Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Tygryski

  • wakacje

Radosne wakacje

Każdy Tygrysek:

- symbolicznie przedstawia skojarzenia z pojęciem „wakacje”,

- wypowiada się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami,

- posługuje się nazwami pojazdów i miejsc, z których wyruszają: dworzec kolejowy, lotnisko, port, dworzec autobusowy,

- wymienia zasady bezpieczeństwa związane z podróżowaniem różnymi środkami lokomocji,

- zna podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku,

- rozpoznaje i nazywa polskie krajobrazy na obrazkach: morze, góry, jeziora, niziny,

- kształci umiejętność poruszania się w przestrzeni z łączeniem kroków i gestów w układy taneczne,

- rozumie znaczenie znaków informacyjnych,

- dobiera obrazki przedstawiające przedmioty potrzebne nad morzem, w górach, nad jeziorem,

- potrafi opisać historię powstania bursztynu, podać sposoby jego wykorzystania,

- kształtuje właściwe postawy i zachowania w sytuacjach trudnych oraz wie, jak i kogo może prosić o pomoc,

- doskonali umiejętności sprawnego kodowania i dekodowania informacji.

 

LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIZ RODZICAMI:

Jan Brzechwa, wiersze „Przyjście lata”, „Na wyspach Bergamutach”, wyd. dowolne.
Nikola Kucharska, Alojzy Rzepa „Zaginiona wyspa”, Nasza Księgarnia, Warszawa 2019 .

Propozycje na wakacje
Zofia Stanecka, Marianna Oklejak „Basia i lato pod psem”, Egmont, Warszawa 2018.
Shaun Taun „Regulamin na lato”, tłum. J. Drewnowski, Kultura Gniewu, Warszawa 2014.
Tina Oziewicz „Awaria elektrowni”, Dwie Siostry, Warszawa 2019.
Justyna Bednarek „Banda Czarnej Frotté (Skarpetki powracają!)”, Poradnia K, Warszawa 2019 [6-latki+].
Marcin Podolec „Bajka na końcu świata” [cała seria godna polecenia], Kultura Gniewu, Warszawa, różne daty
wydania poszczególnych tomów [6-latki+].

 

Wróć