Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

 

 

WITAMY W GRUPIE V ZAJĄCZKI

 

  • 500_500_productGfx_173f4e34af3f4afb2bd449f676769f4a

W krainie śniegu i lodu

25-29.01.2021

Każdy Zajączek

 umie wskazać na globusie Arktykę i Antarktydę

 wie jakie zwierzęta zamieszkują biegun północny a jakie południowy

dostrzega podobieństwa i różnice między ludźmi żyjącymi w różnych częściach świata

zna zjawisko zorzy polarnej

zna podstawowe cechy klimatu polarnego

wzbogaca słownictwo o nowe wyrazy

 bierze aktywny udział w zabawach ruchowych

 słucha i reaguje ruchem na treść opowiadania

poznanie obrazu graficznego cyfry 5

dostrzega powtarzający się rytm i go kontynuuje

używa  liczebników głównych i porządkowych

wie skąd się biorą produkty ekologiczne

wie co to znaczy zdrowy styl życia

 

W tym tygodniu zachęcam Was do przygotowania pysznych       i zdrowych posiłków

  • pobrane (2)
  • pobrane
  • pobrane (3)
  • pobrane (1)

STARSI I MŁODSI

18-22.01.2021

Każdy Zajączek

opowiada o babci i dziadku

wymienia członków swojej rodziny

docenia rolę babci i dziadka w życiu swojej rodziny

poznaje znaczenie słowa szacunek

darzy szacunkiem osoby starsze

chętnie niesie pomoc osobom starszym

dobiera przedmioty w pary

stara się  samodzielnie rozwiązywać problemy

operuje pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec

dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów

poznaje obraz graficzny litery b, B

układa historyjkę obrazkową wg chronologii zdarzeń

śpiewa piosenkę, recytuje wiersz

wykonuje prezent dla babci i dziadka.

 

 W tym tygodniu proponuje Wam wykonanie prezentów dla ukochanych dziadków

  • gl_dziadki__30_
  • medal-z-okazji-Dnia-Babci-i-Dziadka-
  • Wesołych-Świąt

Gdy nadejdą Święta
niech nadzieja i radość
zastukają do Państwa drzwi,
a Nowy Rok przyniesie
pomyślność, szczęście
i piękny uśmiech każdego dnia.

Życzą wychowawcy grupy Zajączki

 

 

 

ŚWIĄTECZNY CZAS

14-18.12.2020

KAŻDY ZAJĄCZEK

wie co oznacza słowo miłość;

wypowiada się na temat miłości;

wzbogaca wiedzę na temat tradycji i obyczajów związanych ze  Świętami Bożego Narodzenia;

poznaje zwyczaj ubierania choinki;

potrafi nakryć do stołu oraz kulturalnie się przy nim zachować podczas wspólnego spożywania posiłku;

formułuje i składa życzenia nauczycielom i kolegom z grupy;

opowiada o zwyczajach świątecznych panujących w domu;

słucha i śpiewa kolędy i pastorałki;

czerpie przyjemność z radosnej, świątecznej atmosfery.

 

W tym tygodniu zachęcam Was do wykonania ozdób bożonarodzeniowych z masy porcelanowej.

Instrukcja do stworzenia masy w linku

https://www.youtube.com/watch?v=hdCASUHsvW4

  • images
  • pobrane (1)
  • pobrane (2)
  • pobrane

Nadchodzi zima

7-11.12.2020

Każdy Zajączek

wie jakie ptaki zimują w Polsce

zna sposoby pomocy i potrzeby zwierząt w związku ze zmianami w przyrodzie na zimę

określa cechy jesiennej szarugi

wie kim jest wolontariusz

mierzy dlugości sznurkiem, stopami, krokami

rozpoznaje cyfrę 5

poznaje obraz graficzny głoski k, litery K,k

 

W tym tygodniu zachęcamy do wykonania karmnika dla ptaków

 

  • images (2)
  • images (3)
  • pobrane (1)
  • pobrane (2)
  • pobrane (3)

