WITAMY W GRUPIE "JAGÓDKI"
Temat kompleksowy :
(25.01. - 29.01.2021r.)
Każda " Jagódka" powinna:
- wiedzieć skąd się biorą i dlaczego należy jeść produkty ekologiczne
- rozpoznawać po znaku i nazywać wybrane produkty ekologiczne
- wiedzieć dlaczego należy myć ręce i prawidłowo je myć
- ułożyć piramidę żywienia w odpowiedniej kolejności
- wytłumaczyć na czym polega praca rolnika
- zdawać sobie sprawę z tego, że aby być zdrowym należy zdrowo się odżywiać i aktywnie spędzać czas
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "n", "N"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "n", "N" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "n", "N"
Zrób to sam:)
" Jagódki" postarajcie się wraz ze swoimi rodzicami i rodzeństwem zrobić z produktów ekologicznych pyszne potrawy.
Smacznego:)
Temat kompleksowy : Nasi Dziadkowie.
( 18.01. - 22.01.2021r.)
Każda " Jagódka" powinna:
- wyjaśnić słowo " szacunek" i do wszystkich odnosić się z szacunkiem w tym do osób starszych
- znać różne sposoby pomagania osobom starszym
- odczuwać silne więzi rodzinne z najbliższymi
- śpiewać piosenkę dla Babci i Dziadka
- wykonać prezent dla Babci i Dziadka
- umieć wysłuchać dłuższego opowiadania
- wypowiadać się pełnymi zdaniami na temat swoich Dziadków
- przeliczac elementy w zakresie 6
- stosować pojęcie " tyle samo"
- wyszukać na obrazku takie same przedmioty
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "b", "B"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "b", "B" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "b", "B"
- aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych, gimnastycznych, dramowych
Zrób to sam:)
" Jagódki" w związku ze Świętem Babci i Dziadka postarajcie się zrobić dla Waszych Dziadków prezenty. Na pewno będzie im miło jeśli dostaną od Was jakieś małe upominki.
Miłej zabawy :)
Zdrowych, Wesołych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia życzą wychowawcy gr. " Jagódki"
Temat kompleskowy : Świąteczne przygotowania.
( 14.12.- 23.12.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wyjasnić znaczenie słowa " życzliwość", odnosić się do swoich kolegów i kolezanek z życzliwością
- poprawnie budować zdania pod względem stylistycznym
- znać zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia
- wymienić potrawy, które powinny być na wigilijnym stole
- nakrywać do stołu - układać naczynia i sztućce zgodnie z sasadami, dbac o estetykę stołu - dekorować zgromadzonymi akcesoriami
- śpiewać kolędy i piosenki o tematyce świątecznej
- wypowiadać się na temat obchodzenia świąt w swoim rodzinnym domu
- przeliczać elementy liczebnikami głównymi i porządkowymki
- układać elementy od największego do najmniejszego
- wykonać prace plastyczne związane ze świętami
- czerpać radość z przygotowania prezentów dla rodziców
- uczestniczyć w zabawach ruchowych, gimnastycznych, porannych
- wskazywać podobieństwa i róznice między obrazkami
- ustalać połóżenie elementów na kartce
Zrób to sam:)
" Jagódki" zachęcam Was i Waszą całą rodzinę do wspólnego udekorowania domu na zbliżające się święta Bożego Narodzenia. Z pewnością Wasze domy będą wyglądały pięknie :)
Miłej zabawy :)
Temat kompleksowy : Nadchodzi zima.
