Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Treść strony

• -

Wycieczka do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Dnia 25.11.15 r. w środę, klasy I”d i I”c wybrały się na wycieczkę do Warszawy.  Najpierw zebraliśmy się pod Kolumną Zygmunta, później ruszyliśmy w głąb miasta.

Podążając wiekowymi uliczkami, dotarliśmy do Bazyliki Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela, gdzie rozpoczęliśmy właściwe zwiedzanie. Przewodnik opowiedział nam jej historię, wtrącił kilka anegdotek, później prawił o dziejach Polski i innych sprawach. Początkowo znudzona grupa podjęła historyczny trop, gdy zeszliśmy do podziemnej części budowli. Nasz wycieczkowy guru sprawnie przeprowadził nas przez labirynt zabytkowych krypt, choć niektórzy zostali zaatakowani przez niskie stropy w wąskich korytarzach. Po obejrzeniu piwnicznych wystaw, udaliśmy się na powierzchnię, aby kontynuować naszą wyprawę. Wysłuchaliśmy legendy o człowieku zwanym niedźwiedziem, powspominaliśmy piękne czasy analfabetów, dybów i katów, później mijaliśmy Pomnik Małego Powstańca. Następnie udaliśmy się trasą przez Ogród Krasińskich i w niedługim czasie znaleźliśmy się w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Każdy otrzymał specjalny zestaw ze słuchawkami, zwiedzanie się rozpoczęło. Najpierw przenieśliśmy się do późnych czasów – średniowiecza. Mieliśmy okazję potańczyć, wybić multimedialną monetę, wydrukować coś tradycyjną metodą, przyjrzeć się z bliska miastom, cmentarzowi, poprowadzić inteligentną dyskusję z przewodnikiem oraz wiele więcej! Stopniowo wspinaliśmy się po drabinie wieków, przechodząc przez starą bibliotekę, gospodę, galerie zdjęć, stację pociągów, tramwaj, kafejkę… aż dobrnęliśmy do samego końca. Tam czekała nas przygnębiająca, lecz bardzo ciekawa wystawa, dotycząca Holokaustu. Po zwiedzaniu zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcia pod Pomnikiem Bohaterów Getta i ruszyliśmy do centrum handlowego Arkadia, gdzie większość osób zamówiło sobie coś do jedzenia.

Po miło spędzonym dniu wróciliśmy z powrotem. Wszyscy zadowoleni i weseli rozeszli się do domów.

Maria Paczuska I”d

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.