Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Tygryski

  • emocje

Nasze emocje

 

Każdy Tygrysek:

- rozpoznaje i nazywa własne emocje,

- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie,

- opowiada o swoich przeżyciach,

- poszukuje własnych, akceptowalnych społecznie strategii wyrażania emocji,

- z uwagą i skupieniem słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania,

- ocenia zachowanie bohatera literackiego,

- dobiera kolor do nastroju,

- porusza się w różnych kierunkach i określa je w czasie zabawy,

- przedstawia emocje za pomocą ruchu, gestów, min,

- interesuje się czytaniem, zna litery „u”, „U”,

- używa poprawnie sformułowań „mniej niż…”, „więcej niż…”,

- posługuje się znakami „>”, „<”, „=”,

- bierze udział konstruowaniu gry,

- rozgrywa grę, przestrzegając ustalonych zasad,

- bierze udział w obchodach Dnia Pluszowego Misia.

 

 

Tygryski będą świętować

 

 

LITERATURA DO OGLĄDANIA I CZYTANIA Z RODZICAMI:

Oscar Brenifier „Uczucia, co to takiego?”, tłum. Magdalena Kamińska-Maurugeon, Wydawnictwo Zakamarki,
Poznań 2012 [seria „Dzieci Filozofują”].

 Libby Walden, Richard Jones „Uczucia”, tłum. Barbara Supeł, Zielona Sowa, Warszawa 2018 [książka zależnie
od rozwoju dziecka; według wydawcy: 4–5 lat].

Grzegorz Kasdepke „Wielka księga uczuć”, Nasza Księgarnia, Warszawa 2016.

Pete Docter reż.„W głowie się nie mieści"

Wróć