Witamy w grupie
Temat kompleksowy
"Skąd się biorą produkty ekologiczne?"
25-29.01.2021r.
Każdy muchomorek powinien:
-Znać pojęcie "ekologia".
-Wytłumaczyć na czym polega praca rolnika.
-Rozpoznać po znaku i nazwać produkty ekologiczne.
-Wiedzieć jak prowadzić zdrowy tryb życia.
-Znać pojęcie "dietetyk".
-Aktywnie uczestniczyć w składaniu piramidy zdrowego żywienia.
-Wiedzieć dlaczego należy myć ręce i jak prawidłowo je myć.
-Rozpoznawać literę "N", "n" oraz dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów: narty, noc, Natalka, natka, noga, nos.
-Wymienić wyrazy zaczynające się głoską "N".
Zrób to sam :)
18.01.-22.01.2021
,,Młodzi i starsi”
Każdy MUCHOMOREK powinien:
-interesować się historią swojej rodziny i pracą zawodową dziadków;
-wiedzieć, w jaki sposób czas wpływa na zmiany w wyglądzie człowieka i nazywać poszczególne etapy życia;
-konstruować zdania rozwinięte, stosować kilkuzdaniową wypowiedź, wnioskować na podstawie zagadek słownych;
-przygotować niespodziankę dla babci i dziadka;
-czuć więź emocjonalną z babcią i doceniać jej rolę we własnym życiu;
-śpiewać piosenkę, grać na instrumentach perkusyjnych;
-rozpoznawać i nazywać małą i wielką literę „b”, odczytywać krótkie wyrazy zawierające literę ,,b” i inne poznane litery, czytać proste wypowiedzi;
-rozumieć i stosować określenia związane z umiejscowieniem zdarzeń w czasie typu: przedtem, potem, najpierw, następnie, zachowywać w wypowiedziach kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo-skutkowe,
-wyjaśnić, dlaczego dziadkowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować;
-starać się myśleć i postępować z empatią wobec osób starszych.
ZRÓB TO SAM!
Kochane Muchomorki oto kilka propozycji zabaw na zimowe ferie :)
1. Baśniowy dzień:
-Przeczytajcie z rodzicami ulubioną bajkę.
-Namalujcie wspólnie z rodzeństwem lub rodzicami ilustrację do bajki.
-Ulepcie z plasteliny bohaterów bajki.
-Zróbcie wspólnie teatrzyk.
2. Zapraszamy do kreatywnych zabaw masą solną:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/01/zabawna-masa-solna/
3. Matematyczne zabawy:
CO ZNIKNĘŁO?
Podczas układania sekwencji można pobawić się z dzieckiem w zabieranie z ułożonej sekwencji wybranego elementu (np. zabieramy obrazek z psem). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co zostało zabrane poprzez analizę całości („Widzę 2 obrazki z kotami, 2 obrazkami z kurami, a tylko 1 obrazek z psem”). Na początku dzieci często nie widzą co zrobić, dlatego warto zademonstrować im kilka przykładów, aby zrozumiały treść zabawy.
SZUKANIE KSZTAŁTÓW
Spójrz ile w twoim domu znajduje się przedmiotów, które mają kształt koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta. Baw się z dzieckiem rozpoznając te kształty, grupując je (np. poproś, żeby dziecko pokazało Ci przedmioty które maja kształt koła).
TWORZENIE KATEGORII
Przykłady kategorii: owoce, warzywa, zwierzęta, zawody, ubrania, jedzenie, picie itp.
Ćwicząc z dzieckiem umiejętność tworzenia kategorii warto ponownie rozejrzeć się po naszym domu. Pokażmy mu, że:
Dom jest pełny różnych kategorii. Wystarczy ich poszukać.
