Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - 13 Sówki

Wiosenne barwy i dźwięki

W tym tygodniu zapraszamy na spotkanie wszystkich Rodziców

(w celu omówienia diagnozy dzieci)

w dniu 08 maja (środa) na godz. 18.00

 

W tym tygodniu każda Sówka:

‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

‒ nazywa rośliny kwitnące późną wiosną;

‒ uczestniczy w zabawie ruchowej;

‒ rozwiązuje zagadki;

‒ bierze udział w eksperymentach językowych;

‒ rozpoznaje i nazywa późnowiosenne kwiaty poznane na zajęciach;

‒ czyta globalnie i dopasowuje podpis do rośliny;

‒ doskonali pamięć krótkotrwałą;

‒ kształtuje odporność emocjonalną;

‒ wyraża siebie za pomocą ekspresji plastycznej;

‒ rozpoznaje elementy obrazu i je nazywa;

‒ obdarza uwagą otoczenie przyrodnicze;

‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

‒ rozpoznaje przedmioty na obrazku;

-  wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów;

-  dzieli wyrazy na sylaby, tworzy schematy sylabowe, wyodrębnia w wyrazach głoski w nagłosie;

‒ interesuje się czytaniem, zna litery „ł”, „Ł” ;

- odczytuje krótkie zdania utworzone z poznanych liter;

‒ naśladuje ruchem czynności związane z wiosennymi pracami w ogródku

‒ mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy;

‒ wypowiada się na zadany temat, wie, czym charakteryzuje się łąka;

‒ układa przedmioty w rytmiczne sekwencje;

‒ odczytuje i kontynuuje rytmy;

‒ uczestniczy w ćwiczeniach porannych;

‒ współpracuje z dziećmi podczas zabawy;

‒ rozpoznaje zwierzęta łąkowe, opisuje ich wygląd;

‒ uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom;

‒ rozpoznaje dźwięki wydawane przez zwierzęta łąkowe;

‒ podejmuje samodzielną aktywność poznawczą;

‒ opisuje wygląd biedronki;

‒ rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe;

‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

‒ zna etapy rozwoju owada na przykładzie motyla; 

‒ układa historyjkę obrazkową – cykl rozwoju owada;

‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych;

‒ wyraża ekspresję twórczą podczas czynności zabawowych;

‒ radzi sobie z trudnymi emocjami, np. w sytuacji przegranej.