Treść strony - 13 Sówki
Zwierzęta w domu i w zagrodzie
W tym tygodniu 2 kwietnia obchodzimy w przedszkolu
Dzień Świadomości Autyzmu
W tym tygodniu każda Sówka:
- poznaje zachowania osoby w spektrum autyzmu,
- wie, dlaczego jest obchodzony ten dzień, oraz poznaje jego symbole;
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta na obrazku;
- wypowiada się na temat życia na wsi;
- nazywa zwierzęta gospodarskie i ich domy;
- zna nazwy budynków, w których „mieszkają” zwierzęta hodowlane;
- naśladuje wybrane zwierzęta;
- wypowiada się na temat obrazka, dostrzega żarty rysunkowe;
- wskazuje elementy niepasujące do obrazka;
- rozwija poczucie pulsu;
- tworzy zdrobnienia nazw zwierząt;
- nazywa zwierzęta hodowlane;
- wyzwala twórczą wyobraźnię;
- doskonali umiejętności wokalne;
- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
- uczestniczy w zabawie naśladowczej;
- obdarza uwagą partnera/partnerkę zabawy oraz nauczyciela;
- wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka;
- dobiera podpisy do obrazków;
- naśladuje ruchem wybrane zwierzęta hodowlane;
- rozwiązuje zagadki ruchowe;
- łączy obrazki zwierzęcia i odpowiedniego produktu;
- przechodzi labirynt, rysuje linie w labiryncie;
- czyta proste teksty wyrazowo-obrazkowe;
- rozwiązuje rebus;
- porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją;
- określa kierunki w przestrzeni;
- obserwuje zmiany w otoczeniu przyrodniczym;
- klasyfikuje zwierzęta według różnych kryteriów;
- nazywa zwierzęta i ich potomstwo;
- gra w memory;
- recytuje wyliczankę;
- zna liczbę 10, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 1 do 10;
- dostrzega w otoczeniu zbiory 10-elementow;
- rysuje kredkami w ograniczonej przestrzeni;
- współpracuje w grupie;
- posługuje się liczbami porządkowymi w czasie zabawy.
W tym tygodniu godzina dostępności realizowana jest w ramach dnia otwartego
w dniu 03.04.24r. (środa) o godz. 18.00