Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Tygryski

  • Święta majowe

Biało-czerwony maj

Każdy Tygrysek:

- zna symbole narodowe: hymn, godło, flagę, oraz atrybuty polskości, np. monety,

- odczytuje nazwy wybranych miast,

- zna zabytki stolicy naszego kraju, nazywa je,

- wie, co to jest konstytucja, umie wytłumaczyć to pojęcie w języku dziecięcym,

- nazywa święta obchodzone w Polsce 2 maja i 3 maja,

- bierze udział w zabawach ludowych,

- wie, jak nazywa się nasze morze i największa rzeka,

- wskazuje na mapie Wisłę,

- zna symbole wybranych polskich miast,

- w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych,

- zna państwa sąsiadujące z Polską i ich flagi,

- interesuje się czytaniem, zna litery „f”, „F”,

- wymienia nazwiska znanych mu sławnych Polaków,

- odczuwa dumę z bycia Polką/ Polakiem, uświadamia sobie wkład Polaków w światową naukę, kulturę i sport,

- zna legendy o lajkoniku, smoku wawelskim, złotej kaczce, bazyliszku, toruńskich piernikach,

- łączy przyczynę ze skutkiem i ustala kolejność zdarzeń historyjki obrazkowej,

- orientuje się na kartce papieru, przemieszcza się po polach według instrukcji słownej,

- śpiewa hymn państwowy,

- zapamiętuje sekwencje obrazków, dostrzega zmiany w sekwencji,

- wymienia nazwy miesięcy w roku,

- dodaje i odejmuje w zakresie 10.

 

LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIA Z RODZICAMI:

Stanisław Aleksandrzak „Rocznica”, „Rota” 1991, nr 2 [wiersz łatwo dostępny w internecie].
Joanna Olech, Edgar Bąk „Kto ty jesteś?”, Wytwórnia, Warszawa 2013.
Katarzyna Ostrowska-Biernacka „Luneta czasu i Konstytucja 3 maja”, Muchomor, Warszawa 2013.

 

Wróć