Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Nawigacja

Treść strony

Zielona szkoła klasy IVc I VIa

W dniach od 21.05 do 25.05.2018 klasy IVc i VIa  były na pięciodniowej wycieczce. Zwiedzaliśmy MIERZEJĘ WIŚLANĄ i TRÓJMIASTO.

W poniedziałek zebraliśmy się o godz. 6.45, by wyruszyć o godz. 7.00. Po drodze zajechaliśmy do Malborka. Zwiedziliśmy tamtejszy Zamek Krzyżacki. Po południu dojechaliśmy do miejsca zakwaterowania w Karwii, zatrzymaliśmy się w pensjonacie „Artemida”.

We wtorek, po śniadaniu, poszliśmy na warsztaty bursztynowe. Wysłuchaliśmy prelekcji i braliśmy udział w zajęciach warsztatowych. Dowiedzieliśmy się m.in. o tym, skąd pochodzi bursztyn, jakie ma właściwości chemiczne. Później sami szlifowaliśmy i polerowaliśmy bursztyny. Szukaliśmy w lesie (przy użyciu wykrywaczy metali) skarbów. Nocą poszukiwaliśmy bursztynów na plaży przy pomocy latarki ze światłem UV.

W środę pojechaliśmy na cały dzień do Gdańska. Byliśmy na Starym Mieście, spacerowaliśmy Traktem Królewskim, widzieliśmy fontannę Neptuna, zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką i weszliśmy na wieżę kościelną. Wśród atrakcji zaplanowany był pobyt w Centrum Hevelianum. Wycieczka  tego dnia zakończyła się pobytem na Westerplatte.

W czwartek odwiedziliśmy Gdynię i Sopot. Byliśmy na żaglowcu „Dar Pomorza”. Spacerowaliśmy po ulicy Bohaterów Monte Cassino (tzw. „Monciakiem”) i po molo. Tego dnia wysłuchaliśmy też koncertu organowego w Gdańsku Oliwie.

W piątek, wracając z wycieczki, pojechaliśmy na Kaszuby, do Szymbarku. Tam widzieliśmy najdłuższą deskę na świecie, zwiedziliśmy Dom Sybiraka i dom „do góry nogami”. W Wieżycy weszliśmy na wieżę widokową, aby obejrzeć widok na „Szwajcarię Kaszubską”. Po wszystkich atrakcjach wyruszyliśmy w drogę powrotną, ok godzinie 21.30 , pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do Nowego Dworu Maz., gdzie czekali na nas nasi Rodzice.

wyświetl galerię w Cooliris

OG - 22 775 32 10

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.