Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

Witamy w grupie

G+Au8r8L4C7ysw+Ar8f7TNUCl4aOx6AAAAAElFTkSuQmCC

  • unnamed

01.02.-05.02.2021

,,Płynie czas

  • a86086_31bf0c095e844cec95323c6134b9da82

Każdy Smerf powinien:

-uczestniczyć w Balu Karnawałowym;

-wymienić sposoby odmierzania czasu dawniej i obecnie;

-podawać charakterystyczne cechy miesięcy;

-wymieniać kolejne nazwy dni tygodnia;

- dokonywać analizy sylabowej, głoskowej nazw dni tygodnia, miesięcy;

- odczytywać globalnie pojęcia dotyczące następstwa czasu, np. nazwy dni tygodnia i miesięcy;

-określać charakterystyczne cechy dla danej pory roku oraz zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz z jej zmianą;

-układać i rozwiązywać zagadki, układać historyjki obrazkowe;

-podejmować rozmowy na temat planowania zabaw, zajęć, pracy, odpoczynku;

-podejmować próby odczytywania pełnych godzin na zegarze;

-rozpoznawać znak matematyczny +;

- czytać proste sylaby, wyrazy i tekst słowno-obrazkowy;

- znać obraz graficzny drukowanych liter „Z” i „z”, identyfikować je w tekście, odczytywać proste wyrazy z ich udziałem.

25.01.-29.01.2021

,, Skąd się biorą produkty ekologiczne?

  • giphy

Każdy Smerf powinien:

-wiedzieć skąd się biorą wybrane produkty ekologiczne;

-wyjaśnić pojęcia zdrowy styl życia, hartować organizm;

-aktywnie uczestniczyć w składaniu piramidy zdrowia;

-wiedzieć czym zajmuje się dietetyk;

-rozpoznawać po znaku i nazywać wybrane produkty ekologiczne;

-wiedzieć jak wygląda dzień rolnika;

-uzasadniać dlaczego trzeba myć ręce, poprawnie myć ręce;

-wiedzieć dlaczego należy uprawiać sport i zdrowo się odżywiać;

-wyróżniać głoski w nagłosie i wygłosie, prawidłowo artykułować głoskę „n”, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „n”, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „n”;

-rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „6”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „6”;

- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6.

 

Zrób to sam:)

  • 3c96ba4fb8c6ac7546dd4553570bf12b
  • 3ebe9b682ed3d1a24e8873856539206b
  • canstockphoto18525709-350x300
  • Projekt bez tytułu
  • szaszlyki_zdrowe_przekaski_na_grilla
  • unnamed

Będzie Nam bardzo miło, jeżeli podzielicie się zdjęciami.

18.01.-22.01.2021

,,Młodzi i starsi

  • Babcia i dziadek

Każdy Smerf powinien:

-interesować się historią swojej rodziny i pracą zawodową dziadków;

-wiedzieć, w jaki sposób czas wpływa na zmiany w wyglądzie człowieka i nazywać poszczególne etapy życia;

-konstruować zdania rozwinięte, stosować kilkuzdaniową wypowiedź, wnioskować na podstawie zagadek słownych;

-przygotować niespodziankę dla babci i dziadka;

-czuć więź emocjonalną z babcią i doceniać jej rolę we własnym życiu;

-cenić autorytet i umiejętności dziadka;

-śpiewać piosenkę, grać na instrumentach perkusyjnych;

-rozpoznawać i nazywać małą i wielką literę „b”, odczytywać krótkie wyrazy zawierające literę ,,b” i inne poznane litery, czytać proste wypowiedzi;

-rozumieć i stosować określenia związane z umiejscowieniem zdarzeń w czasie typu: przedtem, potem, najpierw, następnie, zachowywać w wypowiedziach kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo-skutkowe,

-znać i podać nazwy członków rodziny w j. angielskim;

-wyjaśnić, dlaczego dziadkowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować;

-starać się myśleć i postępować z empatią wobec osób starszych.



