Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Przejście do sekcji:

Przejście do sekcji

Treść strony - Liski

Cztery żywioły

CZAS REALIZACJI:22-26.02.2021

KRĄG TEMATYCZNY: Cztery żywioły.

Każdy „Lisek” powinien:

  • umieć doświadczać obecności powietrza wokół siebie;
  • umieć ocenić skutki działania wiatru w kategoriach pomaga, niszczy;
  • umieć określić źródła dymu i zanieczyszczeń powietrza na podstawie obserwacji i doświadczenia;
  • umieć określić sposoby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami;
  • umieć  wyjaśnić przebieg  i efekty doświadczenia na podstawie własnej wiedzy i obserwacji;
  • wiedzieć, jaką role pełnią wiatraki w produkcji energii elektrycznej
  • umieć  określić zagrożenia  i korzyści płynące od ognia;
  • potrafić  podać  nazwy źródeł ognia;
  • wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa wynikają z nieostrożnego używania ognia;
  • potrafić manipulować liczmanami do zilustrowania czynności matematycznych;
  • umieć dokonać oceny sytuacji przedstawionej na ilustracji wg kryteriów właściwe, niewłaściwe;
  • potrafić podać przykłady właściwych zachować dzieci podczas kontaktu z ogniem;
  • potrafić  czytać globalnie wyrazy wulkan, krater, lawa, erupcja;
  • umieć wyjaśnić własnymi słowami pojęcia wulkan, lawa, magma;
  • potrafić różnicować pojęcia wulkan czynny, wulkan uśpiony, wulkan wygasły;
  • potrafić  odczytać instrukcje obrazkową;
  • znać  teorie na temat wyginięcia dinozaurów
  • znać, niektóre nazwy dinozaurów-tyranozaur, stegozaur, diplodok, triceratops

 

W tym tygodniu z FifiDance będziemy uczyć się:

-nawyku mówienia „Dziękuję” z entuzjazmem

https://www.fifidance.pl/videos/fifiuczucia/czuje-dziekuje/?wpvsopen=1

- uwalniać złość w tańcu zamiast na innych

https://www.fifidance.pl/videos/fifiuczucia/to-sie-zatrzymuje/?wpvsopen=1

 

ZRÓB TO SAM

Wulkan cytrynowy:

https://www.youtube.com/watch?v=gmT13zAedzc

 

Sztuczny ogień:

https://www.pytam.edu.pl/artykuly/12-infografiki/165-diy-jak-zrobic-sztuczny-ogien

 

Dinozaury z balonów

Wróć