Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 13 Sówki

Radosna Wielkanoc

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwyczajach

Świąt Wielkanocnych.

Z tej okazji składamy naszym wychowankom i ich rodzinom najserdeczniejsze życzenia. Dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznej święconki i mokrego poniedziałku.

Wesołego Alleluja!

 

AIltGIChyQDHKIAARYdhqKdkSFIFwYgDuIAWKEDpHLmu8xK06cqDOiCKGHKMyhgulWS+pY3OhCiAgAAAOw==

 

W tym tygodniu każda SÓWKA:

- pozna nazwy potraw wielkanocnych

– rozpoznaje i nazywa artykuły spożywcze

– zna chrześcijańskie zwyczaje związane z Wielkanocą 

– wymienia nazwy czynności związanych ze świętami 

– posługuje się nazwami dni tygodnia w zabawie

– współtworzy tygodniowy plan przygotowań przedświątecznych 

– współdziała w zespole 

– znajduje rymy dla podanych słów 

– zna zwyczaj wysyłania życzeń świątecznych na pocztówkach 

– projektuje i rysuje kartkę wielkanocną 

– reaguje na sygnał w ustalony sposób 

– wyszukuje na obrazku wskazane elementy 

– wymienia symbole związane z Wielkanocą

- doskonali poczucie rytmu i poznaje budowę utworu 

– łączy kroki i gesty w układy taneczne 

– przelicza do 10, zna liczebniki porządkowe

– wypowiada się na temat rozmnażania się zwierząt, wymienia zwierzęta, które składają jaja 

- klasyfikuje wybrane zwierzęta na ssaki, ptaki, gady, płazy 

– swobodnie wypowiada się w ćwiczeniach dramowych 

– zna nazwy podstawowych emocji, przedstawia je 

– wysłuchuje głoskę „j” w sylabach

‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów 

- wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów 

- dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski w nagłosie 

‒ interesuje się czytaniem, zna litery „j”, „J” 

– zna sposoby ozdabiania jajek wielkanocnych: pisanki, kraszanki, drapanki 

– wykonuje prace plastyczne według własnego pomysłu

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– powtarza za nauczycielem wiersz we skazany sposób – cicho/głośno, nisko/wysoko 

– recytuje wierszyk rytmicznie

– wymienia skojarzenia z kształtami figur geometrycznych 

– odtwarza kompozycję z figur geometrycznych według wzoru

– wypowiada się na temat obserwacji związanych z rozwojem rośliny

– tworzy kompozycje, wykorzystując materiał roślinny.

 

Godzina dostepności:

p. Ania - poniedziałek 12.00-13.00

p. Beata - poniedziałek 11.00 - 12.00