Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

• -

"Zielona Szkoła" klas IIIa i IIIc

W dniach 8-9 czerwca 2015 r klasy IIIa i IIIc wraz z wychowczyniami i opiekunami udały się na "Zieloną Szkołę".

Położona w Trojanowie, na pograniczu województwa mazowieckiego i lubelskiego Farma Iluzji, umożliwiła nam wkroczenie w ciekawy świat na pograniczu rzeczywistości i magii. To miejsce, które zadziwia, śmieszy, inspiruje, gdzie niemożliwe staje się możliwe.

W "Latającej Chacie" dzieci mogły przekonać się, co się dzieje, gdy podłoga jest pod kątem, a ściany mają prostą tapetę (dezorientacja wywołana sprzecznością sygnałów docierających do mózgu z różnych zmysłów powodowała niemożność poruszania się w normalny sposób). Przeżycia jakie dostarcza nam Chata Tajemnic sprawiają, że jedni chcą przebywać w niej godzinami, a inni szybko potrzebują powrotu do świata zewnętrznego. Miały także możliwość zobaczyć wodę, która spływała "do góry". W "Muzeum Iluzji" dzieci mogły bliżej poznawać zjawisko złudzenia optycznego na przykładzie krzywych zwierciadeł oraz różnego rodzaju hologramów. Wśród eksponatów do aktywnej zabawy próbowały zmierzyć się z powietrznymi strumieniami i umieścić na nich piłeczki oraz dać położyć swoją głowę na talerzu. Miały także możliwość obejrzenia "Mebli Olbrzyma" w skali 4:1. W "Tunelu Zapomnienia" odważni mogli spróbować przejść po ciemku wśród wirujących świateł - prawdziwa sztuka, aby nie stracić równowagi. Poza tym dzieci mogły spróbować swoich sił w wiklinowym tunelu - były pełne energii i bez trudu przebiegały labirynt szukając odpowiedniego wyjścia. Przeprawialiśmy się tratwami przez Zaklęty Staw. Na dmuchanym placu zabaw dzieci wykazywały się wprost niespożytą energią. Nie zabrakło też akcentów ekologicznych: na ścieżce zdrowia pokonywaliśmy poszczególne przeszkody w zespołach kilkuosobowych. Podziwialiśmy także kucyki i króliki w mini zoo. Miejsca na odpoczynek, po dniu pełnym niecodziennych wrażeń nie trzeba było długo szukać.  Udaliśmy się na „Karaiby na niby” i położyliśmy na złocistym piasku pod cieniem Po całym dniu wrażeń pojechaliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego "Tęcza" gdzie zjedliśmy obiadokolację, pobawiliśmy sie na placach zabaw, posmakowaliśmy pysznych kiełbasek samodzielnie upieczonych przy ognisku i pełni wrażen poszliśmy spać. Następnego dnia zwiedzaliśmy znowu magiczne miejsce "Czarodziejska Dolinę " w Jabłonowcu.  Wystarczyło, że przekroczyliśmy jej próg, aby pod opieką Dobrych Wróżek zanurzyć się w niezwykły świat przygody i stać się jego częścią. Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od Dworu Wróżek. Jego zwiedzanie odbywało się pod opieką wróżek-przewodniczek, które otworzyły przed nami znany tylko z opowieści i baśni swiat czarodziejskiej przygody, zabierając w podróż po kolejnych komnatach.  W murach Dworu znajduje się także profesjonalna, dwupoziomowa sala zabaw z tysiącami kolorowych piłeczek i szalonymi zjeżdżalniami. Oczywiście i tam nie mogło nas zabraknąć. Podczas zwiedzania "Czarodziejskiej Doliny" zobaczyliśmy Dolinę Smoków (w tym jednego trójgłowego), sprawdziliśmy swoją sprawność i odwagę w Obozie Zbójcerzy, trafiliśmy do Krainy Ślepych Zaułków, których przejście wymaga dużej dozy sprytu i pomysłowości. Pokonywaliśmy różnego rodzaju tory przeszkód, jeździliśmy kolejką, byliśmy w tajemniczym Taborze Czarodzieja z unikatową kolekcją minerałów. Wyjazd zakończyliśmy spotkaniem z prastarym Drzewcem.

Podsumowując przeżyliśmy przygodę na styku magii i rzeczywistości, aktywnie spędzając całe dwa dni na świeżym powietrzu, a przy okazji czegoś się ucząc.

Beata Filipiak

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.