Treść strony - 13 Delfinki
Spotkanie z latawcem.
Każdy Delfinek :
-
wie, jakie znaczenie ma wiatr w ruchu latawca;
-
zna budowę latawca;
-
dostrzega właściwości przedmiotow unoszących się
-
w powietrzu;
-
konstruuje latawiec we wspołpracy z rowieśnikami;
-
prowadzi obserwacje zwracając uwagę na warunki atmosferyczne;
-
dostrzega podobieństwa i różnice między latawcami;
-
tworzy kreatywne opowiadania;
-
potrafi wypowiadać się na temat swoich marzeń;
-
zna litery „o”, „O”;
-
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
-
wypowiada się na temat opowiadania i własnych doświadczeń, obserwacji;
-
dokonuje pomiarow długości przy użyciu rożnych sposobów;
-
układa elementy od najkrotszego do najdłuższego;
-
dostrzega zmiany charakteru muzyki i wyraża ją ruchem;
-
odtwarza zapamiętane układy z figur geometrycznych;
-
przelicza liczebnikami głownymi i porządkowymi;
-
rozróżnia kierunki prawo-lewo;
-
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje i wskazuje ich symbole;
-
określa położenie latawca w przestrzeni, stosując pojęcia: „za”, „przed”, „obok”, „pod”;
-
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych.
Zrób to sam
Zachęcam do wykonania pracy "Chmurkowy latawiec”.
Literatura polecana do czytania i oglądania z rodzicami:
Oscar Brenifier „Ja, co to takiego?”, tłum. Magdalena Kamińska-Maurugeon, Wydawnictwo Zakamarki, Poznań 2014 [seria „Dzieci Filozofują”].
Irena Suchorzewska „Na pewno nie!” i inne wiersze [w:] taż „Wiersze dla dzieci (grzecznych i niegrzecznych)”, Wydawnictwo Muza, Warszawa 2014.