( 07.12.-11.12.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wyjaśnić co to znaczy być " odpowiedzialnym"
- uważnie słuchać opowiadania
- ocenić postępowanie bohaterów po przeczytanym opowiadaniu
- znać cyfrę 4
- kreślić cyfrę 4 po śladzie, tworzyć zbiory czteroelementowe
- przeliczać elementy na konkretach i na palcach liczebnikami głównymi i porządkowymi
- dodawać i odejmować w zakresie 4
- dostrzegać zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
- rozumieć pojęcia szron i śnieg
- określać fizyczne cechy szronu i śniegu
- znać piosenkę " Zima przyjdzie jutro"
- wiedzieć w jaki sposób pomagać zwierzętom w okresie zimy
- potrafić dopasawać odpowiednie ubrania do pory roku i pogody
- wiedzieć w jaki sposób dbać o swoje zdrowie
Zrób to sam:)
Miłej zabawy :)
Temat kompleksowy : Czekamy na Mikołaja.
( 30.11. - 01-04.12.2020 r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- znać informacje dotyczace pochodzenia Mikołaja
- umieć opisać wygląd Mikołaja
- śpiewać piosenkę " Przyjedź do nas Mikołaju..."
- uczestniczyć w spotkaniu z Mikołajem
- wykonać pracę plastyczną dla Mikołaja
- zgodnie bawić się z rówieśnikami
- poruszać się swobodnie przy muzyce, reagować odpowiednio na zmianę dźwięków
- swobodnie wypowiadać się na dany temat
- rozpoznawać przedmioty za pomocą dotyku
- uczestniczyć w zabawach ruchowych, dramowych
- różnicować kierunki w przestrzeni
Zrób to sam:)
Miłej zabawy:)
Temat kompleksowy : Ulubione zajęcia.
( 23.11. - 27.11.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- rozróżniać pojęcia : zdanie przwdziwe, zdanie fałszywe
- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę "U", "u"
- rozpoznawać i odczytywać w działaniach znak matematyczny "=".
- porównywać liczebność zbiorów
- rozpoznawać dźwięki wydawane przez przedmioty codziennego użytku
- czerpać satysfakcję z samodzielnego wykonania zadania
- szanować cudzą własność
- dzielić się zabawkami z rówieśnikami
Zrób to sam :)
Zachęcam Was abyście zrobili z rodzicami czy rodzeństwem swoją własną grę planszową. Być może okaże się ona Waszą ulubioną zabawą.
Miłej zabawy :)
Temat kompleksowy : Moje hobby.
( 16.11. - 20.11.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wyjasnić znaczenie słowa " wyobraźnia", hobby,hobbista, kolekcjoner
- swobodnie wypowiadać się na temat swoich zainteresowań, pasji
- formułować wypowiedzi poprawnnie gramatycznie
- znać cyfrę 3
- przeliczać elementy na konkretach
- znać piosenkę "Nam jesień niestraszna"
- okreslić nastrój piosenki
- poruszać sie do muzyki wg określonego rytmu
- potrafić wystukać podany rytm na instrumencie muzycznym
- wiedzieć jaki kolor powstanie po połączeniu dwóch różnych kolorów
- ułożyć rytm wg określonego wzoru
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "e", "E"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "e", "E" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "e", "E"
Zrób to sam:)
Spróbujcie wykonać pracę plastyczną na temat " Moje hobby".
Miłej zabawy:)
Temat kompleksowy : Podróż po Polsce i Europie.
( 09.11. - 13.11.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- znać legendę " O smoku wawelskim"
- znać położenie Krakowa na mapie Polski, zabytki Krakowa
- zaśpiewać Hymn Polski przyjmując podczas śpiewu odpowiednią postawę
- odczuwać poczucie tożsamości z krajem ojczystym
- wiedzieć kto to był Józef Piłsudski
- znać flagę i walutę Unii Europejskiej
- wymienić kilka państw należących do Unii Europejskiej
- znać położenie i flagi wybranych krajów Unii Europejskiej
- wymienić najważniejsze zabytki Włoch i Francji
- namalować farbami wybraną przez siebie flagę kraju Unii Europejskiej zachowując odpowiednią kolorystykę
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- uczestniczyć w zabawach ruchowych, porannych, gimnastycznych
Zrób to sam:)
Spróbujcie wykonać wybraną przez siebie flagę kraju Unii Europejskiej.
Temat kompleksowy : Polska moja ojczyzna.