PRZESYPYWANIE KASZY DO SŁOIKÓW
Dziecko ma do dyspozycji 2 nieduże słoiki, miseczkę z kaszą oraz łyżkę. Prosimy dziecko, aby nasypało kaszy do słoików (przy okazji ćwiczymy koordynację oko-ręka). Następnie porównujemy zawartość i pytamy się gdzie jest więcej/mniej kaszy.
Ze starszymi dziećmi próbujemy rozszerzyć tą zabawę o takie polecenia:
Źródło: https://poradniaalter.pl/11-pomyslow-kreatywne-zabawy-matematyka-domu/
4. Kino w domu:
Wybierzcie sie do kina, wspólnie znajdźcie film dla całej rodziny. Zróbcie popcorn, weźcie chipsy, zaciemnijcie okna i wygodnie rozsiądźcie sie na kanapie. Miłego oglądania.
A gdy spadnie śnieg proponujemy:
Długi spacer (zabierzcie ze sobą sanki)
Bitwa na śnieżki
Rzucanie śnieżkami do celu
Lepienie bałwana
Szukanie skarbów w śniegu (schowajcie szyszkę lub gumową zabawkę ;) )
Malowanie na śniegu (barwniki spożywcze)
Życzymy dobrej zabawy, wracajcie do nas uśmiechnięci i wypoczęci.
Czekamy na Was pani Monika i pani Kasia.
Temat kompleksowy
"Święta tuż, tuż"
14-18.12.2020r.
Każdy muchomorek powinien:
-Okazywać życzliwość innym dzieciom oraz dorosłym.
-Znać zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia.
-Nazywać ozdoby choinkowe, dzielić wyrazy na sylaby oraz wysłuchiwać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.
-Opowiadać o zwyczajach panujących w domu rodzinnym.
-Czytać globalnie wyrazy: choinka, prezenty, ryba, kapusta, barszcz, makowiec, sernik, pierniki.
-Śpiewać kolędy i piosenki o tematyce świątecznej.
-Uczestniczyć w zabawach ruchowych i tanecznych.
-Umieć używać liczebników porządkowych.
-Stosować pojęcia dotyczące wielkości: mały, większy, największy.
-Z radością przygotowywać niespodzianki dla najbliższych.
Zrób to sam :)
Nadchodzi zima!
7 - 11.12
Każdy Muchomorek powinien:
- znać cyfrę 5
- kreślić cyfrę 5 po śladzie, tworzyć zbiory czteroelementowe
- przeliczać elementy na konkretach i na palcach liczebnikami głównymi i porządkowymi
- dodawać i odejmować w zakresie 5
- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę "Y", "y"
- dostrzegać zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
- rozumieć pojęcia szron i śnieg
- określać fizyczne cechy szronu i śniegu
- wyjaśnić co to znaczy być "odpowiedzialnym"
- uważnie słuchać opowiadania
- ocenić postępowanie bohaterów po przeczytanym opowiadaniu
- znać piosenkę " Zima przyjdzie jutro"
- wiedzieć w jaki sposób pomagać zwierzętom w okresie zimy
- potrafić dopasawać odpowiednie ubrania do pory roku i pogody
- wiedzieć w jaki sposób dbać o swoje zdrowie
ZRÓB TO SAM!
Przepis na sztuczny śnieg
https://www.youtube.com/watch?v=fvx3Fr4QJZA
Temat kompleksowy
"W oczekiwaniu na Mikołaja."
30.11-04.12.2020r.
Każdy muchomorek powinien:
- śpiewać piosenkę dla Mikołaja;
- brać udział w mikołajkowym spotkaniu;
- doskonalić umiejętność opisywania postaci;
- wykonać ćwiczenia percepcji wzrokowej;
- ćwiczyć zręczność i sprawność manualną;
- doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów;
- rozwijać umiejętności aktorskie;
-określać kierunki, orientować się na kartce,
- wykonać pracę plastyczną dla Mikołaja
- zgodnie bawić się z rówieśnikami
- poruszać się swobodnie przy muzyce, reagować odpowiednio na zmianę dźwięków
- swobodnie wypowiadać się na dany temat
- rozpoznawać przedmioty za pomocą dotyku
Zrób to sam :)
Wspólne zabawy
23 - 27.11
Każdy Muchomorek powinien:
wyróżniać głoski w nagłosie i wygłosie, prawidłowo artykułować głoskę „k”, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „k”, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „k”;
rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „4”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „4”;
posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4.
