Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

Wyszukiwarka

Menu dodatkowe

Nawigacja

Treść strony

  • inCollage_20200921_220836357

Drodzy Rodzice i dzieci,

co tydzień pod tematem kopleksowym umieszczamy propozycje prac plastycznych,

które możecie wykonać w domu.

Serdecznie zachęcamy do spędzenia chwil z dzieckiem podczas wspólnego wykonywania prac.

Pozdrawiamy p. Agnieskza, p. Lidka

Temat tygodniowy: Idzie jesień przez świat.

CZAS REALIZACJI: 28.09- 02.10.2020

Każdy Lisek powinien:

-umieć pracować i bawić się w zespole,

-wypowiadać się zdaniami na temat ilustracji
- znać piosenkę „Jesienny kujawiaczek”

- określić nastrój piosenki;  

- znać znaczenie pojęcia „wrażliwość”
- uważnie słuchać opowiadania oraz poprawnie budować wypowiedzi nt. wysłuchanego opowiadania

- nazywać osoby, przedmioty, czynności relacje na ilustracji

-znać literę m, M
-potrafić znaleźć wyrazy zaczynające się i kończące na literę m
-potrafić dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
-umieć wykleić poznaną literę różnego rodzaju materiałem plastycznym

-dokonać klasyfikacji wg określonej cechy lub kilku cech;

-potrafić rzucać do celu;

-rozpoznawać wybrane marki samochodów; 

- przeliczać elementy, określać ich liczbę;

- porównywać liczebność zbiorów używając określeń więcej, mniej, tyle samo;
- wiedzieć, jak zachowywać się w lesie i parku

-znać zasady zachowania na wycieczce
- wymienić nazwy kolejnych pór roku

- dobrać ubiór do pory roku

- posługiwać się nożyczkami wycinając po linii prostej

- złożyć obrazek z pamięci

- umieć namalować farbami drzewo

- potrafić dodawać i odejmować na konkretach

 - umieć dopasować brakujące elementy do obrazka

- umieć porównać liczebność zbiorów

- potrafić posługiwać się pojęciami o jeden więcej, o jeden mniej

  • jes1
  • jes2
  • jes3

Temat tygodniowy:Pomocna dłoń.

CZAS REALIZACJI: 07-11.09.2020

Każdy Lisek powinien:

- umieć pracować i bawić się  w zespole,
- wiedzieć, że ważniejsze jest aktywne uczestnictwo, wysiłek i satysfakcja niż uczucie  zwycięstwa,
- umiće z pomysłem i twórczo ozdobić balon 
- aktywnie uczestniczyć w zabawach
- znać piosenkę „Dzień przedszkolaka”
-znać historię Dnia przedszkolak

- znća znaczenie pojęcia „odwaga”
- uważnie słuchać wiersza
-poprawnie budować wypowiedzi nt. wysłuchanego wiersza
-wiedzieć, jakie są  atrybuty strażaka, policjanta i ratownika medycznego
-wiedzieć, czym zajmuje się strażak
-znać numery alarmowe

-znća literę a, A
-potrafć znaleźć wyrazy zaczynające się i kończące na literę a
-potrafć dokonać analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
-umieć wykleić poznaną literę różnego rodzaju materiałem plastycznym

- potrafić ułożyć rytm  figur z  geometrycznych
-znać nazwy podstawowych figur geometrycznych
-potrafić ułożyć puzzle współpracując z innymi
-wykonywać zadanie w książce według polecenia nauczyciela

- wiedzieć jakie znaczenie mają psy w pracy w służbach ratunkowych
- wiedzieć, jak zachowywać się wobec psa
- wiedzieć, jak dbać o psy i jak rozpoznawać jego nastrój
-umieć wykonać pieska z kubków plastikowych

Dzień Przedszkolaka

Od rana uśmiech masz na twarzy
Bo wiesz, że dzisiaj coś się zdarzy,
przedszkolny świat, przyjazny tak
tu poznasz wielkich przygód smak

Przedszkolak zuchem jest nad zuchy
Obce mu fochy i w nosie muchy
Zmęczony śpi, jak mały miś
Wielką przygodę przeżył dziś

Każdy przedszkolak dobrze wie
Że kiedy wrzesień już kończy się
Od najmłodszego aż po starszaka
Wszyscy świętują dzień przedszkolaka!

Od najmłodszego aż po starszaka
Wszyscy świętują dzień przedszkolaka!

Babcia i dziadek, mama i tata
Razem świętują dzień przedszkolaka
bo oni kiedyś też mali byli
i do przedszkola chętnie chodzili.

