Treść strony - 5 Motylki
Każdy z nas jest inny.
Każdy Motylek:
- rozmawia o przyjaźni,
 - podejmuje próby rozwiązania sytuacji konfliktowych na drodze kompromisu i negocjacji,
 - wyjaśnia pojęcie „nuda”,
 - opowiada historyjkę na podstawie ilustracji,
 - maluje dłoń farbą i odciska,
 - określa podobieństwa oraz różnice miedzy ludźmi i traktuje je jako rzecz naturalną,
 - rozpoznaje czego potrzebują inni i wykazuje chęć pomagania na miarę swoich możliwości,
 - rozumie wagę i znaczenie współistnienia opartego na wzajemnej życzliwości, otwartości i uczynności,
 - potrafi układać rymy z podanych obrazków,
 - przedstawia przemienność dnia i nocy oraz pór roku za pomocą przyjętego kodu,
 - wskazuje i nazywa różnice wykorzystując zmysły: dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
 - rozpoznaje rytmy słuchowe i wizualne,
 - rozumie i wyjaśnia rolę zmysłów w życiu człowieka,
 - wyjaśnia dlaczego należy dbać o narządy zmysłów,
 - potrafi nawiązać bliski, serdeczny kontakt z innymi,
 - potrafi budować pozytywny obraz własnego „Ja” i zaspokajać poczucia bezpieczeństwa.
 - radzi sobie z własnymi emocjami, właściwie reaguje na przejawy emocji innych oraz kontrolowanie zachowań.
 - wykazuje zachowania akceptowane społecznie,
 - wykorzystuje okazje do wspólnego podejmowania i realizowania rożnych
 - zadań, rozwiązywania problemów.
 - wie, że każdy człowiek mały i duży chce być kochany i szanowany,
 - obdarza uwagą dzieci i dorosłych aby zrozumieć to co mówią i czego oczekują,
 - grzecznie zwraca się do innych w domu, przedszkolu, na ulicy,
 - wie, że nie należy wyszydzać i szykanować innych,
 - potrafi zachować szacunek do innych,
 - rozumie inność związaną z chorobą, niepełnosprawnością wie , że należy obdarzać takie osoby szacunkiem i pomocą.
 