uczestniczyć w zabawach zorganizowanych z okazji Dnia Pluszowego Misia,
potrafi aktywnie włączać się do zabawy w zespole,
rozwija wyobraźnię twórcza wykonując pracę plastyczną,
ZRÓB TO SAM!
Z okazji Dnia Pluszowego Misia propozycja wykonania pracy plastycznej:)
Temat kompleksowy
"Ulubione zjęcia."
16-20.11.2020r.
Każdy muchomorek powinien:
-Wypowiadać się na określony temat.
-Rozróżniać zdanie prawdziwe od zdania fałszywego.
-Rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę "U", "u".
-Rozpoznawać i odczytywać w działaniach znak matematyczny "=".
-Szanować rzeczy i dzieła innych dzieci oraz dzielić się zabawkami.
-Wystukiwać podany rytm i rozpoznawać dźwięki wydawane przez przedmioty codziennego użytku.
-Samodzielnie zaplanować pracę podczas zajęć plastycznych, konstrukcyjnych.
-Umieć wymyśleć zabawę dla innych dzieci.
Zachęcam do wykonania ciekawego eksperymentu.
https://www.youtube.com/watch?v=oVJ585MqjKo
9.11.-13.11.2020
,,Moje hobby”
Każdy MUCHOMOREK powinien:
określać pojęcia: hobby, hobbista, kolekcjoner;
opowiadać o swoich zainteresowaniach;
podawać przykłady ludzkich hobby i kolekcjonerstwa;
wiedzieć co daje ludziom hobby;
podać przykłady „dobrych pasji” i „złych pasji”;
posiadać orientację w zakresie swoich zainteresowań i umiejętności;
znać różne formy aktywnego i bezpiecznego wypoczynku;
wyróżniać głoski w nagłosie, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „e”, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „e”;
rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „3”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „3”.
ZRÓB TO SAM!
Temat kompleksowy
"Polska- moja ojczyzna"
02-06.11.2020r.
Każdy Muchomorek powinien:
-Znać symbole narodowe.
-Umieć czytać globalnie i znać pojęcia: godło,flaga, hymn, stolica, Wisła, Bałtyk, mapa, Gniezno, Kraków, Warszawa.
-Znać i rozpoznawać hymn narodowy.
-Umieć przyjąć odpowiednią postawę w trakcie śpiewania hymnu państwowego.
-Znać zasdy korzystania z książek.
-Uważnie słuchać tekstu czytanego.
-Znać legendy polskie: "O Lechu, Czechu i Rusie", "Wars i Sawa".
-Wykonać flagę Polski z zachowaniem właściwej kolejności kolorów.
-Znać co najmniej kilku sławnych Polaków np.: Chopin, Matejko, Kopernik, Lewandowski.
-Przeliczać i porównywać liczebność zbiorów na konkretach.
Patriotyczne zadanie dla przedszkolaków: tworzenie biało-czerwonej flagi w woreczku foliowym z elementem pisania według wzoru napisu: Polska.
Materiały i przybory:
woreczek foliowy [koszulka foliowa A4 lub woreczek strunowy]
gruba taśma samoprzylepna
nożyczki
biała i czerwona farba
marker
patyczek do uszu
1. Na koszulce foliowej rysujemy poziomą kreskę będącą oznaczeniem dla dziecka miejsca granicy umieszczania farby.
2. Do koszulki wlewamy po jednej stronie białą, po drugiej czerwoną farbę. Koszulkę zaklejamy szeroką taśmą samoprzylepną. Jeśli korzystamy z woreczka strunowego, ten etap możemy pominąć.
