Treść strony - 13 Sówki
Wiosenne barwy i dźwięki
W tym tygodniu zapraszamy na spotkanie wszystkich Rodziców
(w celu omówienia diagnozy dzieci)
w dniu 08 maja (środa) na godz. 18.00
W tym tygodniu każda Sówka:
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
‒ nazywa rośliny kwitnące późną wiosną;
‒ uczestniczy w zabawie ruchowej;
‒ rozwiązuje zagadki;
‒ bierze udział w eksperymentach językowych;
‒ rozpoznaje i nazywa późnowiosenne kwiaty poznane na zajęciach;
‒ czyta globalnie i dopasowuje podpis do rośliny;
‒ doskonali pamięć krótkotrwałą;
‒ kształtuje odporność emocjonalną;
‒ wyraża siebie za pomocą ekspresji plastycznej;
‒ rozpoznaje elementy obrazu i je nazywa;
‒ obdarza uwagą otoczenie przyrodnicze;
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
‒ rozpoznaje przedmioty na obrazku;
- wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów;
- dzieli wyrazy na sylaby, tworzy schematy sylabowe, wyodrębnia w wyrazach głoski w nagłosie;
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „ł”, „Ł” ;
- odczytuje krótkie zdania utworzone z poznanych liter;
‒ naśladuje ruchem czynności związane z wiosennymi pracami w ogródku
‒ mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy;
‒ wypowiada się na zadany temat, wie, czym charakteryzuje się łąka;
‒ układa przedmioty w rytmiczne sekwencje;
‒ odczytuje i kontynuuje rytmy;
‒ uczestniczy w ćwiczeniach porannych;
‒ współpracuje z dziećmi podczas zabawy;
‒ rozpoznaje zwierzęta łąkowe, opisuje ich wygląd;
‒ uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom;
‒ rozpoznaje dźwięki wydawane przez zwierzęta łąkowe;
‒ podejmuje samodzielną aktywność poznawczą;
‒ opisuje wygląd biedronki;
‒ rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe;
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
‒ zna etapy rozwoju owada na przykładzie motyla;
‒ układa historyjkę obrazkową – cykl rozwoju owada;
‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych;
‒ wyraża ekspresję twórczą podczas czynności zabawowych;
‒ radzi sobie z trudnymi emocjami, np. w sytuacji przegranej.