Pod czujnym okiem kochanej pani
Na skrzydłach marzeń świat okrążamy
Dziś przedszkolakiem jutro strażakiem
Zostanę przecież to proste takie

Każdy przedszkolak....

https://youtu.be/tgXfOyKlc_4

  • woz1
  • woz2
  • woz3

CZAS REALIZACJI: 14-18.09.2020

KRĄG TEMATYCZNY: Jestem bezpieczny. 

Każdy Lisek powinien :

  • umieć wjaśnić znaczenie pojęcia odwaga;
  • podejmować próby odgrywania ról w zabawach dramowych i teatralnych;
  • umieć oceniać postępowanie na podstawie obserwowanej sytuacji;
  • odnajdywać i przeliczać elementy;
  • aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych; 
  • śpiewać piosenkę „Ola”; "Zawody" 
  • wysłuchiwać głoskę o w wyrazach;
  • odczytywać znaki, sygnały dawane za pomocą gestów;
  • podać nazwy zmysłów;
  • wykorzystywać  zmysły do sprawdzania cech różnych przedmiotów; 
  • dokonywać analizy słuchowej wyrazów;
  • rozpoznawać litery o, O
  • znać znaki drogowe, kolorować je według wzoru;
  • posługiwać się pojęciami określającymi cechy fizyczne, fakturę; 
  • kreślić literę o, O po wzorze zgodnie ze wskazanym kierunkiem; 
  • rozpoznawać figury geometryczne – podawać ich nazwy, wskazywać je
  • odzwierciedlać liczbę dźwięków za pomocą liczmanów;
  • posługiwać się określeniami kierunków w przestrzeni; 
  • poruszać się w przestrzeni zgodnie z instrukcją; 
  • interesować się pracą policjanta 
  • tworzyć zabawki z różnorodnych materiałów wg własnego pomysłu;
  • odpowiadać na pytania dotyczące wiersza;
  • posługiwać się pojęciem tyle samo;
  • rysować figury geometryczne według określonych zasad
  • sygn1
  • sygn3
  • sygn2

Temat kompleksowy: Nasze przedszkole.

Termin realizacji: 07-11.09.2020

Każdy Lisek powinien:

- potrafić nawiązywać kontakty rówieśnicze

- znać reguły życia w grupie

- znać prawa i obowiązki obowiązujące w grupie przedszkolnej

- rozumieć konieczność ponoszenia konsekwencji swoich czynów

- znać swoje imię i nazwiskop

- potrafić stosować zwroty grzecznościowe – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam

- wiedzieć, że słowa i rozmowa mogą poprawić humor, wspierać innych

- umieć określić jaki ma nastrój 

- umieć rozpoznać nastrój drugiej osoby

- wiedzieć , jak właściwie zachować się w różnych sytuacjach

- bawić się zgodnie z innymi

potrafić wysłuchać pierwszą głoskę w wyrazach

- potrafić ułożyć prostą zagadkę słowną

-potrafić wymyśleć niekonwencjonalną nazwę przedmiotów użytku codziennego

-wiedzieć, która to jego prawa i lewa ręka

-znać zasadę określania strony prawej i lewej u drugiej osoby

-potrafić znaleźć podobieństwa i różnice w wyglądzie swoim i innych

-umieć znaleźć wizytówkę ze swoim imieniem

-potrafić wykonać ćwiczenia w miarę swoich możliwości

-aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach ruchowych

Liski nauczyły się także wierszyka:

Felek”

Wiecie dzieci?
świat jest wielki
a na świecie same Felki.
Więc dla nóżek- pantofelki,
a na obiad- kartofelki,
a do lodów są- wafelki,
a do pieca są- kafelki,
a do śmieci są- szufelki.
Naokoło wielki świat
a po środku, stoję ja:nie kafelek, nie kufelek,
ani nawet pantofelek
stoję ja; po prostu Felek.

W tym tygodniu Liski nauczyły się piosenki o Lisku łakomczuszku.

Możecie razem pośpiewać w domu

https://g.co/kgs/mX5W8v

Intranet

Kontakt

Dane kontaktowe

Zespół Szkolno-Przedszkolny
ul. Młodzieżowa 1,
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki

NIP: 5311688691, REGON: 146254836

PP5 22 775 58 71
Sekretariat Zespołu - tel./fax 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 1 - 22 775 50 00
SP7 ul. Młodzieżowa 3 - 22 775 32 10

Deklaracja Dostępności

Mapa - lokalizacja

Newsletter

Dopisz się do newslettera.

Godziny otwarcia

Godziny pracy sekretariatu zespołu

poniedziałek - czwartek 7.30 - 15.30

piątek                             7.00 - 15.00

Stopka

Copyright Zespół Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.