3. Zadaniem dziecka jest rozprowadzenie farby w całej koszulce. To fajne zadanie, bo niby to farba ale nie można się pobrudzić:)
A tak oto wygląda gotowa flaga Polski:
4. U góry woreczka na białym tle piszemy patyczkiem do uszu napis „Polska”, dziecko odwzorowuje go poniżej na czerwonym tle flagi.
źródło: https://ekodziecko.com/polska-flaga-dla-dzieci
26.10.-30.10.2020
,,Nasza mała ojczyzna”
Każdy Muchomorek powinien:
wskazywać litery d, D wśród innych liter;
stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;
rozpoznawać i nazywać ważniejsze miejsca w NDM;
odczuwać i wyjaśniać swoją przynależność do rodziny, znać jej istotne wartości i o nich opowiedzieć;
nazwać członków swojej rodziny i podać ich imiona;
posługiwać się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem;
wyróżnić wybrane głoski na początku i końcu wyrazu.
nazywać budynki oraz dostrzegać różnice w ich wyglądzie;
tworzyć budowle z klocków według wzoru;
poprawnie odtwarzać układy przestrzenne;
ZRÓB TO SAM!
W tym tygodniu zachęcam do stworzenia pracy plastycznej przedstawiającej najbliższą okolicę.
Temat kompleksowy
"Skarby jesieni"
19-23.10.2020r.
Każdy Muchomorek powinien:
-Znać sposoby przechowywania żywności przez okres zimowy.
-Znać nazwy miejsc przechowywania zapasów, np.: piwnica, spiżarnia oraz rozumieć znaczenie robienia zapasów.
-Znać wiersz M. Kownackiej pt. "W spiżarni".
-Czytać globalnie wybrane nazwy warzyw.
-Podawać nazwy niektórych owoców i warzyw w języku angielskim.
-Rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę "I", "i".
-Kreślić literę "I", "i" po śladzie.
-Wymienić wyrazy zaczynające się na głoskę "I".
-Wiedzieć jakie są etapy mrożenia, kiszenia, suszenia, wekowania żywności.
-Znać cyfrę 2.
-Umieć segregować według określonej cechy.
-Aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych.
Kochani zapraszam do wykonania pysznego deseru na jesienne popołudnie "Owoce zapiekane pod kruszonką" :)
Składniki:
-150g zimnego masła
-200g mąki pszennej
-50g cukru
-2 jabłka
-200g malin (mogą być mrożone, możecie wykorzystać też inne owoce)
Zachęcam do wykonania własnej spiżarni. Oto mała ściągawka ;)
Drodzy Rodzice!
W poniedziałek 12 października będziemy obchodzić
DZIEŃ UCZCIWOŚCI.
Każdy MUCHOMOREK powinien:
ZRÓB TO SAM!
Dzień Otwarty- 7 październik (środa)
Drodzy Rodzice ze względu na obecną sytuację na dzień otwarty zapraszamy tylko osoby, które dostały indywidualne wiadomości. Jeśli komuś z Państwa bardzo zależy na spotkaniu prosimy o wcześniejszy kontakt z nami (poprzez wiadomość).
Temat kompleksowy
"Jesienna przyroda"
05.10-09.10.2020r.
Każdy Muchomorek powinien:
-Znać zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
-Czytać globalnie wyrazy: mysz, lis, jeż, borsuk, wiewiórka, niedźwiedź.
-Wymienić nazwy zwierząt zasypiających na zimę.
-Współpracować w parach podczas zabaw ruchowych.
-Rozpoznawać wielką i małą literę "L", "l".
-Wymieniać wyrazy zaczynające się na głoskę "L".
-Znać cyfrę 1.
-Stosować określenie o 1 mniej, o 1 więcej.
-Znać sposoby przygotowania się do zimy owadów.
-Rozumieć zakaz niszczenia domów owadów (mrowisko, ul).
-Naśladować ruchy i odgłosy zwierząt.
