Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Zdalna nauka

  • Wielkanoc

Drodzy Rodzice i Dzieci zapraszamy, 

od dziś zdalne nauczanie zaczynamy. 

Każdego dnia tu zaglądajcie, 

ciekawych zabaw i pomysłów się spodziewajcie. 

W tym tygodniu Wielkanocne działania, 

sprosta im dziecko, tata i mama. 

Każdy coś dla siebie znajdzie, 

a więc szybko zaczynajcie. 

Dzisiejszy temat: Zabawy z zajączkiem.

Zapraszamy Was do zabawy paluszkowej

o "Zajączku wielkanocnym".

Przygotujcie tylko swoje paluszki i posłuchajcie!

https://www.youtube.com/watch?v=dXfRVMH5BRY

Inne ciekawe propozycje związane z tematem:

Legenda o wielkanocnym zajączku

https://www.youtube.com/watch?v=sckaff6xkn4

 

Słuchowisko -Elżbieta Zubrzycka " O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów"

https://www.youtube.com/watch?v=no_B0Oo2mi4

 

 Film edukacyjny -EduKredka – Tradycje Wielkanocne 

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

 

Wielkanocne gry i kolorowanki

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/k,12-wielkanocne_gry_kolorowanki,t,najpopularniejsze.html

Posłuchajcie bajki "Przygoda zająca wielkanocnego" czytanego przez panią Anię z grupy "Pszczółki"

 

Eksperyment - Zajączek z lusterka.

Przed przystąpieniem do doświadczenia można zapytać dziecko, czy wie, co to jest zajączek z lusterka, co znaczy puszczać zajączki i czy można to robić bez względu na pogodę. Kiedy można zobaczyć zajączka z lusterka? Jaki ma kształt? Co się stanie, kiedy ustawimy dwa lusterka naprzeciw siebie? Czy da się złapać zajączka?

Do eksperymentu potrzebne będą dwa lusterka lub szklane kubki, metalowe linijki lub folia aluminiowa.

Ustaw lusterko tak, aby na ścianie uzyskać świetlnego „zajączka”.

Poproś inną osobę (rodziców lub rodzeństwo), aby za pomocą drugiego lusterka uzyskała na ścianie drugiego „zajączka”.

Manewruj swoim lusterkiem tak, aby złapać tego „zajączka”. Oczywiście zabawę można skomplikować i drugi „zajączek” może zacząć uciekać. Czy udało się „zajączkom” złapać siebie nawzajem?

Obserwuj odbicie światła, używając innych zwierciadeł (np. szkiełka mikroskopowego, lupy, metalowej linijki itp.). Obserwuj odbicie światła, kiedy używasz zwierciadła o mniej gładkiej powierzchni (np. folii aluminiowej). Sprawdź, co się stanie z odbiciem światła, kiedy ustawisz dwa lusterka naprzeciw siebie. Powtórz doświadczenie, używając lampki lub latarki jako źródła światła.

Wyjaśnienie zjawiska: Kiedy promień światła (np. słonecznego) pada na jakiś przedmiot (np. lusterko), odbija się od niego, zmieniając kierunek swojego biegu. Zjawisko to nazywamy odbiciem światła. Działa ono na podobnej zasadzie co odbicie piłki od ściany. Jeżeli światło pada na lusterko pod dużym kątem, to odbije się od niego pod równie dużym kątem (prawo odbicia). Analogicznie mniejszy kąt padania światła to mniejszy kąt odbicia. To właśnie od kąta padania światła zależą wielkość i kształt naszego zajączka.

Po eksperymencie, dla zainteresowanych dzieci,  można wykorzystać opowiadanie Heleny Bechlerowej „Zajączek z rozbitego lusterka”, należące do klasyki literatury dziecięcej. Poniżej znajduje się link do słuchowiska z tym opowiadaniem:

https://www.youtube.com/watch?v=xcs0C4of9Ng

Udanej zabawy.

W dniu dzisiejszym zaproponujemy wam grę …

"Zające na łące”.

Zaproś do wspólnej zabawy brata, siostrę lub rodzica.

Do wykonania zadania potrzebne ci będą:

* kostka do gry,

* ok. 20 kartek ( mogą być stare gazety), które będą polami do gry.

Instrukcja gry:

W grze może wziąć udział od 1 do 3 uczestników. Każdy z uczestników gry zamienia się w "zająca", który będzie kicał po łące… (Zawodnik jest pionkiem)

Na dywanie rozłóż kartki jedna za drugą…

(Jeżeli dziecko potrafi może je ponumerować, oraz podpisać pola „start” i „meta”…)

Wspólnie z uczestnikami gry narysujcie na 4 różnych polach

po jednej figurze geometrycznej i umówcie się

co może się stać gdy „zając” wskoczy na wybrane pole np.

