Treść strony - 13 Sówki
Radosne wakacje
W tym tygodniu zapraszamy na uroczyste zakończenie roku przedszkolnego w naszej grupie,
które odbędzie się w środę 19.06.24r. o godz. 10.00
Każda Sówka:
‒ symbolicznie przedstawia skojarzenia z pojęciem „wakacje”;
‒ wypowiada się na dany temat, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiedzą;
‒ uważnie słucha wiersza, odpowiada na pytania dotyczące tekstu;
‒ przyporząowuje litery do głosek;
‒ rozpoznaje poznane litery, odczytuje krótkie wyrazy;
‒ uczestniczy w ćwiczeniach porannych;
‒ układa wyrazy z rozypanki literowej według wzoru;
‒ wymienia zasady bezpieczeństwa związane z podróżowaniem różnymi środkami lokomocji;
‒ wymienia zasady bezpiecznego odpoczynku;
‒ chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
‒ zna charakterystyczne cechy krajobrazów nadmorskiego i górskiego oraz okolicy, w której mieszka;
‒ projektuje pocztówkę;
‒ na mapie fizycznej Polski wskazuje miejscowość, w której mieszka;
‒ uzupełnia podpisami ilustracje;
‒ zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku;
‒ tworzy opowiadanie według własnego pomysłu;
‒ uważnie słucha i kontynuuje wypowiedź poprzednika;
‒ rozwiązuje zagadki, wypowiada się na dany temat, dzieli się spostrzeżeniami;
‒ recytuje wiersze, śpiewa piosenki;
‒ reaguje na sygnały;
‒ nazywa obiekty na obrazku;
‒ określa pierwszą głoskę nazwy danego obiektu;
‒ posługuje się językiem polskim przy tworzeniu rymów, wykonuje eksperymenty językowe;
‒ rozpoznaje poznane litery;
‒ zna pojęcie „alfabet”;
‒ rozpoznaje poznane litery, rozróżnia głoski w nagłosie, podaje słowa rozpoczynające się daną głoską;
‒ tworzy opowiadanie na podstawie ilustracji;
‒ konstruuje zakończenie komiksu;
‒ tworzy ilustracje do wymyślonego przez siebie tekstu;
‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych;
‒ tworzy prace według instrukcji i wskazówek nauczyciela;
‒ przekształca przedmioty codziennego użytku, nadaje im nowe znaczenie;
‒ wciela się w role;
‒ odwzorowuje obrazek;
‒ rozwija wyobraźnię ruchową;
‒ doskonali umiejętności wokalne;
‒ kształci umiejętność poruszania się w przestrzeni z łączeniem kroków i gestów w układy taneczne;
‒ dodaje i odejmuje w sytuacjach praktycznych, współpracuje w grupie;
‒ rozumie pojęcia przewodnik – książka i przewodnik – osoba;
‒ wie, do czego służą mapy i plany miast;
‒ określa kierunki w przestrzeni;
‒ rozpoznaje poznane litery, odczytuje krótkie wyrazy;
‒ uczestniczy w zabawach integracyjnych.
Godziny dostęności:
p. Beata - poniedziałek 10.00-11.00 (praca z dziećmi)
p. Ania - poniedziałek 12.00-13.00 (praca z dziećmi)