( 02.11. - 06.11.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- znać historię powstania państwa polskiego na podstawie legendy " O Lechu i orle białym"
- oddawać Polsce należyty szacunek
- interesować się historią naszego kraju
- znać polskie symbole narodowe ( godło, hymn, flaga)
- znać kolejne stolice Polski ( Gniezno, Kraków, Warszawa)
- odczuwać poczucie tożsamości z krajem ojczystym
- wymienić kilku sławnych Polaków oraz wiedzieć czym się przysłużyli dla kraju( Kopernik, Chopin)
- zaznaczyć na mapie charakterystyczne miejsca Polski : Tatry, Bałtyk, Wisła, Warszawa
- ułożyć historyjkę obrazkową na podstawie tekstu legendy
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- przeliczać na konkretach
- porównywać liczebność zbiorów
- ustalać stałość liczby elementów w zbiorze
Zrób to sam:)
Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej związanej z Polską.
Temat kompleksowy : Nasza mała ojczyzna.
( 26.10. - 30.10.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wiedzieć co oznacza słowo " ojczyzna", " mała ojczyzna"
- znać swój adres : miejscowość, nazwę ulicy, numer domu, bloku
- budować wypowiedzi poprawne stylistycznie
- sprawnie przeliczać elemenety na konkretach
- wiedzieć jak zachować się w miejscach publicznych
- znać nazwę miejscowości, w której mieszka, herb i położenie na mapie Polski
- rozpoznać i podać nazwy obiektów charakterystycznych dla swojej miejscowości
- znać wygląd wybranych stroi regionalnych oraz nazewnictwo części garderoby
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "d", "D"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "d", "D" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "d", "D"
Zrób to sam :)
Zachęcam Was do wykonania jednego z poniższych stroi regionalnych. Możecie wykorzystać różne materiały i techniki plastyczne.
Miłej zabawy :)
Temat kompleksowy : Skarby jesieni.
( 19.10. - 23.10.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- znać nazwy miejsc przechowywania żywności przez okres zimy ( spiżarnia, piwnica)
- wiedzieć po co robimy zapasy na zimę
- wiedzieć z jakich warzyw możemy zrobić zapasy na zimę
- znać sposoby przechowywania warzyw w okresie zimy ( mrożenie, kiszenie)
- znać cyfrę 2
- wiedzieć, czego ma po 2 jeżeli chodzi o swoje ciało ( uszy, oczy...)
- potrafić odszukać cyfrę 2 w najbliższym otoczeniu
- przeliczać przedmioty na konkretach
- ułożyć puzzle warzyw
- klasyfikować warzywa wg wielkości i koloru
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- uważnie słuchać wierszy, opowiadań
- aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych, porannych, gimnastycznych
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "i", "I"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "i", "I" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "i", "I"
- czytać globalnie wybrane nazwy warzyw
Zrób to sam:)
Spróbujcie ze swoimi rodzicami zrobić w domu swoją małą spiżarnię. Z pewnością uda Wam się zrobić wiele pysznych potraw.
Trzymam kciuki :)
DRODZY RODZICE!!!
12 października ( poniedziałek) będziemy obchodzić " Dzień wartości". Wspólnie z dziećmi będziemy rozmawiały na temat uczciwości. Jest to pierwszy taki dzień z cyklu zajęć " Wartość na każdy miesiąc".
Temat kompleksowy : Koszyk Pani Jesieni.
( 12.10. - 16.10.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
-potrafić wyjaśnić słowo " uczciwość"
- podać przykłady zachowań związanych z uczciwością
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "t", "T"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "t", "T" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "t", "T"
- czytać globalnie wybrane nazwy warzyw
- rozpoznawać i podawać nazwy owoców i warzyw
- segregować owoce i warzywa wg koloru, wielkości, przeznaczenia
- segregować produkty na zdrowe i niezdrowe
- klasyfikować przedmioty wg 2 cech : wielkości i koloru
- porównywać liczebność zbiorów, ćwiczyć dodawanie na konkretach
- tworzyć zbiory 4-elementowe
- uczestniczy w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych i gimnastycznych
Zrób to sam :)
Zachęcam Was do wykonania smacznych i zdrowych szaszłyków owocowych i warzywnych.
