Treść strony - 13 Sówki
"W poszukiwaniu lata".
Każda Sówka:
-
Wie jaka mamy porę roku;
-
wybiera ilustracje związane z omawianą porą roku i zna zjawiska atmosferyczne występujące latem;
-
wie, co to jest cień, burza, tęcza;
-
wie, czego należy unikać w czasie burzy;
-
charakteryzuje poznane środowiska przyrodnicze (las, łąkę, góry, morze);
-
wie, na czym polega przygotowanie do wyprawy do wybranego środowiska przyrodniczego;
-
rozpoznaje i nazywa drzewa i krzewy owocowe
-
wie, że jedzenie owoców i warzyw jest konieczne dla naszego zdrowia
-
bierze udział w zabawach badawczych, obserwuje i wnioskuje;
-
rozumie pojęcia: „zmiana odwracalna”, „nieodwracalna”, „częściowo odwracalna”;
-
starannie i według własnego pomysłu wykonuje prace plastyczne;
-
wymienia to, co można zobaczyć podczas letnich wycieczek;
-
klasyfikuje zwierzęta według ustalonego kryterium
-
układa wyrazy z rozsypanek literowych;
-
zna rodzaje sportów letnich, nazywa przedmioty zwiazane z różnymi dyscyplinami;
-
wymienia nazwy kilku zwierząt, które znajdują się pod ochroną gatunkową;
-
wie, czym są parki narodowe i opisuje symbole wybranych parków;
-
rozumie pojęcia „o ile więcej”, „o ile mniej”;
-
porównuje dwa zbiory i poprawnie odczytuje działanie z porównywaniem;
-
przedstawia na konkretach treść zadania matematycznego;
-
wie, że inne ułożenie tych samych elementów nie ma wpływu na ich ostateczną ilość;
-
różnicuje głoski w nagłosie i w wygłosie, układa słowa na podane głoski;
-
śpiewa piosenkę ,,Już wakacji nadszedł czas”
ZRÓB TO SAM
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej o tematyce lata. Oczywiście możecie ją wykonać według własnego pomysłu i z dowolnych materiałów.
Literatura polecana do czytania i oglądania z rodzicami
Jan Brzechwa wiersze „Przyjście lata”, „Na wyspach Bergamutach”, wyd. dowolne.
Nikola Kucharska, Alojzy Rzepa „Zaginiona wyspa”, Nasza Księgarnia, Warszawa 2019.
Shaun Taun „Regulamin na lato”, tłum. J. Drewnowski, Kultura Gniewu, Warszawa 2014.