Coraz zimniej

30.11-04.12.2020

Każdy Zajączek
rozumie konieczność ciepłego ubierania się

poznaje różne rodzaje tkanin z jakich powstają ubrania

interesuje się zdrowiem własnym i najbliższych

rozumie konieczność ogrzewania mieszkań

poznaje źródła ciepła oraz energii elektrycznej

dowiaduje się jak powstał węgiel

poznaje specyfikę pracy górnika

zna nazwy urządzeń elektrycznych oraz ich przeznaczenie

zna zasady bezpieczeństwa podczas używania urządzeń elektrycznych

poznaje historię Świętego Mikołaja

poznaje obraz graficzny  litery Y, y

poznaje zapis graficzny cyfry 4 

 

Zachęcam Was do wykonania mikołajkowych ozdób do domu lub swojego pokoju. Pamiętajcie by 6 grudnia naszykować skarpety ;))))

 

  • 967deaeee792a8bde9e402d95d61f052
  • images (1)
  • images

 

W królestwie rafy koralowej

23-27.11.2020

Każdy Zajączek

rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta zamieszkujące Australię;

rozpoznaje i nazywa wybrane stworzenia rafy koralowej;

poznaje obraz graficzny cyfry 3;

posługuje się liczebnikami porządkowymi w dostępnym dla siebie zakresie;

porównuje liczebność zbiorów;

zgodnie współpracuje w zespole;

koloruje obrazek wg wzoru;

aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;

poznaje obraz graficzny głoski u, litery u, U.

 

Podsyłam Wam kilka pomysłów na prace plastyczne związane

z naszym tematem.

  • images (1)
  • images
  • Rafa koralowa coral reef diy

 

MOJE HOBBY

16-20.11.2020

Każdy Zajączek

poznaje zwyczaje, kulturę, przyrodę Australii,

wie jakie zwierzęta zamieszkują Australię,

wie jak wygląda flaga Australii,

wie kim byli Aborygeni,

wie co oznacza pojęcie hobby,

opowiada o swoich zaintersowaniach,

poznaje sobosby na ,,zabicie nudy",

poznaje obraz graficzny głoski e, litery e, E,

dzieli wyrazy na sylaby, przelicza sylaby,

wskazuje głoskę e w nagłosie.

 

Zapraszam Was do wykonania rysunków magicznymi farbami.

Zostawiam link z przepisem na magiczne farbki.

https://www.youtube.com/watch?v=WvtvC9Le8D4

Życzę miłej zabawy

 

Temat kompleksowy

PODRÓŻE PO POLSCE

9-13.11.2020

Każdy Zajączek

wie co oznacza słowo ,,wolność";

przejawia poczucie tożsamości narodowej;

poznaje legendę o Smoku Wawelskim;

wie z czego słynie Toruń;

poznaje najważniejsze zabytki polskich miast: Krakowa, Torunia, Gdańska;

przelicza obiekty, wskazuje o ile mniej, o ile więcej;

dzieli słowa na sylaby/głoski, przelicza ich ilość;

wykonuje kotylion według instrukcji.

 

Zachęcam Was Zajączki do wykonania smoka. 

 

 

  • DSC07835
  • pobrane

Polska mój dom

2-6.11.2020

Każdy Zajączek:

zna i nazywa symbole narodowe,

 wskazuje polską flagę,

rozpoznaje polski hymn narodowy ,

przyjmuje właściwą postawę w trakcie śpiewania hymnu państwowego,

poznaje wybrane polskie legendy,

poznaje historię powstania państwa poslkiego,

wie, że Warszawa jest stolica Polski,

zna sławnych Polaków i ich dzieła,

dba o estetyczny wygląd swoich prac,

sprawnie dokłada i odkłada liczmany w zakresie 7.