Trójkąt- zadaniem dla „zająca” będzie wykonanie 5 przysiadów.

Kwadrat- zadaniem dla „zająca” będzie wykonanie 10 podskoków.

Koło- „zając” zdobywa dodatkowy rzut kostką.

Prostokąt- „zając” odpoczywa jedna kolejkę.

Po oznaczeniu wybranych pól zaczynamy zabawę!!!

Grę zaczyna „Zając” który wyrzuci największą liczbę oczek na kostce.

Kto pierwszy dotrze na metę wygrywa …!!!

Uwaga!

Zamiast rozkładania kartek na dywanie można grę narysować,

i użyć tradycyjnych pionków do gry.

Miłej zabawy.

Literkowe zabawy z Zajączkiem.

Do wykonania makiety z doniczkami, marchewkami

i zajączkami potrzebne będą:

- kartonowe pudełko w kolorze zielonym lub pomalowane farbą na zielono

- wydrukowane lub wycięte z kolorowego papieru  doniczki

(doniczki mogą być wydrukowane dzięki temu można  je połączyć

w pasy. W jednym pasie jest pięć doniczek.) 

-wycięte z bibuły, kolorowego papieru marchewki

- sylwety zajączków (wydrukowane i wycięte)

-długie patyczki do szaszłyków

Na przygotowanych doniczkach piszemy wielkie litery alfabetu.

Na marchewkach zapisujemy małą i wielką literkę,

a na zajączkach tylko małą.

Teraz czas zacząć zabawę :)

Najpierw do każdej doniczki dziecko wkłada marchewki z taką samą literą, a potem odszukują zajączka, który także pasuje do doniczki

i marchewki.

Marchewki mogą również dostać drugie życie.

Drukujemy lub rysujemy głowę zajączka (musi mieć otwarty pyszczek), wycinamy i przyklejamy na karton. Dziecko będzie go karmiło marchewkami. Rodzic mówi jakieś słowo, np. kapusta,

a dziecko szuka marchewki z  literką K i karmi zajączka.

Życzymy udanej zabawy.

A teraz przyszedł czas na słodkie bułeczki w kształcie zajączków.   NAKLEJKI dla dzieci na ścianę królik króliczki |L| 7533069849 - Allegro.pl

Co potrzebujemy:

6 szklanek mąki pszennej, 1,5 szklanki letniej wody, 2 łyżeczki drożdży instant lub 40g świeżych drożdży, 3 łyżeczki cukru, 2 łyżeczki soli, 2 jajka, 4 łyżki masła

Sposób przygotowania

Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą. Kiedy ciasto przestanie się przyklejać do rąk

i do miski to wyrabiaj je jeszcze przez około 5 minut. Ciasto odstaw na bok.

Po 10 minutach wyrabiaj przez kolejne 5 minut.

Konsystencja ciasta powinna przypominać plastelinę, ciasto powinno być elastyczne.

Kiedy już takie będzie to przełóż je do wysmarowanej tłuszczem miseczki, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.

 

Ciasto podziel na 30 mniej więcej równych części. Z każdej części uformuj lekko podłużną kuleczkę. Bułeczki ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przykryj i pozostaw do wyrośnięcia na 45 minut.

Teraz zrób nożyczkami po dwa nacięcia w miejscu gdzie powinny znaleźć się uszy zajączków        De2tBZzYl74RAAAAAElFTkSuQmCC

Rozgrzej piekarnik do 225°C, włóż do środka blachę z bułeczkami i piecz je 15-17 minut

 

SMACZNEGO!!!

 

Źródło: https://tipy.interia.pl/artykul_15811,jak-zrobic-buleczki-w-ksztalcie-zajaczkow,3.html 

 

"Wielkanocne zajączki" - praca plastyczna.

Potrzebne materiały:

- rolka papieru,
- kolorowy papier
- klej
- taśma dwustronna
- czarny marker
- nożyczki
- wata
- oczy (można je także namalować)
Rolkę papieru owijamy kolorowym papierem i podklejamy klejem lub taśmą dwustronną aby papier się trzymał. Brzegi papieru które wystają poza rolkę zawijamy do środka rolki.
 
Następny etap to już przygotowanie poszczególnych elementów zajączka: 
- uszy (mogą mieć różny kształt)
- nóżki
- wąsy
 Wycięte elementy zajączka przyklejamy do wcześniej przygotowanej rolki. Część elementów można przykleić a część domalować np. czarnym markerem.
Powodzenia!
 

Wróć