Zapraszam do wykonania jesiennej pracy plastycznej :)
Idzie jesień przez świat
28.09.- 02.10.2020r.
Każdy Muchomorek powinien:
- uważnie słuchać wierszy, opowiadań
- znać charakterystyczne cechy jesiennego krajobrazu
- uczestniczy w ćwiczeniach porannych, gimnastycznych, ruchowych, dramowych
- dodawać i odejmować na konkretach
- dostrzegać różnicę między obrazkami
- znać piosenkę " Jesienny kujawiaczek"
- umieć wyjasnić pojęcie " wrażliwość"
- wypowiadać się na dany temat pełnymi zdaniami
- potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
- rozpoznawać literę "m", "M"
- dzielić wyrazy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach
- kreślić literę "m", "M" po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem
- wymienić wyrazy zaczynające się głoską "m", "M"
- umieć dopasować brakujące elementy do obrazka
- umieć porównać liczebność zbiorów
-potrafić posługiwać się pojęciami o jeden więcej, o jeden mniej
Zrób to sam :)
Zapraszam do wykonania jesiennej pracy plastycznej.
Temat kompleksowy
"Pomocna dłoń"
21.09-25.09.2020r.
Każdy Muchomorek powinien:
-Wiedzieć jakie sytuacje zagrażają życiu i zdrowiu człowieka.
-Znać numery alarmowe: 112, 997, 998, 999.
-Rozumieć potrzebę udzielania pierwszej pomocy.
-Potrafić wyjaśnić słowo "odwaga".
-Umieć wyjaśnić powiedzenie "Pies przyjacielem człowieka".
-Rozpoznawać wielką i małą literę "A", "a".
-Dzielić wyrazy na sylaby.
-Wymienić wyrazy zaczynające się na głoskę "A".
-Kreślić literę "A", "a" po śladzie.
-Rozpoznawać figury geometryczne.
-Układać rytmy według podanego wzoru.
Żeby nigdy nie zapomnieć numerów ratunkowych zachęcamy do wykonania plakatu. Oto propozycja :)
Jestem bezpieczny
14.09 - 18.09
Każdy Muchomorek powinien:
znać literę o O,
dokonywać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
wskazywać i nazywać figury geometryczne,
znać zasady przechodzenia przez jezdnię,
śpiewać piosenkę "Zawody",
współpracować w grupie,
rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu, wyjaśnić ich znaczenie,
wymieniać numery alarmowe straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, policji
manipulować elementami zgodnie z instrukcją słowną, obrazkową,
zaznaczać kierunki na powierzchni zgodnie z poleceniem nauczyciela i odtwarzać je na kartce,
dodawać i odejmować na konkretach, porównywać liczbę elementów w różnych zbiorach.
Zrób to sam :)
W tym tygodniu zachęcam do wykonania pracy plastycznej pt. "Sygnalizacja świetlna" wraz na makietą ulicy.
Oto jedna z propozycji:
Temat kompleksowy
"Nasze przedszkole"
07.09-11.09.2020r.
Muchomorek:
-Zgodnie bawi się z rówieśnikami.
-Uważnie słucha opowiadań, wierszy.
-Wie, jak należy zachowywać się przy stole.
-Wie jaki jest rytm dnia w przedszkolu.
-Rozwija poczucie rytmu i umiejętności wokalne (gra na prostych instrumentach i śpiewa)
-Posługuje się pojęciami: "w prawo", "w lewo", "nad", "pod", "za", "obok", "między".
-Ćwiczy spostrzegawczość i pamięć.
-Odczytuje globalne obrazy dotyczące nazw kącików i przedmiotów znajdujących się w sali.
-Dzieli wybrane wyrazy na sylaby.
-Wie, że na placu zabaw trzeba zachowywać się bezpiecznie.
-Jest kreatywny i pomysłowy, tworzy konstrukcje z różnych materiałów.
Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836
PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10
poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00