Zrób to sam:)

  • 137614820_3888150194542640_5573382571103286120_o
  • 138411611_863058217600656_5787836794869580902_n
  • 138788320_421622069151968_2818430525677725127_o
  • FB_IMG_1556135090661

14.12.-25.12.2020

,,Wesołych Świąt

  • d2a24776cb4705405b986ab5c29a976a

 

Każdy Smerf powinien:

- wymienić tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia w kraju i na świecie;

- rozumieć tradycję bożonarodzeniowego drzewka;

- nazwać ozdoby choinkowe, określić ich wielkość, kształt, kolor;

- opowiadać o zwyczajach panujących w domu rodzinnym, określając własną rolę w kultywowaniu tradycji;

- sformułować życzenia, zwracając uwagę na treść i formę;

- znać i utrwalić repertuar kolędowy;

- przeliczać liczebnikami głównymi i porządkowymi;

- kształtować umiejętność dodawania i odejmowania oraz ustalania równoliczności;

- kolorować pola według kodu;

- nazywać i rozpoznawać wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi;

- wyróżniać elementy związane z symbolami świąt;

- wskazywać podobieństwa i różnice między obrazkami;

- ustalać położenie elementów na kartce;

- czytać proste zdania wyrazowo-obrazkowe.

 

Zrób to sam:)

  • bombka-z-guzikow
  • DSC00884
  • DSCF2370
  • hqdefault
  • ozdoby-swiateczne-bombka-pawie-oczka-550
  • praca-plastyczna-choinka-5

7.12.-11.12.2020

,,Świąteczne przygotowania

  • 897f9b14227279d6bbbd432b64263ae4

Każdy Smerf powinien:

- wcielać się w role, odgrywając scenki sytuacyjne;

- wykonywać prace plastyczno-techniczne;

- naśladować czynności w rytm muzyki, śpiewać pastorałkę, kolędy, ćwiczyć pamięć i koncentrację uwagi;

- doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową, sprawnie posługiwać się nożyczkami;

- znać tradycję wysyłania okolicznościowych kartek, składania życzeń świątecznych;

- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter, tworzyć z nich wyrazy;

- ustalać położenie elementów w przestrzeni;

- dodawać, odejmować, układać zadania z treścią, przeliczać elementy dwóch zbiorów i porównywać ich liczebność, posługiwać się znakami matematycznymi, określać różnoliczność i równoliczność zbiorów z użyciem cyfr i znaków;

- mówić, jakie mogą być przyczyny i objawy złości;

- znać sposoby radzenia sobie ze złością, wiedzieć, jak ją wyrażać;

- układać rytmy proste i złożone;

- kreślić w rytm muzyki; wycinać, wydzierać, komponować szopkę i sylwety do szopki.

 

Zrób to sam:)

  • 055
  • 1
  • b1f48bd5b6013dfc77da273586a2e59d
  • images
  • maxresdefault
  • sC582odkianioC582ek2
  • unnamed

30.11.-4.12.2020

,,Mikołajki

  • gify-mikolaje-machajace-reka

Każdy Smerf powinien:

- śpiewać piosenkę dla Mikołaja;

- brać udział w mikołajkowym spotkaniu;

- wykonać dekoracje świąteczne;

- doskonalić umiejętność opisywania postaci;

- wykonać ćwiczenia percepcji wzrokowej;

- ćwiczyć zręczność i sprawność manualną;

- doskonalić umiejętność klasyfikowania przedmiotów;

- rozwijać umiejętności aktorskie;

- określać kierunki, orientować się na kartce,

- wyróżniać głoski w nagłosie i wygłosie, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „Y”;

- rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „5”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „5”;

- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5.



Zrób to sam:)

  • 1
  • DSC00540napis
  • DSC01803n
  • unnamed

 

Kochani Rodzice!


27 listopada 2020r. (piątek) w naszej grupie obchodzić będziemy "Andrzejki". Stroje andrzejkowe mile widziane.

23.11.-27.11.2020

,,Wszyscy razem się bawimy

  • taniecwkolegif_13_2019-06-05

Każdy Smerf powinien:

- aktywnie uczestniczyć w zabawach zorganizowanych z okazji Dnia Kredek, Dnia Pluszowego Misia i Andrzejek;

- znać zwyczaje, wróżby i zabawy andrzejkowe;

- przedstawiać i rozwiązywać zagadki pantomimiczne, wcielać się w role;

- wyróżniać głoski w nagłosie i wygłosie, prawidłowo artykułować głoskę „k”, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „k”, rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „k”;

- podejmować próby czytania sylab z poznanych liter, podejmować próby czytania krótkich tekstów z poznanych liter;

- układać podane przez nauczyciela wyrazy 3–5-literowe z poznanych dotychczas liter;

- rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „4”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „4”;

- porównywać liczebność zbiorów przez łączenie elementów jednego zbioru z elementami drugiego w pary;

- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4.





