Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Nawigacja

Treść strony

• -

Zielona Szkoła klas 5a i 6a.

W tym roku szkolnym uczniowie klas 5a i 6b postanowili odwiedzić Miasto Królów i 9 maja wyjechali na czterodniową Zieloną Szkołę do Krakowa.

Głównymi założeniami wycieczki były: wprowadzenie uczniów w tradycję kultury narodowej, poznanie Krakowa i okolic, ich tradycji, zabytków kultury i historii.

Na samym początku pobytu byliśmy w Ogrodzie Doświadczeń, gdzie mogliśmy sprawdzić działanie praw fizyki. Tego samego dnia zwiedziliśmy Kazimierz – najstarszą dzielnicę Krakowa, zobaczyliśmy Synagogę i cmentarz żydowski.

Drugi dzień wycieczkowicze spędzili spacerując Drogą Królewską, poznaliśmy historię Katedry Wawelskiej, zobaczyliśmy jak wyglądał średniowieczny Kraków zwiedzając Podziemia Rynku, w Sukiennicach kupiliśmy pamiątki

W środę poznaliśmy pracę górników w Kopalni Soli w Wieliczce, a także obejrzeliśmy wystawę malarstwa w Muzeum Historycznym. Po południu wzięliśmy udział w grze terenowej na Rynku Krakowskim. Podzieliliśmy się na cztery grupy i z opiekunami odkrywaliśmy tajniki tego miejsca.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy komnaty zamku w Pieskowej Skale, eksponaty tam zgromadzone są wspaniałe. Cztery dni minęły szybko i musieliśmy wracać, ale Kraków pozostawił wspaniałe wrażenia.

Uczniowie i opiekunowie.

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.