Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

SZKOLNE MISTRZOSTWA MATEMATYCZNE W DODAWANIU I ODEJMOWANIU KLAS I i II

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU

W  SZKOLNYCH  MISTRZOSTWACH  MATEMATYCZNYCH

W  DODAWANIU  I ODEJMOWANIU  KLAS  I  i  II

27 i 28 kwietnia 2015 roku

Cele konkursu:

  • Pogłębianie zainteresowania liczeniem, jako źródłem ciekawej zabawy.
  • Doskonalenie umiejętności szybkiego pamięciowego dodawania i odejmowania.
  • Wdrażanie do aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu.
  • Wykorzystanie rywalizacji zespołowej i indywidualnej jako elementu motywującego do trenowania liczenia.
  • Wykorzystanie matematycznych gier karcianych do doskonalenia techniki liczenia.

 

Regulaminy gier dla klas I

 

Supermatematyk

Wykorzystujemy dwa kolory kart od 1 do 5 (10 kart) – dodajemy wartości kart do siebie –liczymy do 30. Gra na czas.

 

Kierowca

Wykorzystujemy dwa kolory kart od 0 do 10 (22 karty) – zawodnik przy każdej wyłożonej karcie dopełnia do 20. Gra na czas.

 

Zegar

Wykorzystujemy karty od 1 do 12 (12 kart) – zawodnik dobiega z odległości 3 m do stanowiska, rozkłada na planszy karty zakryte, gdy dotknie ostatnią kartą do planszy, zaczyna je odkrywać i układać na właściwym miejsce tarczy zegara, odbiega na miejsce startu. Gra na czas.

 

W każdej grze

  • wygrywają zawodnicy, którzy uzyskali najlepszy czas i nie popełnili błędów w liczeniu.
  • zawodnicy z błędami w liczeniu, mimo lepszego czasu spadają na niższe miejsca.

 

Regulaminy gier dla klas II

 

Supermatematyk

Jeden kolor kart od 1 do 7, drugi kolor kart od 1 do 6 i jeszcze karta 1 trzeciego koloru (14 kart) – dodajemy wartości kart do siebie –liczymy do 50. Gra na czas.

 

Kierowca

Dwa kolory kart od 0 do 10 oraz wszystkie karty różowe (32 karty) – zawodnik przy każdej wyłożonej karcie dopełnia do 30. Gra na czas.

 

Zegar

Karty od 0 do 10 w jednym kolorze, wszystkie karty różowe i cztery dżokery (25 kart) – zawodnik dobiega z odległości 3 m do stanowiska, rozkłada na planszy karty zakryte po 2 na jednym okienku, gdy dotknie ostatnią kartą do planszy, zaczyna je odkrywać i układać na właściwym miejsce tarczy zegara, odbiega na miejsce startu.

Zegar ma mieć godziny przedpołudniowe od środka, a ich odpowiedniki popołudniowe na zewnątrz –młodsze godziny leżą na starszych. Na godzinie dwunastej leży od góry karta 0, na niej od środka dżoker, na nim od środka karta 12. Gra na czas.

 

W każdej grze

  • Wygrywają zawodnicy, którzy uzyskali najlepszy czas i nie popełnili błędów w liczeniu.
  • Zawodnicy z błędami w liczeniu, mimo lepszego czasu spadają na niższe miejsca.

 

Wszystkie gry przeprowadzane są z użyciem kart matematycznych autorstwa M. Grabowskiego. „Dodawanie i odejmowanie dla klas I i II”.

Organizatorzy: W. Tomaszewska, B. Filipiak, M. Franczak, A. Lodzik

wsteczwstecz

Intranet

Kontakt

Zespół
Szkolno-Przedszkolny nr 1
w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Młodzieżowa 1
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
NIP: 5311688691, REGON: 146254836

Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
PP5 - 22 775 58 71
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3- 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

Godziny otwarcia poniedziałek-czwartek 7:30-16:00
  piątek 7:00-15:00

 

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.