 

Kochani podsyłam Wam kilka pomysłów na prace plastyczne związane ze zbliżającym się Świętem Narodowym Polski

oraz link do filmu o symbolach narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

  • images
  • images (1)
  • images (2)

Nasza mała Ojczyzna

26-30.10.2020

Każdy Zajączek

poznaje herb Nowego Dworu Mazowieckiego,

poznaje ważne miejsca i osoby dla miasta Nowy Dwór Mazowiecki,

zna swój adres oraz wie, że nie podajemy go osobom obcym,

poznaje melodię walczyka, poleczki i krakowiaka,

poznaje regionalne stroje ludowe,

poznaje obraz graficzny głoski d, litery d, D,

poznaje domy z różnych zakątków Polski i świata,

dodaje, odejmuje w dostępnym dla siebie zakresie,

z zangażowaniem tworzy prace plastyczne.

 

Kochani podsyłam Wam linki do muzyki

ludowej dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=NujJmbLNShw

https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM

SAKRBY JESIENI

19-23.10.2020

Każdy Zajączek

rozróżnia i nazywa dary przyrody

wie z jakich owoców i warzyw powstają przetwory jesienne

wie jak nazywają się miejsca, w których przechowuje się przetwory

poznaje pracę pszczelarza i życie pszczół

poznaje obraz graficzny głoski i, litery i, I

poznaje obraz graficzny cyfry 2

aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

poznaje utwory muzyki klasycznej.

 

W tym tygodniu zachęcam Was do małego kuchcikowania. Poniżej przepis na pyszny i zdrowy soczek i równie pyszne ciasto czekoladowo buraczane.

https://www.mojewypieki.com/przepis/smoothie-kubus

https://www.mojewypieki.com/przepis/buraczane-ciasto-czekoladowe

Wyglądają bardzo apetycznie;)

SMACZNEGO:)))

  • Smoothie_Kubuś
  • Buraczane_ciasto_czekoladowe_2

Drodzy Rodzice!

W najbliższy poniedziałek 12 października będziemy obchodzić w naszym przedszkolu DZIEŃ UCZCIWOŚCI.

Będzie to pierwszy taki dzień w ramach cyklu "Wartość na każdy miesiąc" wprowadzającego dzieci

w świat wartości.

Temat komleksowy

Koszyk Pani Jesieni

12-16.10.2020

Każdy Zajączek:

słucha uważnie utworów literackich i muzycznych, odpowiada na pytania odnoszące się do ich reści,

 ocenia zachowanie, które jest dobre, a które niepoprawne,

wypowiada swoje myśli, skojarzenia związane z pojęciem uczciwość,

potrafi przewidzieć następstwa nieuczciwego zachowania

w różnych sytuacjach życiowych,

potrafi nazwać swoje emocje,

rozumie, dlaczego nie należy kłamać

uczestniczy w próbnej ewakuacji,

wykazje prawidłową postawę w sytuacji zagrożenia,

rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa,

zna korzyści dla zdrowia płynących z jedzenia  warzyw i owoców,

wie co oznacza słowo plon oraz jakie rośliny uprawiane są na polu,

wykonuje szaszłyki owocowo- warzywne,

porównje liczebnośc zbiorów,

klasyfikuje, porównuje wygląd owoców i warzyw

poznaje obraz graficzny głoski t, litery T, t.

 

Zachęcam Was do wykonania warzyw i owoców z masy solnej. Potrzebujecie wody, mąki i soli.

Prace po wyschnięciu możecie pomalować farbami. 

 

  • pobrane

Jesienna przyroda

5-9.10.2020

Każdy Zajączek:

wie w jaki sposób zwierzęta leśne przygotowują się do zimy

wie, które zwierzeta zasypiają na zimę

wie jak wyglądają ,,domy" zwierząt

wie, że niektóre ptaki odlatują na zimę

zna zapis graficzny głoski l, litery l,L

zna zapis graficzny cyfry 1

poznaje pracę bibliotekarki

poznaje zasady panujące w bibliotece

poznaje Gucia- podróżnika 

zapoznaje się z wyglądem mapy świata

           dowiaduje się jak podróże wyglądały 

w dawnych czasach

 

