Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Tygryski

  • Bieguny

Polarna wyprawa

Każdy Tygrysek:

-wie, jak powinien wyglądać ekwipunek podróżnika polarnika,

-rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie,

-czyta globalnie wyrazy związane z tematem,

-umie wskazać różnice między Arktyką a Antarktydą,

-posługuje się pojęciami dotyczącymi życia ludzi mieszkających na obszarach polarnych,

-wie, że na biegunach Ziemi noc i dzień trwają po pół roku,

-posługuje się pojęciami dotyczącymi życia pingwinów,

-ogląda zdjęcia, filmy przyrodnicze, prezentacje multimedialne,

-wymienia nazwy głównych kierunków geograficznych,

-dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat zjawiska zorzy polarnej,

-uczestniczy w obchodach Tłustego Czwartku,

-zna historię pączków,

-zna podstawowe wiadomości o dinozaurach,

-potrafi wymienić nazwy niektórych dinozaurów.

 

 

LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIA Z RODZICAMI:

Jenni Desmond „Niedźwiedź polarny”, tłum. Anna Błasiak, Wydawnictwo Łajka, Sopot 2016.
Jean-Luc Fromental, Joëlle Jolivet „365 pingwinów”, tłum. Jarosław Wróbel, Wydawnictwo Tatarak, Warszawa
2014.
Rafał Witek „Wyprawa na biegun. O ekspedycji Amundsena”, Wydawnictwo Egmont, Warszawa 2017 [seria
„Czytam sobie” poziom 1, do nauki czytania dla dzieci starszych, ewentualnie do słuchania dla młodszych].
 Justyna Staszyńska „Bieguny i ich zwykli-niezwykli mieszkańcy”, Wydawnictwo Widnokrąg, Katowice 2015.

Wróć