Smacznego :)
Temat kompleksowy : Jesienna przyroda.
( 05.10. - 09.10.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- wymienić zwierzęta zapadające w sen zimowy
- opowiedzieć o życiu i zwyczajach zwierząt leśnych, owadów
- wiedzieć jak należy dbać o przyrodę
- znać wygląd wybranych zwierząt egzotycznych
- wiedzieć jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "l", "L"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "l", "L" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "l", "L"
- rozwiązać zagadki słuchowe
- uczestniczy w ćwiczeniach porannych, gimnastycznych, ruchowych
- wypowiadać się na dany temat
- ułożyć puzzle zwierząt leśnych
- przeliczać elementy na konkretach
-stosować określenia o 1 więcej, o 1 mniej
- wykonać wydzierankę z papieru " Leśne zwierzęta"
Zrób to sam:)
W związku z tym, że dni są coraz chłodniejsze, a ptakom coraz trudniej zdobyć pożywienie zachęcam Was do wykonania z rodzicami karmnika dla ptaków. W ten sposób pomożecie ptakom przetrwać zimę.
Temat kompleksowy : Idzie jesień przez świat.
( 28.09.- 02.10.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- umieć wyjasnić pojęcie " wrażliwość"
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- uważnie słuchać wierszy, opowiadań
- znać charakterystyczne cechy jesiennego krajobrazu
- uczestniczy w ćwiczeniach porannych, gimnastycznych, ruchowych, dramowych
- dodawać i odejmować na konkretach
- dostrzegać różnicę między obrazkami
- znać piosenkę " Jesienny kujawiaczek"
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "m", "M"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "m", "M" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "m", "M"
- umieć dopasować brakujące elementy do obrazka
- umieć porównać liczebność zbiorów
-potrafić posługiwać się pojęciami o jeden więcej, o jeden mniej
Zrób to sam :)
Zapraszam Was do wykonania jesiennej pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
Poniżej kilka propozycji ale inwencja twórcza nalezy do Was :)
Temat kompleksowy : " Pomocna dłoń".
( 21.09. - 25.09.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- umieć wyjaśnić słowo " odwaga"
- podać przykłady zachowań wskazujących na odwagę
- uczestniczyć w zabawach ruchowych,dramowych, ćwiczeniach porannych, gimnastycznych,
- brać udział w zabawach przełamujących nieśmiałość
- znaleźć różnicę między obrazkami
- dokonywać analizy słuchowej wyrazów
- rozpoznawać litery "a", "A"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą głoskę w wyrazach
- kreślić literę "a", "A" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "a", "A"
- wiedzieć jakie sytuacje zagrażają życiu i zdrowiu
- znać numery alarmowe: 112, 997, 998, 999
- wiedzieć na czym polega praca strażaka
- dostrzegać niebezpieczeństwa wynikające z kontaktów z nieznajomymi
- układać rytmy według podanego wzoru
- rozpoznawać figury geometryczne i je przeliczać
Drogie " Jagódki"!!!
Zrób to sam :)
W tym tygodniu zapraszamy Was do wykonania tablicy z numerami alarmowymi. Z pewnością dobrze wiecie jak ważna jest znajomośc tych numerów. Dlatego po wykonaniu takiej tablicy możecie pobawić się z Waszymi rodzicami w zabawę z wykorzystaniem tych numerów. Wystarczą jakieś zabawkowe telefony albo telefony wykonane z papieru i na przemian Wy dzwonicie pod wybrany numer bo macie problem, a rodzic odbiera telefon i Was słucha, a potem następuje zamiana.
Temat kompleksowy : Jestem bezpieczny.