Zrób to sam:)

  • a71064d4de57bf867eff4d850f66114a
  • ba6c43bf4f5bdb4abc413b518a4603d4
  • bcdf576cd6fb9ecd96099d0ca489fa1a
  • images
  • Projekt bez tytułu(2)
  • maxresdefault

12.11.-20.11.2020

,,Moje hobby

  • HOBBY+Gif

Każdy Smerf powinien:

- określać pojęcia: hobby, hobbista, kolekcjoner;

- opowiadać o swoich zainteresowaniach;

- podawać przykłady ludzkich hobby i kolekcjonerstwa;

- wiedzieć co daje ludziom hobby;

- podać przykłady „dobrych pasji” i „złych pasji”;

- posiadać orientację w zakresie swoich zainteresowań i umiejętności;

- znać różne formy aktywnego i bezpiecznego wypoczynku;

-wyróżniać głoski w nagłosie, dobierać obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „e”, „u”

-rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „e”, „u”;

- posługiwać się znakiem równości;

- rozpoznawać, rozróżniać i nazywać cyfrę „3”, przyporządkować ją do określonej liczebności zbioru, układać elementy jako wielokrotność liczby „3”.

Zrób to sam:)

  • 20190610_123814
  • unnamed (1)
  • unnamed

2.11.-11.11.2020

,,Polska moja ojczyzna

  • Flaga na wietrze

Każdy Smerf powinien:

- znać historię powstania państwa polskiego;

- znać i nazywać symbole narodowe, wskazywać polską flagę, znać sławnych Polaków;

- wykazywać zainteresowanie mapą, znać dobra naturalne Polski; - znać pojęcia: godło, flaga, hymn, patriota, patriotyzm, stolica;

- wiedzieć, jak nazywa się nasze morze i największa rzeka;

- rozpoznawać polski hymn narodowy i śpiewać II zwrotki;

- wiedzieć, że Polska należy do Unii Europejskiej i co nam daje ta przynależność;

- znać i opowiadać wybrane legendy, nazywać postacie z legend, wskazywać, z jakiej legendy pochodzą;

- przyjąć odpowiednią postawę w trakcie śpiewania hymnu państwowego;

- przeliczać litery w nazwach miejscowości, wyjaśnić, dlaczego piszemy je wielką literą, przyporządkowywać nazwy miast odpowiadającym im miejscom na mapie;

- korzystać z kącika czytelniczego, oglądać książki dotyczące historii kraju, pytać o wydarzenia, oglądać ilustracje, słuchać legend;

- określać kierunki, orientować się na kartce,

- przeliczać elementy zbioru, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 1–6, dodawać i odejmować elementy zbioru, podając wynik działania;

- odróżniać elementy świata rzeczywistego i fikcyjnego.



Zrób to sam:)

  • 45573638_2180340678956522_6486798856448114688_n
  • DSCF0268
  • klasy1-3_VIII
  • unnamed (1)
  • unnamed

26.10.-30.10.2020

,,Nasza mała ojczyzna

  • pobrane

Każdy Smerf powinien:

- nazywać budynki oraz dostrzegać różnice w ich wyglądzie;

- tworzyć budowle z klocków według wzoru;

- poprawnie odtwarzać układy przestrzenne;

- znać i określić smaki niektórych warzyw dyniowatych;

- uczestniczyć w zabawach ruchowych z wykorzystaniem dyń;

- rozumieć potrzebę spożywania surowych i gotowanych warzyw dyniowatych;

- wskazywać litery d, D wśród innych liter;

- stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;

- rozpoznawać i nazywać ważniejsze miejsca w NDM;

- odczuwać i wyjaśniać swoją przynależność do rodziny, znać jej istotne wartości i o nich opowiedzieć;

- nazwać członków swojej rodziny i podać ich imiona;

- posługiwać się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem;

- wyróżnić wybrane głoski na początku i końcu wyrazu.





Zrób to sam:)

 Moja mała ojczyzna - może to być widok z okna, ulubione miejsce zabaw, itp. W tym tygodniu proponuję wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (malowanie, wydzieranie, rysowanie, wylepianie, itd.).

19.10.-23.10.2020

,,Skarby jesieni

  • depositphotos_28690765-stock-illustration-cans-with-jam

Każdy Smerf powinien:

- wypowiadać się na forum grupy na temat przetworów na podstawie swojej wiedzy i doświadczeń;

- wyjaśnić pojęcie: chłodnia, suszarka;

- uświadamiać sobie znaczenie suszenia jako jednego ze sposobów przechowywania żywności;

- układać zagadki – tworzyć definicję pojęcia na zasadzie opisu;

- podawać nazwy niektórych owoców i warzyw w j. angielskim;

- wyjaśniać znaczenie pojęć: sztalugi, talent, inspiruje, widoki, czaruje oraz zwrotu przelać na płótno;

- dążyć do wygranej, współpracując z kolegami podczas zabaw;

- wyciągać wnioski i weryfikować postawione tezy na podstawie wyników doświadczenia;

- wskazywać litery i, I wśród innych liter;

- wskazywać i nazywać cyfrę 2;

- znać etapy przygotowania kiszonych warzyw – ogórki, kapusta;

- uświadamiać sobie znaczenie kiszonych warzyw dla zdrowia;

- używać prawidłowo określeń: na, pod, obok, przy, między/ pomiędzy;

- odkodować informację podaną za pomocą znaków.

