Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Zdalna nauka

  • mlodzi artysci

Artyści to my

   

Kochani, dziś Wszyscy zamienimy się w artystów! 

Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy!

Zaczynamy!

 

Drogie dzieci, czy wiecie kim jest artysta? Na to pytanie pomoże nam odpowiedzieć poniższy filmik:

>Kim jest artysta

 

Teraz zapraszamy na wycieczkę z Kornelią i ....., aby się tego dowiedzieć posłuchajmy opowiadania czytanego przez Panią Monikę :)

>Kornelia i Stefan

 

Drogie Dzieciaki

zapraszamy do improwizacji ruchowej przy muzyce

„Ukłon artysty”

Dzieciaki tańczycie przy muzyce z chustką, gdy muzyka cichnie

(wyciszenie muzyki przez Rodzica)  składacie fantazyjny ukłon.

Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem kłaniacie

się w inny sposób.

>Taniec węgierski

 

Dziś proponuję abyście wykonali eksperyment 

artystyczna woda

To bardzo ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości.

Do zabawy potrzebujemy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki kolorową bibułę lub trochę farby.

          Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Eksperyment w sumie trwa kilkadziesiąt minut jednak pierwsze reakcje czyli barwienie się i zwilżenie papierowych ręczników zauważycie dosyć szybko. 

         Po  upływie 30minut sprawdźcie: Co się w tym czasie stało z wodą? Udało się? Przemieściła się już całkowicie czy potrzeba jeszcze chwilkę? Cierpliwie oczekiwaliście na efekt i mam nadzieję, że eksperyment się udał i sprawił Wam wiele radości.

 

Teraz sprawdzimy Waszą spostrzegawczość:

zapraszamy do gry sudoku

 

                           

 

Każdy artysta ma swoją inspirację, która pomaga w tworzeniu wspaniałych dzieł. Dziś chcielibyśmy zaproponować Wam "piosenkę artysty". Może oprócz dobrej zabawy i nauki języka angielskiego, piosenka ta pomoże Wam stworzyć jakieś niepowtarzalne dzieło:

>The Artist Song! | Nursery Rhymes & Kids Songs with Sweet Tweets

 

 

Czas na trochę zabaw ruchowych!

Zabawa "Who I am?" - poproście Rodziców o wydrukowanie ilustracji potrzebnych do tej zabawy. Rozkładamy na podłodze karty obrazkowe przedstawiające artystów nazywając je: „A musician/A painter/An actor/A writer/A sculptor”, powtarzamy ich nazwy. Następnie włączamy muzykę np. „Chocolate”i poruszamy się w rytmie muzyki. Na przerwę w muzyce wybrana osoba przedstawia za pomocą ruchów/gestów/mimiki jednego z artystów przy pracy. Zadaniem pozostałych uczestników zabawy jest odgadnąć i nazwać artystę. Zabawę możemy urozmaić wybierając dzieci, które mają wcielić się w role artystów. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie lub do momentu, aż wszystkie chętne dzieci wcielą się w role artystów.

Karty z ilustracjami do wydrukowania:

>Ilustracje Artyści

Piosenka chocolate: >Chocolate choco choco - YouTube

 

Do kolejnej zabawy ruchowej będą Nam potrzebne karty z ilustracjami artystów, które używaliśmy w zabawie wcześniejszej: 

„Jump and say”

Rozkładamy na dywanie karty obrazkowe przedstawiające artystów nazywając je: „A musician/A painter/An actor/A writer/A sculptor”. Kolejno Rodzic układa na dywanie 3-4 wybrane karty obrazkowe. Przeskakujemy kolejno pomiędzy kartami, wypowiadając nazwę karty, którą właśnie przeskoczyliśmy. Pozostałe osoby sprawdzają poprawność wykonania zadania. Za każdym razem zmieniamy układ kart. 

Życzymy miłej zabawy :)

 

Artystą można być w każdej dziedzinie.

Zapraszam Was do zabawy, która uczyni Was artystami w kuchni. Ale nie dajcie się zmylić, wcale nie będziemy gotować :)

Dzięki proponowanej zabawie staniecie się artystami malarzami, którzy będą malować...kolorowymi lodami. Jesteście ciekawi?

Do przygotowania kolorowych lodów potrzebujemy:

małe, plastikowe pojemniczki np po jogurtach;

woda;

farby plakatowe;

pędzelek;

wykałaczki lub patyczki do lodów.

Wykonanie:

Do ciepłej wody w pojemniczkach wlewamy wybrane przez siebie kolory farb, mieszamy. Należy dodać na tyle dużo farby, by barwa wody była intensywna. W pojemniczku umieszczamy patyczek do lodów lub wykałaczkę i wkładamy do zamrażalnika.

Koniecznie powiedzcie domownikom o Waszej zabawie, żeby nikt się nie skusił na kolorowy lód :)

Po kilku godzinach, gdy woda zamarznie, możemy zabierać się do malowania.

Udanej zabawy!

malowanie-lodem-6.png

źródło: https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/lodowe-pieczatki

 

"Kreatywny przedzkolak - mały ARTYSTA"

praca plastyczna.

Potrzebne materiały:

biała kartka papieru

farby: kolor żółty, pomarańczowy, brązowy, zielony,

widelec

woda

Dzisiaj będziemy artystami i zamiast pędzla będziemy dziś widelcem i palcem tworzyć dzieła!

Przygotujcie sobie białą kartkę papieru i farby rozcieńczone wodą oraz widelec.