Drogie Zajączki, podsuwam kilka pomysłów

na wykonanie makiety lasu 

  • images
  • pobrane (1)
  • pobrane

Idzie jesień przez świat

28.09-2.10.2020

Każdy Zajączek:

zna cechy jesiennego krajobrazu

opisuje zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią

przejawia wrażliwość na piekno jesiennej przyrody

wie, że nie wszystkie grzyby są jadalne

zna wygląd  liści i owoców klonu, dębu, kasztanowca, jarzębiny

zna i śpiewa piosenkę "Idzie jesień"

zauważa powtarzający się rytm i go kontynuuje

przelicza, porównuje zbiory

poznje obraz graficzny litery M, m

zgodnie współpracuje w zespole

czerpie radość z zabaw w grupie

   Kochani proponuję Wam wybrać się z Rodzicami na jesienny spacerek do parku albo lasu. Znajdziecie tam mnówstwo jesiennych skarbów, z których można wyczarować takie oto cuda.

 

 

  • images
  • IMG_01031
  • pobrane (4)
  • pobrane (1)
  • pobrane (2)
  • pobrane (3)

"Pomocna dłoń"

21-25.09.2020

 

Każdy Zajączek:

  • wymienia numery alarmowe,
  • rozumie potrzebę udzielania pierwszej pomocy,
  • potrafi rozpoznać zachowania niebezpieczne i wie do kogo należy zwrócić się o pomoc w sytuacji niebezpiecznej,
  • utrwala właściwe zachowania w kontaktach z nieznajomymi osobami,
  • utrwala swoją wiedzę na temat ruchu drogowego,
  • poznaje rolę psa w społeczeństwie: pies ratownik, tropiciel, przewodnik, pasterski,
  • poznaje wielką i małą literę „A”.

 

W celu utrwalenia zasad bezieczeństwa polecam bajkę

 https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

A tu kilka pomysłów na stworzenie super autek

 
  • auto
  • images (1)
  • auti1
  • pobrane (2)

„Jestem bezpieczny”

14.09.2020 – 18.09.2020

 

Każdy Zajączek: 

  • poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po drogach;
  • poznaje zawody służące bezpieczeństwu całego społeczeństwa – policjant, ratownik, strażak;
  • zna znaczenie sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;
  • rozumie konieczność poruszania się bezpiecznie po oznaczonych przejściach dla pieszych;
  • wie, że do funkcjonariuszy policji należy odnosić się z szacunkiem;
  • posługuje się pojęciami: nad, pod, przed, za, między;
  • zna kształty figur geometrycznych;
  • potrafi układać proste rytmy;

 

 

PROPOZYCJE NA WSPÓLNE SPĘDZANIE CZASU DZIECI Z RODZICAMI

 

Zachęcamy by w domu wspólnie z dziecmi wykonać makietę i bawić sie utrwalając jednocześnie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze :-)

 

Lubicie śpiewać? Proponujemy piosenki o światłach drogowych:

https://www.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA

https://www.youtube.com/watch?v=_9BZj_GJWEw

 

Lubicie bajki? Może ta Wam się spodoba?

http://123edukacja.pl/bezpieczenstwo-na-drodze-bajka-po-polsku/

 

Temat kompleksowy

,,Nasze przedszkole”

7-11.09.2020

Każdy Zajączek

- zgodnie i chętnie bawi się z rówieśnikami,

- nawiązuje pozytywne relacje z rówieśnikami oraz z nauczycielem,

- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, muzycznych, tanecznych,

- uważnie słucha opowiadań, wierszy,

- wypowiada się na dany temat,

- poznaje zapis graficzny swojego imienia,

- wie jaki ma znaczek przedszkolny,

- wie jaki jest rytm dnia w przedszkolu,

- wie, kto to jest dyżurny oraz poznaje obowiązki dyżurnego,

- posługuje się pojęciami w prawo, w lewo, nad, pod, obok, za,

- segreguje przedmioty wg ustalonej cechy.

Intranet

Kontakt

Dane kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki

NIP: 5311688691, REGON: 146254836

PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek                             7.00 - 15.00

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.