Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 11 SŁONECZKA

  • życzliwość

Sztuka życzliwości

Każde Słoneczko:

bierze udział w spotkaniu z Mikołajem;

uczestniczy w wycieczce do Domu Mikołaja;

występuje dla zaproszonych rodziców;

określa różnice oraz podobieństwa między ludźmi i traktuje je jako rzecz naturalną;

rozpoznaje, czego potrzebują inni, wykazuje chęć pomagania na miarę swoich możliwości;

rozumie wagę i znaczenie wzajemnego współistnienia opartego na wzajemnej, życzliwości, otwartości i uczynności;

określa własne uczucia związane z pomaganiem innym;

uczestniczy w zabawie ruchowej;

wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;

nazywa własne uczucia;

przejawia uczucia empatyczne, np. potrafi cieszyć się razem z innymi, pocieszać, gdy ktoś jest smutny;

rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne;

rozpoznaje i nazywa literę y w izolacji i wyrazach;

uczestniczy w zabawie ruchowej;

ma świadomość, że emocje odczuwają i przeżywają wszyscy ludzie;

dokonuje analizy i syntezy słuchowej, wskazuje miejsca głoski y w słowach;

podejmuje próby pisania liter w liniaturze;

opowiada o swoich emocjach;

wczuwa się w emocje innych, wie, że przeżywają je wszyscy ludzie;

utrwala obraz litery y;

podejmuje próby czytania;

rozpoznaje i nazywa kolejne kolory występujące w tęczy;

dzieli się swoimi spostrzeżeniami po przeprowadzonych obserwacjach czy doświadczeniach;

dzieli się uczuciami przeżywanymi w różnych sytuacjach;

opowiada o uczuciach, których doznaje w czasie słuchania muzyki;

odczuwa radość z pomagania innym, ma świadomość, że zrobił coś ważnego, istotnego dla drugiego człowieka;

rozwija swoje uczucia empatii dla drugiego człowieka w geście dzielenia się; 

przelicza elementy, rozdziela po tyle samo;

porównuje liczebność zbiorów, określa, gdzie jest więcej, a gdzie mniej.