Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 12 Słoneczka

  • w marcu jak w garncu

Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

 

 

CZAS REALIZACJI: 06.03 - 10.03.2023

 

 

 W tym tygodniu każde Słoneczko:

  • wita się rymowanką, śpiewając ją i pokazując,
  • na przerwę w muzyce wskakuje na papierowe krople,
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją,
  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • układa rytmy, powtarza je,
  • zna litery „n”, „N”,
  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery,
  • podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad,
  • uważnie słucha piosenki, śpiewa jej refren,
  • podaje część ciała i imię zaczynające się na daną głoskę,
  • bierze udział w zabawie,
  • wyjaśnia, co to jest pogoda,
  • rysuje symbole oznaczające pogodę,
  • ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad,
  • powtarza tekst, stosując różne natężenie głosu, tempo i rytm,
  • dmucha na paski gazety,
  • przedstawia gestem dane zjawisko pogodowe,
  • zgodnie bawi się z kolegami,
  • podaje określenia do zjawisk atmosferycznych,
  • porusza się według instrukcji słownej,
  • wie, co to jest kataklizm,
  • przegląda książki i ogląda filmy tematyczne,
  • przenosi papierowe krople na chmurki za pomocą słomek,
  • w rytm utworu kręci paskami bibuły,
  • kładzie kartoniki z obrazkami ubrań przy kartonikach z symbolami odpowiednich pór roku,
  • wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie,
  • poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • podczas zabawy przestrzega ustalonych zasad,
  • dorysowuje do garnka marcowe elementy pogody,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • zna wybrane pojęcia związane z pogodą, wie, co to jest wiatromierz,
  • ilustruje ruchem treść wiersza,
  • wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego, poznaje wybrane powiedzenia,
  • opisuje pogodę w kolejnych dniach,
  • wykonuje koledze masażyk do muzyki,
  • odpowiada na pytanie tygodnia.

Zrób to sam:

W tym tygodniu zapraszam wszystkie Słoneczka do obserwacji pogody oraz stworzenie własnego kalendarza pogody:

142

3

Wróć