Treść strony - 13 Sówki
Zabawy w Teatr.
Godziny dostępności nauczyciela w tym tygodniu.
Beata Rakowska- czwartek 12.00- 13.00
Anna Cybulska - środa 11.00- 12.00
27.11.2023 r. będziemy obchodzić ,,Dzień Pluszowego Misia”
28.11.2023r. odbędzie się świąteczna sesja zdjęciowa.
30.11.2023r. dzieci będą się bawić podczas zabawy andrzejkowej. Mile widziane stroje czarownic, kotów i wróżek.
Każda Sówka:
-
wymienia podstawowe elementy budowy teatru: scena, widownia, szatnia, poczekalnia ;
-
zna pojęcia związane z teatrem „garderoba”, „rekwizytornia”, „scena”, „widownia”;
-
wymienia różne rodzaje teatrów: dramatyczny, uliczny, muzyczny, grecki, lalkowy;
-
zna zasady właściwego zachowania się w teatrze;
-
nazywa zawody związane z teatrem (autor sztuki, reżyser, sufler, rekwizytor, krawiec, charakteryzator) określa ich rolę;
-
odgrywa scenki sytuacyjne, ocenia zachowanie bohaterów scenki;
-
komunikuje się za pomocą komunikatów werbalnych i niewerbalnych;
-
tworzy własne zakończenia bajek i opowiadań, potrafi je odzwierciedlić w formie werbalnej i plastycznej;
-
współdziała w zabawach zespołowych, radzi sobie z emocjami w sytuacji rywalizacji;
-
wykonuje improwizacje plastyczne i taneczne do muzyki;
-
nazywa lalki występujące w teatrze: marionetkę, pacynkę, kukiełkę;
-
wykonuje kukiełkę z drewnianej łyżki;
-
współtworzy mapę myśli ;
-
słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu, wypowiada się na jego temat;
-
wyszukuje wybrane wyrazy na planszy literowej,
-
wykonuje ćwiczenia artykulacyjne narządów mowy;
-
odczytuje wyrazy z ruchu warg i głosy o niskiej słyszalności;
-
rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „y’’, podaje słowa rozpoczynające się głoską „y”, wyszukuje literę „y” spośród wielu innych;
-
czyta połączenia nowej litery z innymi literami;
-
podejmuje próby pisania małej i wielkiej litery „y”, przestrzegając kierunków pisania;
-
tworzy własne opowiadania i bajki, potrafi kontynuować opowiadanie kolegi, zachowując logiczny ciąg zdarzeń;
-
dopasowuje rekwizyty do danej postaci, określa tytuł bajki, z której pochodzą;
-
zna zasady bezpiecznego korzystania z nożyczek, sprawnie posługuje się nimi, wycina po liniach prostych, falistych, ustawiając nożyczki pod odpowiednim kątem do powierzchni papieru;
-
zna będące w obiegu monety i banknoty;
-
rozumie wartość nabywczą monet, zna ich gradację;
-
zna i rozumie sens umowy dotyczącej wymiany – suma pieniędzy do zapłaty musi odpowiadać cenie kupowanego towaru;
-
rozwiązuje proste działania matematyczne z użyciem cyfr i znaków „–” i „+”;
-
dodaje i odejmuje w zakresie 10;
-
naśladuje miny wyrażające różne emocje: radość, smutek, znudzenie, złość y tworzy efekty dźwiękowe z użyciem głosu i przedmiotów: worków foliowych, papieru, miski z wodą, kluczy, pałeczek, butelek.
-
uczestniczy w zabawach z okazji ,,Dnia Pluszowego Misia’’ i ,,Andrzejek”.
ZRÓB TO SAM