach marca;
- swobodnie wypowiada się na temat higieny jamy ustnej;
- określa zapach, kolor, konsystencję pasty do zębów;
- rozpoznaje litery w napisach na tubkach, opakowaniach;
- odczytuje wyrazy umieszczone na tubkach, opakowaniach.
Godzina dostępności:
p Beata - wtorek 12.00-13.00
p. Ania - środa 12.00-13.00