Treść strony - Tygryski
Polarna wyprawa
Każdy Tygrysek:
-wie, jak powinien wyglądać ekwipunek podróżnika polarnika,
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie,
-czyta globalnie wyrazy związane z tematem,
-umie wskazać różnice między Arktyką a Antarktydą,
-posługuje się pojęciami dotyczącymi życia ludzi mieszkających na obszarach polarnych,
-wie, że na biegunach Ziemi noc i dzień trwają po pół roku,
-posługuje się pojęciami dotyczącymi życia pingwinów,
-ogląda zdjęcia, filmy przyrodnicze, prezentacje multimedialne,
-wymienia nazwy głównych kierunków geograficznych,
-dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat zjawiska zorzy polarnej,
-uczestniczy w obchodach Tłustego Czwartku,
-zna historię pączków,
-zna podstawowe wiadomości o dinozaurach,
-potrafi wymienić nazwy niektórych dinozaurów.
LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIA Z RODZICAMI:
Jenni Desmond „Niedźwiedź polarny”, tłum. Anna Błasiak, Wydawnictwo Łajka, Sopot 2016.
Jean-Luc Fromental, Joëlle Jolivet „365 pingwinów”, tłum. Jarosław Wróbel, Wydawnictwo Tatarak, Warszawa
2014.
Rafał Witek „Wyprawa na biegun. O ekspedycji Amundsena”, Wydawnictwo Egmont, Warszawa 2017 [seria
„Czytam sobie” poziom 1, do nauki czytania dla dzieci starszych, ewentualnie do słuchania dla młodszych].
Justyna Staszyńska „Bieguny i ich zwykli-niezwykli mieszkańcy”, Wydawnictwo Widnokrąg, Katowice 2015.