( 14.09. - 18.09. 2020 r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- umieć wyjaśnić pojęcie " odwaga"
- ocenić postępowanie na podstawie obserwowanej konkretnej sytuacji
- uczestniczyć w zabawach dramowych, ruchowych, ćwiczeniach porannych i gimnastycznych
- śpiewać piosenkę " Ola" i " Zawody"
- uważnie słuchać wierszy, opowiadań o tematyce związanej z bezpieczeństwem
- rozpoznawać i opowiadać o pracy funkcjonariuszy mundurowych ( policjant, strażak, strażnik miejski)
- segregować znaki drogowe na małe i duże oraz według koloru
- znać zasady bezpiecznego poruszania się po drodze
- znać wybrane znaki drogowe
- rozpoznawać pojazdy uprzywilejowane ( karetka, straż pożarna, policja)
- dokonywać analizy słuchowej wyrazów
- rozpoznawać litery "o", "O"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą głoskę w wyrazach
- kreślić literę "o", "O" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- odnajdywac i przeliczać elementy
- rozpoznawać kierunki w prawo, w lewo
- znać wygląd figur geometrycznych, przeliczać figury oraz odzwierciedlać ich liczbę za pomoca liczmanów
- pomalować farbami sygnalizator świetlny
- wykonać z talerzyka papierowego samochód
Drogie " Jagódki" !!!
Zapraszam Was i Waszych najbliższych na cotygodniowe spotkania z cyklu
" Zrób to sam" gdzie będziemy proponować Wam różne zabawy do wykonania w domu.
W tym tygodniu zachęcamy Was do wykonania makiety ulicy. To bardzo ciekawa praca, która z pewnością sprawi Wam wiele radości. Oczywiście pomoc Waszych rodziców jest mile widziana :)
Poniżej przykładowa makieta, ale inwencja twórcza należy do Was :)
Miłej zabawy:)
Temat kompleksowy: Razem się bawimy.
7.09-11.09.2020
Każda " Jagódka" powinna :
-swobodnie wypowiadać się na temat ulubionych zabaw oraz sposobów spędzania czasu w domu i przedszkolu
-uważnie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela
-rozpoznawać i nazywać kolory
-narysować swoją ulubioną zabawkę
-wypowiadać się na temat zabawek, które są dla niego( niej) ulubione
- rozpoznawać za pomocą dotyku " co to za zabawka"
- klasyfikować przedmioty ze względu na jedną i dwie cechy
-rozwiązywać zagadki słowne
- odczytywać globalnie wyrazy, będące nazwami kącików i przedmiotów znajdujących się w kącikach zabaw
-ćwiczyć na kartce papieru orientację i spostrzegawczość
-narysować zabawki po stronie wskazanej przez nauczyciela
- dokonywać oceny usłyszanego zdania - "prawda - fałsz"
-ćwiczyć utrzymywanie równowagi podczas zabawy
-znać nazwy niektórych instrumentów muzycznych, ich brzmienie i sposób gry na nich
-dokonywać porównywania długości stosując określenia krótki, krótszy, najkrótszy
- znać nazwy pomieszczeń w domu i ich przeznaczenie
-umieć narysować dom rysując jak najwięcej charakteryzujących jego elementów
Temat kompleksowy : W przedszkolu.
( 01.09. - 04.09.2020r.)
Każda " Jagódka" powinna :
- zgodnie bawi się z rówieśnikami
- uczestniczyć w zabawach ruchowych, muzycznych, dramowych i ćwiczeniach porannych
- uważnie słuchać opowiadań, wierszy
- wypowiadać się na dany temat
- swobodnie tańczyć do muzyki
- znać i przestrzegać ustalonych reguł kodeksu grupowego
-wypowiadać się na temat ilustracji i przedmiotów wakacyjnych
-rozpoznawać po ilustracjach gdzie dzieci były na wakacjach
-naśladować ruchem wakacyjne wydarzenia
-namalować farbami co robił( robiła) w wakacje
Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10
poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00