Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Tygryski

  • teatr

W teatrze

Każdy Tygrysek:

- swobodnie wypowiada się na temat teatru, poszerza słownictwo związane z teatrem o pojęcia „garderoba”, „rekwizyt”, „scena”, „widownia” itp.,

- rozwiązuje zagadki o teatrze, uważnie słucha tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści, tworzy własne opowiadania i bajki, kontynuuje opowiadanie, zachowując logiczny ciąg zdarzeń,

- współtworzy kącik teatralny, dbając o jego wyposażenie,

- interesuje się czytaniem, zna litery „y”, „Y”,

- układa wyrazy z sylab,

- określa emocje towarzyszące bohaterom, dopasowuje rekwizyty do danej postaci,

- zna zasady właściwego zachowania się w teatrze,

- świadomie i celowo wyraża gestem, mimiką i całym ciałem emocje oraz przeżycia bohatera, w którego rolę się wciela,

- przelicza, dodaje i odejmuje, posługując się liczmanami,

- rozwiązuje zadania tekstowe,

- wie, że w przedstawieniu teatralnym można zaprezentować zarówno historie, które wydarzyły się naprawdę, jak również historie zmyślone, baśnie, legendy,

- wciela się w role podczas zabaw teatralnych,

- nazywa zawody związane z teatrem, dopasowuje do zawodu jego narzędzia pracy,

- zna symbol teatru – maski teatralne,

- rozwiązuje zadania - quizu wiedzy o teatrze.

 

Zrób to sam:)

Kilka pomysłów na zabawę w teatr

 

https://dziecisawazne.pl/pomyslow-zabawe-teatr-bok/

 

LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIA Z RODZICAMI:

Ulf Nilsson, Eva Eriksson „Kret sam na scenie”, tłum. Anna Szmit, Wydawnictwo EneDueRabe, Gdańsk 2013.
 Adam Święcki „Kacper w operze”, Wydawnictwo Tadam, Warszawa 2017.
 Seria „Biblioteczka Teatru Wielkiego – Opery Narodowej”.

Wróć