Treść strony - 11 SŁONECZKA
Sztuka życzliwości
Każde Słoneczko:
bierze udział w spotkaniu z Mikołajem;
uczestniczy w wycieczce do Domu Mikołaja;
występuje dla zaproszonych rodziców;
określa różnice oraz podobieństwa między ludźmi i traktuje je jako rzecz naturalną;
rozpoznaje, czego potrzebują inni, wykazuje chęć pomagania na miarę swoich możliwości;
rozumie wagę i znaczenie wzajemnego współistnienia opartego na wzajemnej, życzliwości, otwartości i uczynności;
określa własne uczucia związane z pomaganiem innym;
uczestniczy w zabawie ruchowej;
wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
nazywa własne uczucia;
przejawia uczucia empatyczne, np. potrafi cieszyć się razem z innymi, pocieszać, gdy ktoś jest smutny;
rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne;
rozpoznaje i nazywa literę „y” w izolacji i wyrazach;
uczestniczy w zabawie ruchowej;
ma świadomość, że emocje odczuwają i przeżywają wszyscy ludzie;
dokonuje analizy i syntezy słuchowej, wskazuje miejsca głoski „y” w słowach;
podejmuje próby pisania liter w liniaturze;
opowiada o swoich emocjach;
wczuwa się w emocje innych, wie, że przeżywają je wszyscy ludzie;
utrwala obraz litery „y;
podejmuje próby czytania;
rozpoznaje i nazywa kolejne kolory występujące w tęczy;
dzieli się swoimi spostrzeżeniami po przeprowadzonych obserwacjach czy doświadczeniach;
dzieli się uczuciami przeżywanymi w różnych sytuacjach;
opowiada o uczuciach, których doznaje w czasie słuchania muzyki;
odczuwa radość z pomagania innym, ma świadomość, że zrobił coś ważnego, istotnego dla drugiego człowieka;
rozwija swoje uczucia empatii dla drugiego człowieka w geście dzielenia się;
przelicza elementy, rozdziela po tyle samo;
porównuje liczebność zbiorów, określa, gdzie jest więcej, a gdzie mniej.