Zrób to sam:)

  • g
  • Kopia-jesienne-przetwory-0-800x419
  • owoce3
  • images

Drodzy Rodzice!

W związku z przerabianą tematyką proszę, aby dzieci przyniosły na (poniedziałek -12.10.) dowolne owoce i warzywa.

DZIĘKUJĘ :)

12.10.-16.10.2020

,,Koszyk Pani Jesieni

  • giphy-downsized-44_article

Każdy Smerf powinien:

- wyjaśnić własnymi słowami pojęcie uczciwość;

- dokonać oceny postępowania bohatera opowiadania;

- rozumieć przysłowie "Kłamstwo ma krótkie nogi";

- dokonać wyboru pomiędzy prawdą a kłamstwem;

- podać nazwy owoców, drzew owocowych i warzyw;

- czytać globalnie wyrazy: pomidor, burak, por, seler, dynia, borowik, kurka, maślak, kozak;

- budować wypowiedź na temat wyglądu i walorów zdrowotnych owoców i warzyw;

- uzasadnić konieczność spożywania zdrowych produktów;

- posługiwać się wyrażeniami Yes, I do … No, I don't … Do you like …? oraz nazwami owoców i warzyw w języku angielskim;

- próbować owoców i warzyw, przełamując niechęć;

- rozpoznawać owoce i warzywa na podstawie dotyku;

- nazywać i wskazywać litery t, T wśród innych liter;

- klasyfikować warzywa ze względu na jedną i kilka cech – kolor, kształt, wielkość;

- posługiwać się pojęciami więcej, mniej, więcej o, mniej o;

- dodawaći odejmować na konkretach i na zbiorach zastępczych;

- odzwierciedlać liczbę elementów (przedmioty, dźwięki) za pomocą liczmanów;

- rozwijać percepcję słuchową – analizę, syntezę i pamięć;

- wyjaśniać wieloznaczność pojęć kozaki, kurki;

- uświadamiać sobie niebezpieczeństwo wynikające ze zbierania nieznanych grzybów;

- podawać nazwy kolorów w j. angielskim.

Zrób to sam:)

  • 20161006_094331-947x1024
  • dynia-praca-plastyczna-1000x620
  • images (1)
  • images (2)
  • images (3)
  • images

05.10.-09.10.2020

,,Jesienna przyroda

  • ...

Każdy Smerf powinien:

- dokonać syntezy sylabowej wyrazów,

- podać nazwy słuchanych odgłosów związanych z lasem,

- czytać globalnie wyrazy lis, wiewiórka, sowa, borsuk, mysz,

- podać nazwy zwierząt zasypiających na zimę,

- rysować po śladzie i samodzielnie wg wzoru,

- wyróżniać litery l, L wśród innych liter,

- nazywać swoje mocne strony,

- naśladować ruchy i głosy zwierząt,

- opowiadać o sposobach zimowania owadów,

- wskazywać podobieństwa i różnice pomiędzy poszczególnymi owadami,

- stosować określenia o 1 mniej, o 1 więcej,

- wyznaczać kierunki od linii swojego ciała,

- przeliczać w zakresie 10.

 

Zrób to sam:)

  • 4754934d4356790624db577cd803a31d
  • 20170929_074819-1024x576
  • 20171113_133718
  • Food-Art-DIY-Hedgehog-1-700x700
  • gile-zimowe-ptaki
  • makaronowe zabawy (18)
  • prace-plastyczne-z-lisci-1000x620
  • P1510207

28.09.-02.10.2020

,, Idzie jesień przez świat

  • 957e01dc565aabb33e7d8a48c862bab3

Każdy Smerf powinien:

- charakteryzować postaci i zdarzenia w poznawanych utworach literackich, recytować wiersz, śpiewać piosenkę,

- posługiwać się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,

- podejmować próby przekładu dźwięków przyrody na ekspresję ruchową,

- czytać obrazy, nazywać symbole, wyodrębniać i nazywać ich elementy,

- dokonywać analizy głoskowej, określać miejsca głoski w nagłosie, śródgłosie i w wygłosie, układać zdania z wybranymi wyrazami, podawać liczbę wyrazów w zdaniu,

- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „m” oraz podejmować próby pisania litery „m” małej i wielkiej,

- rozpoznawać i nazywać przedmioty na podstawie badania ich kształtu dotykiem,

- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6,

- rozróżniać i nazywać cyfry oznaczające liczby od 1 do 6, dopasowywać je do właściwej liczebności zbioru,

- klasyfikować elementy według kolorów, wielkości i przeznaczenia,

- przestrzegać zasad zdrowego współzawodnictwa,

- aktywnie uczestniczyć w zabawach, wykorzystując poznane wyrazy z języka angielskiego.

