Treść strony - 11 Słoneczka
Polska – moja ojczyzna
CZAS REALIZACJI: 22.04-02.05.2024
22.04 (poniedziałek) Będziemy obchodzić Dzień Ziemi.
Tego dnia zachęcam by dzieci przyszły ubrane
w kolorze zielonym oraz przyniosły jednorazowe
rękawiczki- w ramach obchodów związanych
z Dniem Ziemi będziemy sprzątać naszą planetę.
23.04 (wtorek) Światowy Dzień Książki
Kiermasz książek przy wejściu do przedszkola.
24.04 (środa)- Kiermasz książek
przy wejściu do zerówek
(obok szafy z książkami do wymiany).
25.04 (czwartek) jedziemy na wycieczkę
do Teatru do Warszawy.
26.04 (piątek) Słoneczka
jadą na Festiwal Piosenki o Zdrowiu
W tym tygodniu każde Słoneczko:
- odpowiednio reaguje na wypowiedziane hasło,
- określa, w jakim jest nastroju,
- odsłania litery, dmuchając przez słomki na umieszczone na nich paski papieru,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia,
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
- zbiera klocki i wrzuca je do kosza,
- rozpoznaje i nazywa literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- bierze udział w obchodach związanych z Dniem Ziemi,
- spaceruje w okolicy przedszkola, sprząta swoją najbliższą okolicę,
- uważnie słucha piosenki,
- omawia herb swojej miejscowości,
- czyta wyrazy i zdania,
- kończy rozpoczęte zdania,
- bawi się z innymi,
- wypowiada się na temat opowiadania,
- pisze po śladach i samodzielnie,
- mierzy objętość płynów,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- wykonuje improwizacje ruchowe w rytmie muzyki,
- wspólnie z N. omawia pasowe ukształtowanie powierzchni Polski,
- koloruje zgodnie z kodem,
- buduje z klocków,
- wprawia w ruch paski bibuły, dmuchając na nie,
- układa biało-czerwone tulipany z pasków bibuły,
- rytmicznie wykonuje ruchy do piosenki,
- wie, jak wyglądają polskie symbole narodowe,
- prezentuje czynność, jaką można wykonywać w miejscu podanym przez N.,
- czyta tekst i wyrazy,
- rysuje po śladzie, koloruje zgodnie ze wzorem,
- samodzielnie wykonuje codzienne czynności omawia ciekawe miejsca Europy przedstawione na widokówkach,
- wypowiada się na temat flag różnych krajów,
- wie, jak wyglądają flaga Unii Europejskiej,
- przestrzega ustalonych zasad,
- śpiewa piosenkę,
- gra na instrumencie,
- rysuje po śladach,
- kończy rozpoczęte zdania,
- wypowiada się na temat zdjęć,
- bierze udział w zabawach z globusem,
- wykonuje pracę plastyczną,
- maszeruje w rytmie wygrywanym na tamburynie, naśladuje machanie flagami,
- tworzy kod,
- rytmicznie porusza się do piosenki,
- rozwija zdanie dodając kolejne słowa.