Teraz będziemy malować płatki słonecznika, które powstają z farby odbitej widelcem.

Umoczcie widelec w rozcieńczonej żółtej farbie i odbijcie na kartce widelec kilka razy.

Środek słonecznika tworzymy poprzez umoczenie palca w brązowej farbie i zrobienie mnóstwo kropek.

Na koniec pracy namalujcie palcem zieloną farbą łodygę i listek kwiatka. Gotowe!

CjAAAAAElFTkSuQmCC

 

Praca plastyczna - kukiełka z drewnianej łyżki.

Kochane Przedszkolaki!

Wiem, że wszyscy uwielbiacie przedstawienia teatralne. Wiem też, że sami lubicie wcielać się w role aktorów i tworzyć wspaniałe przedstawienia.

Myślę, że wielką przyjemność sprawi Wam wspólne z Rodzicami stworzenie teatrzyku domowego, do czego Was serdecznie zachęcam.

Dzisiaj do przedstawienia teatrzyku, zrobicie samodzielnie pomysłowe kukiełki w bardzo prosty sposób.

Będą to kukiełki z drewnianych łyżek kuchennych.

Myślę , że każda mama ma taką w swojej kuchni. Możecie wykonać postać lub zwierzątko, zależy od tego jaką postacią chcecie być w przedstawieniu.

Do wykonania kukiełki potrzebujemy:

  • drewnianą łyżkę

  • włóczkę

  • kokardki

  • magiczny klej

  • materiał lub kolorowe kartki

  • folię samoprzylepną

  • drut kreatywny

Sposób wykonania:

Na górę łyżki naklejamy włosy z włóczki, w środku wycięte z folii samoprzylepnej oczy i usta. Z materiału lub kartki wycinamy sukienkę. Dookoła rączki owijamy drut kreatywny tworząc ręce dziewczynki i naklejamy sukienkę.

GlqRKlUr4zUWZPhov1ev0fzZUrcUa4FloAAAAASUVORK5CYII=

 

A może zamiast dziewczynki chcesz zamienić się w zwierzątko?

AAxe5akbLe7HAAAAAElFTkSuQmCC

Sposób wykonania :

Łyżkę malujemy wybranym kolorem farby, wycinamy z papieru kolorowego elementy, potrzebne do wykonania zwierzątek : buzię,brzuch, uszka itp.

Przyklejamy w odpowiednie miejsca na łyżce.

Przyklejamy oczka kreatywne lub z papieru .

Do drucika kreatywnego przyklejamy wycięty kształ łapek.

I już kukiełka gotowa!

 

                                  Powodzenia !

 

Mamy dla Was jeszcze kilka propozycji zabaw:

 

Zabawy z muzyką

>Zabawy z muzyką - Wiosna A. Vivaldi - (4 latki)

 

Taniec z chustami

poproście Rodzica o kolorową chustę, apaszkę itp. Tańczymy z chustkami w rytm muzyki klasycznej. Na przerwę w muzyce zatrzymujemy się i wykonują ćwiczenie podane przez wybraną osobę: trzymamy chustkę za jeden róg, zakreślamy w powietrzu ósemki – najpierw prawą, potem lewą ręką; trzymamy chustkę za dwa rogi – przesuwmy nią do przodu, do tyłu; podrzucamy do góry i łapiemy prawą/lewą ręką; obracamy się dokoła własnej osi itp.

 

>Zabawa z chustkami, przy muzyce, rytmika dla dzieci, Delibes, Pizzicato polka,

 

Seven jumps

>Seven Jumps - Zabawa ruchowa

 

Przedstaw muzykę

swobodna ekspresja do muzyki – poruszamy się swobodnie do różnego rodzaju muzyki np. smutnej, wesołej, energicznej, dramatycznej.

>Wesoły Muzyka klasyczna dla dzieci

>Sad Violin

>Najbardziej dramatyczna muzyka

>Georges Bizet - "Les Toreadors" from Carmen Suite No. 1

 

Stopklatka

Uczestnicy wspólnie ustalają hasło będące tematem zabawy, np. "wycieczka".

Następnie chodzą/biegają po sali. Na słowa prowadzącego "stopklatka" każdy uczestnik musi przyjąć nieruchomą pozycję w ten sposób, by ciało ułożone było zgodnie z ustalonym wcześniej tematem zabawy.

 

Rzeźbiarz

Uczestnicy zabawy wymyślają wspólnie hasło, które będzie tytułem rzeźby, na przykład "Zakupy".

Pierwsza osoba wychodzi na środek i ustawia się w nieruchomej pozycji. Kolejne osoby podchodzą do niej i tworzą następne elementy rzeźby, zgodnie z wymyślonym wcześniej hasłem. Kiedy rzeźba będzie gotowa, można dodać gesty, dźwięki i tym podobne.

 

Jedzie pociąg

ta zabawa pozwoli nam poćwiczyć Naszą pamięć i nauczyć się wierszyka :), jeżeli będziecie chcieli zostać kiedyś aktorami powinniście ćwiczyć Swą pamięć już od najmłodszych lat!

Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbi trąbka – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum
Konik człapie – człap, człap, człap
Woda z kranu – kap, kap, kap
Mucha bzyczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – ssssss
Baran beczy – be, be, be
A owieczki – me, me, me

dla przyszłych aktorów i nie tylko proponujemy zabawę z wierszykiem - poruszamy się po sali wypowiadając i wykonując ruchy zgodnie ze słowami wiersza.

 

Życzymy miłego dnia i dobrej zabawy!

 

 

 

 

 

Wróć