Zrób to sam:)

  • Fotoram.io (1)
  • Fotoram.io

 

21.09.-25.09.2020

,,Pomocna dłoń

  • reka

Każdy Smerf powinien:

- wymieniać numery alarmowe,

- rozumieć potrzebę udzielania pierwszej pomocy,

- podać zwięzłą informację o zdarzeniu dorosłym i służbom ratowniczym,

- wiedzieć, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia,

- orientować się, do kogo należy zwrócić się o pomoc w sytuacji niebezpiecznej,

- wiedzieć jaką role odgrywa pies w społeczeństwie,

- słuchać i budować wypowiedzi poprawne gramatycznie,

- rozpoznawać i nazywać wielką i małą literę „A”, utrwalać jej obraz,

- utrwalać nazwy figur geometrycznych, układać rymy,

- rozwijać logiczne myślenie w zadaniach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Zrób to sam:)

  • piesorganizer-z-rolki
  • unnamed
  • ...
  • thb_2175
  • 16-2
  • 8532-diy

14.09.-18.09.2020

,,Jestem bezpieczny

  • unnamed

Każdy Smerf powinien:

- znać zasady zachowania się na ulicy i bezpieczeństwa,

- wyjaśnić znaczenie kolorów świateł na sygnalizatorze świetlnym,

- rozpoznawać wybrane znaki drogowe z grupy ostrzegawczych, nakazu, zakazu, wyjaśnić ich znaczenie,

- wymieniać numery alarmowe straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, policji,

- rozwiązywać zagadki, odpowiadać na pytania dotyczące treści utworu,

- usprawniać aparat mowy,

- rozwijać poczucie rytmu, śpiewać piosenkę z dziecięcego repertuaru, ilustrować ruchem jej treść,

- rozpoznawać podstawowe figury geometryczne, układać rytmy,

- stosować w praktyce umowne znaki – piktogramy,

- odszukać różnice i podobieństwa,

- manipulować elementami zgodnie z instrukcją słowną, obrazkową,

- zaznaczać kierunki na powierzchni zgodnie z poleceniem nauczyciela i odtwarzać je na kartce,

- rozpoznawać i nazywać wielką i małą litrę O,

- dodawać i odejmować na konkretach, porównywać liczbę elementów w różnych zbiorach.

Zrób to sam :) Zachęcam do wykonania pracy plastycznej ,,Makieta ulicy”

  • unnamed

01.09.-11.09.2019

,,Przedszkolaki to my!

  • 2778-2281

 

Każdy Smerf powinien:

- dokonać autoprezentacji i opowiedzieć, co lubi robić,

- opisać miejsce swojego letniego wypoczynku,

- orientować się w schemacie własnego ciała, opisać swój wygląd,

- układać obrazek na podstawie wzoru lub instrukcji słownej,

- nazywać pomieszczenia w przedszkolu, znać ich przeznaczenie,

- naśladować w zabawie ruchy wykonywane przez inne osoby,

- znać zasady bezpieczeństwa w przedszkolu oraz w ogrodzie przedszkolnym,

- używać zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania,

- współuczestniczyć w opracowaniu kodeksu grupowego, przestrzegać zasad,

- wymyślać gesty, które są częścią zabaw i gier, tworzyć własne zagadki ruchowe,

- dzielić się wrażeniami i przeżyciami z wakacji,

- znać słowa piosenki: „Witaj dzień‟,

- znać słowa wiersza: „Zaczarowane słowa‟,

- usprawniać narządy artykulacyjne,

- wymieniać obowiązki dyżurnego,

- odczyt globalnie wybrane wyrazy.

SMERFY!!!

Zapraszam Was i Waszych najbliższych na cotygodniowe spotkania z cyklu " Zrób to sam", gdzie będziemy proponować Wam różne zabawy do wykonania w domu.

Intranet

Kontakt

Dane kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki

NIP: 5311688691, REGON: 146254836

PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek                             7.00 - 15.00

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.